כל הגדולות כבר עלו על העגלה החשמלית, וסיאט הקטנה נותרה מעט מאחור. חברת האם של סיאט, פולקסווגן הגדולה, חילקה את הפרויקטים הירוקים בין המותגים האחרים והשאירה לספרדים להתעסק במה שמצפים מהם - מכוניות ספורטיביות וצעירות ברוחן. אחרי הכל, הלקוח הסטריאוטיפי של סיאט אמנם חובש כובע מצחייה ומשקפי שמש גדולות, אך לא בגלל שהוא חושש מההתחממות הגלובלית.
סיאט IBE קונספט. ניסיון ראשון לסיאט בזירה החשמלית / צילומים: יצרן
אלא שהזמנים משתנים. כיום לא צריך להיות טויוטה או הונדה כדי לייצר דגמים שמתחשבים בסביבה. והנה, הטרנד של מכוניות חשמליות מגיע גם לסיאט. היצרנית חושפת בתערוכת ז'נבה את סיאט IBE: מכונית עירונית קטנה - 3.78 מטרים אורכה - בעלת מנוע חשמלי בלבד. המנוע מייצר 102 כוחות סוס, בדיוק כמו ה-1.6 בנזין הישן סיאט, אלא שהפעם יש מומנט גבוה הזמין כבר מסל"ד אפסי. כוח החשמל מספיק כדי לשנע את סיאט IBE ל-50 קמ"ש עירוניים תוך 3.4 שניות קצרות, ול-100 קמ"ש תוך 9.4 שנות בסך הכל.
לא מדובר בטכנולוגיה פורצת דרך. את האנרגיה מספקת סוללת ליתיום-יון, וטווח הנסיעה צפוי להספיק לנסיעות עירוניות בלבד. מה שכן, יש לנו כאן איתות חשוב של סיאט על דרכה העתידית. סוף סוף סיאט שבכלל מאותתת.
לדגמי סיאט בישראל - סיאט
פורסם לראשונה ב- 03.03.10
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות