בדרך כלל, הכרזות על תוספת של 10 כ"ס, או לחלופין התייקרות ב-1,000 שקלים לדגם כזה אחר, עוברים ברוב המקומות בשתיקה רועמת או מקסימום משיכת כתפיים ו"אוקיי" לרפואה. אבל לא כשמדובר במכונית ההנעה הקדמית שעשתה (כמעט) הכי הרבה רעש בישראל בשנה האחרונה.
סיאט לאון קופרה הושקה בישראל החודש לפני שנה. עם 280 כ"ס בגלגלים הקדמיים ומחיר של כ-215 אלף שקל, הפכה הקופרה לתשובת ברירת המחדל לכל מי ששאל אותנו על קניית מכונית ספורטיבית מהר יותר ממה שלקח לה להגיע ל-100 קמ"ש (5.7 שניות למקרה שתהיתם).
אבל מאז, נחתה בישראל גם ההונדה סיוויק טייפ R, שלקחה לקופרה את תואר "מכונית ההנעה הקדמית החזקה ביותר". אבל היפנית גם נמכרה במחיר גבוה הרבה יותר מהספרדיה, ולכן האטרקטיביות של הלאון קופרה לא כבתה.
עכשיו, משיקה צ'מפיון מוטורס את גרסת ה-290 המשודרגת של הלאון קופרה, אשר מחליפה את זו הקודמת, וכפי שאפשר לנחש מהשם, מוסיפה עוד 10 כוחות סוס.
המומנט, לעומת זאת, נותר ללא שינוי, עם 35.7 קג"מ, וגם מהירות המנוע בה הוא מושג נותרה זהה, עם 1,700 סל"ד. התוצאה היא שיפור של 2 עשיריות במיאוץ ל-100 קמ"ש - 5.6 שניות בגרסת שלוש הדלתות או 5.7 בגרסת חמש הדלתות.
שאר הדברים נותרו ללא שינוי. המנוע עדיין מעביר את הכוח לגלגלים הקדמיים דרך תיבת DSG כפולת מצמדים עם שש מהירויות ודרך דיפרנציאל מוגבל החלקה. האבזור עדיין כולל בולמים אדפטיביים, חלון גג, מערכת מולטימדיה עם שיקוף הטלפון ותצוגת שלל נתוני נסיעה.
גם המחיר של סיאט לאון קופרה טיפס, אך כאמור רק ב-1,000 שקלים סבירים לחלוטין, עם 216,000 שקלים לגרסת שלוש שדלתות ו-221,000 שקל לגרסת חמש הדלתות. מה שאומר שעל התוספת הזו משלמים רק 100 שקלים לכל כוח סוס, עסקה לא רעה בעולם שמחוץ לסדנאות השיפורים.
לדגמי סיאט בישראל -
סיאט
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות