כאשר הגיע לישראל סיטרואן C4 גרנד פיקאסו לפני מספר שנים, הוא נחשב לרכב מעוצב ומודרני - היו שכינו אותו "חללית". מאז הוא הספיק להתיישן ולאבד את הייחודיות שלו, אך כעת מציגה סיטרואן את הדור החדש של הגראנד פיקאסו בעיצוב חדש לחלוטין. הגראנד פיקאסו החדש, שמבוסס כמובן על הפיקאסו שהוצג לפני זמן לא רב, מציג למעשה שפת עיצוב חדשה של סיטרואן.
הגריל הקדמי דק ועדין, ופנסי החזית הם למעשה זוג פסי לד צנועים ואלגנטיים שמשתלבים כהמשך ישיר לגריל עצמו. מכיוון שפנסי לד בלבד אינם מספיקים, מסתתרים מתחתם שני פנסים גדולים יותר. מהצד נראה הפיקאסו גבוה ומרובע יותר מקודמו, ומאחור יש פנסים חתוכים שמוכרים מליין דגמי ה-DS.
האורך הכולל של הגרנד פיקאסו נותר לזהה לדגם היוצא (4.59 מ') אך בסיס הגלגלים צמח משמעותית ב-12 ס"מ, וכעת הוא עומד על 284 ס"מ מרשימים, שאמורים להעניק מרווח פנימי מצוין לנוסעים. הרוחב יעמוד על 1.83 מטרים (זהה לדור הקודם) והגובה יעמוד על 1.63 מ'. בתוך תא הנוסעים של הסיטרואן מבטיחה היצרנית מרווח פנימי משופר גם בשורה השלישית.
סיטרואן C4 גראנד פיקאסו יצויד בשני מסכי מגע. המסך הקטן, בגודל סטנדרטי של "7, שולט במערכות בקרת האקלים, הסאונד, הניווט והטלפון. המסך השני, בגודל מרשים של 12 אינץ' ובאיכות HD, יציג לנהג את עזרי הנסיעה השונים כולל בקרת השיוט והניווט. רשימת האבזור תכלול בין היתר פריטים כמו כפתור התנעה, מצלמת רוורס ומערכת לחניה אוטומטית.
הגראנד פיקאסו ישווק בשלב ראשון עם מנועי דיזל בהספקים שבין 90 ל-150 כ"ס, כאשר בעתיד יצטרפו להיצע גם מנועי בנזין. הרכב יוצג באופן רשמי בתערוכת הרכב של פרנקפורט בחודש ספטמבר, כאשר לישראל הוא צפוי להגיע במהלך שנת 2014.
לדגמי סיטרואן בישראל -
סיטרואן
פורסם לראשונה ב- 27.06.13
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות