דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיטרואן C4 פיקאסו: הדור הבא

Getting your Trinity Audio player ready...



זמן קצר אחרי תערוכת ז'נבה בה הוצג רכב הקונספט, נחשף רשמית הדור הבא של סיטרואן C4 פיקאסו. הפיקאסו הוא מיניוואן קומפקטי המבוסס על סיטרואן C4 המשפחתית. בדומה ל-C4 המשפחתית הפיקאסו מציע חמישה מושבים אך בהמשך תוצג גם גרסת שבעה מושבים שרלוונטית יותר לישראל - ומוכרת אצלנו בתור "גראנד פיקאסו".


סיטרואן C4 פיקאסו / צילומים: יצרן

הפלטפורמה עליה "יושב" ה-C4 פיקאסו היא פלטפורמה חדשה לחלוטין (EMP2) שאמורה לשרת את המכוניות המשפחתיות של פיג'ו וסיטרואן. הבשורה הגדולה מבחינת הפיקאסו החדשה היא משקל נמוך משמעותית. הפחתת המשקל הניכרת אמורה להשפיע על התנהגות המכונית ובעיקר על צריכת הדלק שלה. לדברי סיטרואן בזכות הפלטפורמה החדשה נחסכו 70 ק"ג ממשקל הרכב, ובנוסף שימוש בחומרים קלים יותר הוביל להפחתת משקל נוספת. בסך הכל הפיקאסו החדשה תהיה קלה ב-140 ק"ג מהדור הקודם. מדובר במשקל שקרוב יותר ל-C3 פיקאסו הקטנה משמעותית ובמשקל מצויין ביחס לרכבים בסגמנט.

מבחינת המימדים הסיטרואן החדש יהיה קצר במעט מהדור הקודם וגם נמוך יותר. מהאורך הכולל הוא איבד 4 ס"מ אך במקביל בסיס הגלגלים צמח ב-5.5 ס"מ (278 ס"מ) מה שמרמז על מרחב פנימי משופר לנוסעים. הפיקאסו גם התרחב מעט. השינויים גורמים לפיקאסו להראות דינאמי יותר מבעבר בזכות היציבה הנמוכה והרחבה.



נכון לעכשיו בסיטרואן פרסמו מידע רק על מנועי הדיזל שיניעו את הפיקאסו. מנוע דיזל אחד יהיה בנפח 1.4 ליטר (90 כוחות סוס) ואליו יצטרפו שני מנועים בנפח 1.6 ליטר (115 ו-150 כ"ס). סביר להניח שגם גרסת בנזין תופיע בהמשך, שתונע, ככל הנראה, על ידי אותו מנוע המניע את הפיקאסו הנוכחי: 1.6 ליטר טורבו-בנזין עם 156 כ"ס. בסעיף תיבת ההילוכים יוצעו כרגע תיבות ידנית ורובוטית כשבהמשך תוצע גם תיבה אוטומטית פלנטארית. לכל התיבות שישה הילוכים. תחילת השיווק של הפיקסאו באירופה תהיה בסתיו 2013, ולאחר מכן צפוי הרכב להגיע גם לישראל.

לגדמי סיטרואן בישראל - סיטרואן

פורסם לראשונה ב- 02.04.13

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה