בקצרה:
- סיטרואן מציידת את ה-C5 איירקרוס בהנעה היברידית מתונה
- היצרנית: "50% מזמן הנסיעה בעיר - יהיה על חשמל בלבד"
- לישראל היא תגיע במהלך השנה הבאה
סיטרואן תשלב מערכת הנעה היברידית-מתונה ב-C5 איירקרוס, לאחר שזו הוצגה כבר במספר דגמים של פיג'ו. המערכת כוללת שורת שיפורים גם במנוע הבנזין וכן תיבת הילוכים שונה, במה שאמור לטענת היצרנית להביא לשיפור של 15% בצריכת הדלק ובפליטת המזהמים ביחס למנוע ה-1.2 ליטרים המוכר.
מנוע הבנזין עצמו עבר מקצה שיפורים, עם החלפה של 40% מהחלקים, ניצולת תרמית משופרת והספק שעלה ל-136 כ"ס (6+). נתון המומנט נותר ללא שינוי, 23.4 קג"מ. לצידו יהיה מנוע חשמלי בהספק של 28 כ"ס, עם סוללת 48 וולט שתותקן מתחת למושב הנהג. תיבת 8 ההילוכים האוטומטית המוכרת של סיטרואן C5 איירקרוס תוחלף בתיבה כפולת מצמדים עם 6 הילוכים, שלדברי היצרנית תוכננה במיוחד לעבודה עם מערכות היברידיות.
בסיטרואן מצהירים כי בשונה ממערכות היברידיות-מתונות מוכרות, שלרוב פועלות רק בעמידה או בהאטה, זו של ה-C5 איירקרוס מסוגלת לספק גם נסיעה חשמלית לחלוטין במהירויות נמוכות, ותאפשר נסיעה נקיה מזיהום למשך 50% מזמן הנסיעה בעיר. בנוסף, המנוע החשמלי מסוגל לספק תוספת של 12 כ"ס להספק הכולל בזמן תאוצה.
בדגמים שצוידו במערכת ההנעה החדשה התווספו מספר תצוגות ללוח המחוונים הדיגיטלי, עם חיווי על זרימת האנרגיה, מצב הטעינה ואחוז השימוש בחשמל מתוך זמן הנסיעה הכולל.
פורסם לראשונה ב- 31.05.23
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות