למרות שרק לפני כמה חודשים החל בישראל שיווקו של סיטרואן C4 פיקאסו בגרסת חמישה המושבים, בעולם הוא הושק כבר לפני שלוש שנים, בצמוד לגרסת שבעת המושבים - סיטרואן C4 גרנד פיקאסו. כעת מודיעה סיטרואן על עדכונם של השניים במסגרת מתיחת הפנים של אמצע חיי הדור.
בניגוד לעבר, אז היצרנית הצרפתיה הסתפקה בעדכונים קטנים לעיצוב, לאחרונה החלה סיטרואן בשדרוגים משמעותיים מאוד גם במסגרת מתיחות הפנים. ה-C4 על שתי גרסאותיו אינו שונה והוא מקבל מנועים חדשים, שפע טכנולוגיה מתקדמת וגם את מנוע ה-1.2 ליטר טורבו הנוכחי של הקונצרן.
מבחינת העיצוב, השינויים קטנים אך מורגשים. עוד קצת כרום בחזית עם פנסים מעט יותר זוויתיים, פנסי לד עם חתימת התלת-מימד הייחודית של סיטרואן ושלושה צבעים חדשים למרכב.
בתא הנוסעים, לפחות למראית עין, סיטרואן ממשיכה עם אסטרטגיית ה"פחות זה יותר" ולא משנה יותר מדי. היא מחליפה את מערכת המולטימדיה באחת מודרנית יותר עם שלל אפשרויות קישוריות (בהן גם CarPlay ואנדרואיד אוטו), את המסך המשמש כלוח מחוונים דיגיטלי היא משפרת עם רזולוציה טובה יותר והטמעה של פריטי מידע נוספים, אופציה למערכת ניווט ועוד.
אבל בכל הנוגע לאבזור ונוחות, נראה שהיצרנית החליטה ש"פחות זה לא רעיון טוב", והוסיפה מספר פריטים מעניינים מאוד כמו למשל הדום נשלף חשמלית לנוסע שליד הנהג, גג פנורמי גדול שמתווסף לשמשה הקדמית העצומה ויוצר למעשה חופת זכוכית כמעט מלאה, פתיחה חשמלית "ללא ידיים" וגם מושבים קדמיים עם עיסוי וחימום.
גם בבטיחות סיטרואן לא עצרה והעמיסה את זוג המיניוואנים שלה במיטב המערכות במקובלות בשוק כיום. בהתאם לרמת הגימור מקבלים הפיקסואים תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה, בלימת חירום אוטונומית, התרעת עייפות, זיהוי תמרורים עם אפשרות לקבוע את בקרת השיוט או מגביל המהירות לפי המהירות המותרת, התרעת שמירת מרחק ואפילו ניטור שטחים מתים אקטיבי שמקשיח את גלגל ההגה אם הנהג מחליט לסטות לתוך נתיב שאינו פנוי.
צפייה בתוכן סיטרואן C4 פיקאסו מתחדש
אל מגוון המנועים שאיתם השניים כבר משווקים (באירופה לפחות) סיטרואן מוסיפה את יחידת ההנעה החדשה של הקונצרן. השניים יקבלו את מנוע ה-1.2 ליטר טורבו בנזין בגרסת 130 כוחות הסוס שלו בשידוך לתיבת שישה ההילוכים האוטומטית של אייסין. עם המנוע והתיבה החדשים טוענת סיטרואן ל-10.1 שניות מאפס למאה קמ"ש וצריכת דלק של 19.6 ק"מ לליטר.