דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיטרואן C4: הפרטים המלאים

Getting your Trinity Audio player ready...

סיטרואן C4 בדור השלישי והחדש נחשפה לפני כשבועיים במסגרת מצומצמת עם מספר תמונות בודדות ופרטים על יחידת הנעה חשמלית בלבד. כעת חושף היצרן פרטים על שאר יחידות ההנעה ופרטים טכניים נוספיים על מערכת המתלים, האבזור והבטיחות. לישראל תגיע ה-C4 החדשה במהלך שנת 2021.

סיטרואן C4

מידות ועיצוב

סיטרואן C4 החדשה מציגה צמיחה במידות לעומת הדור הקודם. אורכה עומד על 436 ס"מ (ארוכה ב-3.1 ס"מ), רוחבה עומד על 180 ס"מ (רחבה ב-1.1 ס"מ), גובהה עומד על 152.5 ס"מ (גבוהה ב-0.2 ס"מ) ואילו בסיס הגלגלים עומד על 267 ס"מ (ארוך ב-6.2 ס"מ). נפח תא המטען נותר זהה ועומד על 380 ליטרים ולו מדף מפוצל, ווי תליה ופתח ל"מוטות סקי". מרווח גחון של 15.6 ס"מ ממקם אותה בקצה העליון של קטגוריית המשפחתיות מבחינה זו.

סיטרואן C4

אומנם ה-C4 תופסת את מקומה של ה-C4 האצ'בק והקקטוס, אך כמו במתיחת הפנים של הקקטוס שנפרדה מכריות ה-AirBumps הדור החדש של ה-C4 ממשיך את אותו קו עיצובי, אך בכל זאת שומר על מאפיין הגנה שקל יותר לעיכול מאותן כריות ענקיות, על כן מציינים בסיטרואן שישנו גימור מגן שחור מסביב לכל הרכב ויחד עם מרווח הגחון מתקבלת הגנה טובה למרכב לצד מאפייני עיצוב מתחום הפנאי.

מאפייני הפנאי לא נגמרים רק בגימורים השחורים, אלא תוכלו לפגוש גם את אותם שקעים במכסה המנוע בדומה ל-C5 איירקרוס וכנפיים קדמיות ואחוריות בולטות.

עוד חידוש בתחום העיצוב הוא אפשרות שילובי הצבעים שהחלה ב-C3 הקטנה, כאשר ה-C4 החדשה מציעה 31 שילובי צבעים חיצוניים (על-בסיס 7 צבעי מרכב) ועוד 6 עיצובים שונים לתא הנוסעים, כמו גם צבע כחול ייחודי לגרסה החשמלית ו-7 עיצובים שונים לחישוקים הקלים.

סיטרואן C4

יחידות הנעה

את יחידת ההנעה החשמלית אנו כבר מכירים מפיג'ו 2008, 208 ואופל קורסה וגם ב-DS3 קרוסבק "אי-טנס" שטרם הגיעו ארצה. מדובר במנוע בהספק של 100 קילוואט (כ-136 כ"ס) ועם נתון מומנט של 26.5 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.7 שניות והמהירות המקסימלית מוגבלת ל-150 קמ"ש.

ב-C4 החדשה היחידה החשמלית מציגה את הטווח הגדול ביותר שעומד על 350 ק"מ בתקן WLTP. טעינה בעמדה מהירה (100 קילוואט) תספק 80% בתוך 30 דקות. טעינה מלאה בעמדה ביתית (11 קילוואט) אורכת 5 שעות (תלת-פאזי) או 7.5 שעות (פאזה יחידה). כדי לתכנן את צריכת החשמל בזמן טעינה, הלקוחות יוכלו להשתמש באפליקציית MyCitroen ולעקוב אחר מצב הסוללה.

סיטרואן C4

בתחום הבעירה הפנימית תוצע ה-C4 עם קו המנועים המוכר של הקונצרן הצרפתי. מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטרים בהספק של 100 כ"ס בשידוך לתיבה ידנית עם 6 הילוכים, הספק של 130 כ"ס בשידוך לתיבה הידנית או אוטומטית עם 8 הילוכים ובראש ההיצע גרסת ה-155 כ"ס שתוצע עם תיבה אוטומטית בלבד.

כמו כן יוצעו מנועי טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטרים בהספקים של 110 כ"ס עם תיבה ידנית 6 הילוכים או 130 כ"ס עם תיבה אוטומטית 8 הילוכים, בדומה לקיים בפיג'ו 2008.

סיטרואן C4

נוחות

סיטרואן C4 החדשה תופסת כאמור גם את המשבצת של הקקטוס, וככזו היא זוכה למערך הנוחות של היצרן Advanced Comfort Programe, הכולל את סט המתלים החדש של היצרן שנמצא כרגע רק בקקטוס הנוכחית וב-C5 איירקרוס. מדובר במערכת מתלים הידראולית פרוגרסיבית, כאשר בתוך הבולם שוכנות כריות שיכוך נוספות לפתיחה וסגירה של הבולם.

בנוסף לכך גם המושבים המשודרגים המוצעים ב-C5 איירקרוס ברמת הגימור הגבוהה Shine Pack. אלו כוללים מספר שכבות ספוג ברמות ריכוך שונות ובד ייחודי. בסיטרואן מציינים שבדור החדש הושם דגם על שיפור חומרי הבידוד והרטט.

סיטרואן C4

אך ה-C4 תתמקד לא רק בנוחות הנסיעה אל גם באביזרי הנוחות לנוסעים. כך למשל ישנם פתרונות אחסון חכמים שכוללים 16 תאים בנפח כולל של 39 ליטרים, בהם מתקן נשלף לקיבוע טאבלט ומגירה נשלפת עם מנגנון פתיחה רכה ומשטח פנימי נגד החלקה. הנוסעים מאחור יזכו לדברי סיטרואן למרווח הברכים הטוב בקטגוריה.

סיטרואן C4

אבזור ובטיחות

האבזור שיוצע ב-C4 החדשה מגוון וכולל כניסה ונעילה ללא מגע, הנעה בכפתור, לוח מחוונים דיגיטלי באיכות HD, מסך מולטימדיה בגודל 10 אינץ' כולל קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מערכת ניווט, מערכת שמע עם 8 רמקולים וסאבוופר, מנופי שליטה מגלגל ההגה, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור, משטח טעינה אלחוטי, 4 שקעי USB (רגיל + Type C) תאורת אווירה, גג פנורמי נפתח (לעומת זה הקבוע שהוצע בקקטוס) כולל תאורה, תצוגה עילית צבעונית, שמשה קדמית מחוממת, הגה מחומם, מושבים מחוממים מלפנים ומאחור, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מצלמת רוורס עם מבט על, חניה אוטומטית, בלם חניה חשמלי, בקרת נגרר, מצלמת דרך מובנית, וחישוקים קלים המגיעים בקוטר של 16 עד 18 אינץ'.

סיטרואן C4

מערך הבטיחות כולל התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית, מערכת למניעת תאונות משניות הבולמת את הרכב לאחר תאונה, התרעת סטייה מנתיב כולל היגוי אקטיבי, התרעת רכב בשטח מת, התרעת עייפות ונהיגה זהירה לנהג, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, מערכת זיהוי תמרורים מורחבת (כולל שלטי עצור, אין כניסה, רחוב חד-סטרי ועוד), בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית זחילה בפקקים, יכולת מעקב אחר הרכב לפנים ואפשרות התאמת המהירות בהתאם לשילוט.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה