סיטרואן חשפה בצרפת את מתיחת הפנים של ה-C4 קקטוס. הקקטוס נחשפה כרכב קונספט בתערוכת פרנקפורט 2013 כאשר כבר אז בלטו יחידות התאורה המיוחדות וכמובן ה"אייר באמפס" הענקיים לאורך הדלתות. מאפיינים אלו מצאו דרכם אל הקקטוס הסדרתית שיוצרה בשנת 2014 ומבוססת על פלטפורמה מוארכת של ה-DS3.
הקקטוס שווקה בישראל עם מנועי 1.2 אטמוספרי בעל 82 כ"ס, מנוע מוגדש בעל 110 כ"ס ומנוע דיזל. המנועים שודכו לתיבה ידנית בעלת 5 הילוכים ולאחרונה החלה להימכר בארץ הגרסה המוגדשת בשידוך לתיבה אוטומטית 6 הילוכים.
העיצוב בקקטוס היה הדבר הבולט ביותר ברכב, וכעת העיצוב החיצוני של הקקטוס החדשה עבר עדכון משמעותי. ראשית יריעות ה"אייר-באמפס" הענקיות התכווצו במימדיהם לכדי פס עבה בתחתית הדלתות, בדומה לאחות הגדולה C5 Aircross. החזית כבר מוכרת יותר מהאחות הקטנה ה-C3 החדשה עם תיחום בצבע של פנסי הערפל. עיצוב הפנים נותר כשהיה. הקקטוס החדשה ממשיכה להציע מגוון רחב של התאמות אישיות - בצבעים השונים ובסוגי החישוקים.
מידות הקקטוס לא השתנו משמעותית. האורך הכללי עומד על 417 ס"מ (ארוכה ב-1.3 ס"מ), הרוחב הוא 171 ס"מ (צרה ב-1.9), בסיס הגלגלים עומד על 260 ס"מ (ארוך בחצי ס"מ) והגובה העומד על 148 ס"מ נותר זהה כמו גם תא המטען שנפחו עומד על 348 ליטר.
האבזור בקקטוס עבר שדרוג משמעותי והוא כעת כולל גג שמש פנוראמי כאופציה, מסך המגע המוכר עם קישוריות לשיקוף תצוגת הטלפון החכם, מערכת הניווט התלת מימדית החדשנית של סיטרואן ומערכת איתור למקרי חירום היוצרת קשר עם גורמי ההצלה באופן אוטומטי (שלא תפעל בישראל ככל הנראה). בנוסף יוצעו מערכת לחניה אוטומטית עם מצלמת נסיעה לאחור, כניסה והנעה ללא מפתח וגם מערכת Grip Control המאפשרת התאמת תפקוד העברת הכוח אל הגלגלים בהתאם לתנאי הדרך (שלג, בוץ, חול).
המושבים בקקטוס החדשה קיבלו ספוגים חדשים עם עיבוי של 1.5 ס"מ ובדור החדש גם מושב הנוסע הקדמי מתכוונן לגובה ומושב הנהג מציע תמיכה מתכווננת לגב התחתון. השדרוג המשמעותי לתנוחת הנהיגה הוא כוונון לעומק ולגובה של גלגל ההגה (רק לגובה בדגם היוצא).
החדשות החשובות באמת הן תוספת מערכות בטיחות אקטיביות. כעת מוצעות בקקטוס מערכות מקוריות הכוללות מערכת בלימה אקטיבית הפעילה בין 5 ל-85 קמ"ש, מערכת לזיהוי תמרורים, מערכת התראת סטייה מנתיב ומערכת התראת רכב בשטח מת.
המפרט הטכני בקקטוס נותר דומה עם מנועי 1.2 ליטר אטמוספריים ומוגדשים בעלי הספק של 82 ו-110 כ"ס בהתאמה, כשלאחרון אף שודכה תיבנה אוטומטית בעלת 6 הילוכים. במסגרת מתיחת הפנים נוספה להיצע גרסת 130 כ"ס בעלת תיבה ידנית עם 6 הילוכים. הקקטוס צפוי לקבל גם את מנוע הדיזל בעל הספק של 120 כ"ס כאשר הוא ישודך לתיבה האוטומטית. בנוסף לכך שופר בידוד הרעשים מתא המנוע ומהכביש.
ואם בסיטרואן עסקינן, אי אפשר שלא להזכיר את נושא הנוחות. הקקטוס היא מכונית נוחה בפני עצמה, אך כעת נוספה לה מערכת מתלים הידראולית פרוגרסיבית. מערכת זו מבוססת למעשה על רכיבים קונבנציונליים כמו בולם זעזועים וקפיץ, אך בקצותיהם נמצאות כריות הידראוליות שנועדו ליצור שיכוך נוסף ולמנוע זעזועים כאשר המתלה פוגש במהמורות בגדלים משתנים.
בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה נמכרו 418 יחידות של סיטרואן C4 קקטוס.
מקבוצת לובינסקי, יבואנית סיטרואן בישראל נמסר כי הקקטוס המחודשת תשווק מאמצע 2018.
לדגמי סיטרואן בישראל – סיטרואן
פורסם לראשונה ב- 29.10.17
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות