סיטרואן ידועה כיצרנית של מכוניות מקוריות ויחודיות, אך גם החברה שהביאה לעולם את ה-2CV ואת ה-DS האגדיות נאלצת להתאים את עצמה למוסכמות של עולם הרכב. כזו היתה סיטרואן C3 [לחוות דעת על הרכב - סיטרואן C3] המקורית אשר הוצגה ב-2002 וחלקה את שלדתה עם פיג'ו 207 ואת רבים מרכיביה עם פיג'ו 206. מדובר היה במכונית שנרקחה כדי להתאים במדוייק לדרישות האירופאיות בקטגוריה: מרכב האצ'בק, היצע מנועי דיזל נרחב וממדים מתאימים.
למרות השגרתיות הזו - ואולי בזכותה - לא זכתה סיטרואן C3 הקודמת להצלחה רבה בשוק הישראלי, בשל מוניטין מפוקפק של המותג והיצע שילובי מנוע-בנזין-תיבה-אוטומטית לא מספק. האחות מבית, פיג'ו 206, זכתה להצלחה רבה יותר. בשוק היעד האירופאי, מנגד, זכתה הסופרמיני של סיטרואן לעדנה רבה. בשנת 2006 עברה ה-C3 מתיחת פנים כדי להשאירה תחרותית מול הדור החדש של המתחרות - ומול פיג'ו 207, המתחרה מבית - אך כעת חושפים בסיטרואן פרטים ראשוניים על הדור החדש לחלוטין של הרכב החדש.
הדור החדש, שיגיע לאולמות התצוגה באירופה לקראת סוף 2009, זוכה למראה סיטרואני מודרני, ויורש מאחיותיו למותג - סיטרואן C4, למשל - את הפנסים המשוכים לאחור, הסמל הבולט והמעוגל בחרטום ושכבה קדמית שחורה בצורה אופיינית. מי שעקב אחר חדשות הרכב לאחרונה יוכל להבחין גם בדימיון ניכר לסיטרואן DS3 - הפירוש של סיטרואן למיני קופר - שהוצגה מוקדם יותר השנה, וזאת משום ששתי המכוניות חולקות את אותה הפלטפרומה ומכלולי עיצוב רבים.
המראה החיצוני הזורם יותר הוא לא רק מקדם מכירות עיצובי, ומציג גם שימושיות: בסיטרואן מדברים על מקדם חיכוך של 30 Cd, מה שלטענתם של הצרפתים יגרור לצריכת דלק נמוכה יותר.
אחד הפרטים החיצוניים הבולטים ביותר בסיטרואן C3 החדשה הוא השמשה הקדמית הארוכה, המשוכה לאחור - בדומה לסיטרואן C4 פיקאסו - ולטענת סיטרואן שילובה עם קורות קדמיות דקות במיוחד, מציע שדה ראייה פנורמי יחד עם הגנה מיטבית מנזקי השמש. בחברה הצרפתית מכנים את השמשה "Zenith" ומבטיחים שהשימוש בה יתן תחושה מאווררת ומרווחת בתא הנוסעים.
מתחת למכסה המנוע, מתגאים בסיטרואן, שוכן קו מנועים חסכוני וירוק במיוחד שיכלול מנוע דיזל - HDi - בעל הספק של 90 כוח סוס ונתון פליטת פחמן דו חמצני של 99 גרם לקילומטר. בסיטרואן מציינים כי בשנת 2011 תצטרף להיצע מערכת עצור וסע משודרגת שתוריד את הפליטה ל-90 גרם לקילומטר, כמו גם מנועי בנזין בעלי שלושה צילינדרים ופליטת פחמן דו חמצני הנמוכה מ-100 גרם לקילומטר.
תחת שיטת המיסוי הירוק החדשה הנהוגה בישראל, ספק אם למנועי הדיזל סיכוי כלשהו להצליח כאן בשל תג המחיר הגבוה שיוצמד להם תודות לסיווגם תחת קבוצת זיהום גבוהה יחסית. עם זאת, יבואן פיג'ו וסיטרואן לישראל, חברת לובינסקי, מתכוון להביא את סיטרואן C3 החדשה לארץ הקודש לקראת קיץ 2010. אצלנו תקבל המכונית מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר המנפק 120 כ"ס, פרי הפיתוח המשותף לקונצרן פיג'ו-סיטרואן ולב.מ.וו.
בתא הנוסעים מצפה למבקר חוויה סיטרואנית. כבר סיפרנו לכם על השמשה הפנורמית, אך בתא הנוסעים יצפו לכם שלל גאדג'טים סיטרואניים, כולל מבשם האוויר המוכר מדגמים אחרים של היצרנית, חיבור USB לנגני מולטימדיה, תמיכה בבלוטות' ומערכת ניווט לווינית. תנוחת הנהיגה תהיה מוגבהת - על מנת להגדיל את שדה הראייה - ויוצעו מגוון תאי אחסון, כמקובל אצל היצרנית. למרות מימד האורך הקטן מהאחות פיג'ו 207 (3.94 מטרים) מבטיחים בסיטרואן ניצול מירבי של הנפח בתא הנוסעים. למקרה שתהיתם, נפח תא המטען יעמוד על 300 ליטרים ומימד הרוחב מתייצב במרכז הסגמנט, ועומד על 1.71 מטרים.
סיטרואן C3 החדשה מצויידת ב-6 כריות אוויר ובמערכת בקרת יציבות אופציונלית. היא זכתה לציון של 4 כוכבים במבחן הריסוק הפומבי של איגוד EuroNCAP. סיטרואן C3 החדשה תחשף לציבור בתערוכת פרנקפורט בספטמבר הקרוב, ושיווקה באירופה צפוי להתחיל מיד לאחר מכן. לישראל, כאמור, היא תגיע בחודש יוני 2010. המחירים הצפויים - 104,990 ש"ח לגרסה הבסיסית, 5,000 ש"ח יותר עבור הגרסה המאובזרת.
לדגמי סיטרואן בישראל - סיטרואן
פורסם לראשונה ב- 03.07.09
למאמר זה התפרסמו 7 תגובות