דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סין מול טסלה – אקספנג בדרך לישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • יצרנית הרכב החשמלי מסין בדרך לישראל 
  • בשלב ראשון עם משפחתית גדולה ורכב פנאי
  • המחירים צפויים לנוע בין 250 ל-300 אלף שקל
אקספנג P7

עולה חדשה: אקספנג נחשבת לאחת היצרניות הצעירות בתעשייה הסינית, שכן היא נוסדה לפני פחות מעשור. ולמרות זאת היצרנית מגוואנגז'ו נחשבת, יחד עם NIO, לאחת מהמתקדמות בתעשיית הרכב שם. בין היתר משום שנולדה כיצרן רכב חשמלי ולא עברה אליו מייצור מכוניות בנזין, כמו גם העובדה שהיא נסחרת בבורסה בניו יורק ובהונג קונג.

באירופה היא נחתה לראשונה לפני כשנתיים, תחילה בשוק הנורווגי וכעת היא מתרחבת למדינות נוספות לרבות גרמניה, צרפת ובריטניה. בקרוב תנחת גם בישראל באמצעות היבואנית פריסבי (לשעבר קרסו) עם תכנון לתחילת שיווק לאחר החגים בפריסה ארצית הכוללת חמש נקודות מכירה לרבות אולמות תצוגה וחנויות פופ-אפ.

אקספנג P7

למרכז הזירה: ה-P7 היא משפחתית סדאן שמתחרה בטסלה מודל 3 וביונדאי איוניק 6 שכבר משווקות כאן, כמו גם ב-NIO ET5 ו-BYD סיל שיעשו עליה בקרוב. תג המחיר שלה בהולנד זהה למודל 3 LR בגרסה שלאחר מתיחת הפנים, שמחירה בישראל מתחיל בכ-240 אלף שקל.

בהשוואה למתחרה האמריקאית היא ארוכה בכ-17 ס"מ (489 ס"מ), רחבה ב-4.5 ס"מ (189.5 ס"מ), גבוה ב-1 ס"מ (145 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-12.5 ס"מ (300 ס"מ). למרות זאת תא המטען צנוע ב-154 ליטר (440 ליטר).

אקספנג P7

היא תוצע עם אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה, אחורית עם 276 כ"ס ו-6.7 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש או עם צמד מנועים המפיקים 473 כ"ס ו-4.1 שניות במיאוץ הקלאסי. לשתיהן סוללת 82.7 קוט"ש עם טווח נסיעה שבין 500 ל-570 ק"מ עם טעינה מהירה (175 קילוואט) ומילוי ל-80% בתוך כחצי שעה.

על הגובה: ה-G9 הוא רכב פנאי לחמישה נוסעים, עם תג מחיר שבהולנד גבוה במעט (4,000 יורו) מטסלה מודל Y בגרסת LR, כך שתג המחיר הצפוי לו כאן יהיה גבוה מ-300 אלף שקל.

אקספנג G9

הממדים גדולים משמעותית מהמודל Y, ממנו הוא ארוך ב-14 ס"מ (489 ס"מ), רחב ב-1.5 ס"מ (193.5 ס"מ), גבוה ב-5.5 ס"מ (168 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-11 ס"מ (300 ס"מ). תא המטען מכיל 660 ליטר עם תא נוסף מלפנים (71 ליטר) .  כל הגרסאות מצוידות במיתלי אוויר אדפטיביים כציוד תקני עם כושר גרירה של 1.5 טון.

הוא יוצע בגרסת הנעה אחורית 313 כ"ס או כפולה עם 552 כ"ס המאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות. סוללה בקיבולת 94 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה של בין 520 ל-570 ק"מ בהתאם לגרסה. מערכת חשמל במתח גבוה (800 וולט) מאפשרת טעינה אולטרה מהירה (300 קילוואט), דגם ראשון מסין להציע זאת, ומילוי ל80% ב-20 דקות. גרסת ההנעה האחורית מוצעת גם עם סוללת 75 קוט"ש וטווח נסיעה של 460 ק"מ, אך עוד לא ברור האם תשווק כאן.

אקספנג G9

מה אנחנו חושבים: למרות שהיא מהצעירות והקטנות בתעשיית הרכב הסינית, אקספנג נחשבת לאחת המוערכות, תוך התבססות על פלטפורמות מתקדמות, שימוש במכלולים איכותיים של ספקיות מוכרות בתעשייה וכוונת על מותגי יוקרה מבוססים היטב, כשבעתיד היא תשווק גם דגמים עממיים יותר תחת תת מותג מונה.

עד כמה היא תצליח להפוך לשחקנית משמעותית בשוק? לג'ילי, BYD ו-MG אין בנתיים מה לדאוג ממעמדן בראש טבלת המכירות, שכן המחירים צפויים להיות גבוהים מכדי לאפשר לה להפוך לרבת מכר. מצד שני לב.מ.וו, אודי ומרצדס היא עשויה להיות אופוזיציה מסקרנת.

למאמר זה התפרסמו 14 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. המשקיעב העיקרית באקספנג 
    מר יאן, 05-09-2023

    היא פולקסווגן, הן כספית והן טכנולוגית.

    סגור תגובה

  • 2. ק"מ 
    יעקב, 05-09-2023

    מישהו יכול להסביר לי מה העניין עם הק"מ, אומרים 400-500-600 ק"מ לסוללה 100 אחוז, אך ממליצים על טעינה באזורים שבין 20 ל 80 אחוז, דהיינו ניצול של 60 אחוז מהסוללה בלבד, זה אומר שרכב בעל יכולת תיאורתית של 400 ק"מ יסע רק 240 ק"מ כדי לשמור על הסוללה ?

    סגור תגובה

  • 3. בטסלה היא לא מצליחה להתחרות בסין 
    דודו, 05-09-2023

    אז אולי פה יהיה לה פיצוי בעזרת כתבי הרכב מטעם ופרסום רעשני. יקרה עם טווח בינוני לגמרי בהתחשב בסוללה. אז יללה שבאב תקנו

    סגור תגובה

  • 4. ל-2 (ק"מ) 
    חשמלי, 05-09-2023

    לא יקרה כלום לסוללה אם תהיה מעל 80% או מתחת ל-20%, אם זה לא לאורך זמן.
    לפני נסיעה ארוכה ממלאים 100%, נוסעים כמה שצריך וממלאים מיד אחרי.
    ההמלצה 20-80 היא כשנוסעים בממוצע 50 ק"מ ביום, לא להחזיק קבוע סוללה מלאה או ריקה.

    סגור תגובה

  • 5. סין מול טסלה – אקספנג בדרך לישראל 
    DANY_TORONTO, 05-09-2023

    אני לא נוגע במוצרים סיניים אפילו אם משלמים לי מיליון דולרים! כל המוצרים שלהם לא טובים = צריכה קצרה ואחרי כן מתים!
    המכונית הזו עשויה להיות בסדר עבורכם בישראל ובאירופה... אנחנו בצפון אמריקה לא נוגעים במכוניות סיניות - אפילו אם המכוניות האלה זמינות. טסלה - אולי. אבל למה לטרוח עם רכבי EV כשפשוט יותר לנהוג במכוניות בנזין עם כל סיבוכי רכבי ה-EV - כמו שאומר יעקב ב-2?
    כבר ציינתי על מה יעקב מדבר - כבר שנים רבות. יש עוד הרבה בעיות עם המכוניות האלה - כמו הקרנות ELF ו-EMF - בזמן שהרוכבים נמצאים בתוך קופסת פארדי.
    אם אתם לא יודעים למה אני מתכוון - לימדו את עצמכם על המונחים האלה! אולי תתחכמו ותשקלו מחדש את ה-EVs!
    היום אחרי 16:00 אסע לתחנת דלק קרובה מאוד כדי למלא את הלינקון הענק שלנו ואשלם 1.64 עבור 87 אוקטן. עם שילוב של כרטיס אשראי וכרטיס תחנת הדלק - אני אשלם רק 1.55 קנדי.

    סגור תגובה

  • 6. הכותרת בכתבה: קרסו התחפשו לפריסבי... זהירות!!! נסיון הטעיה! 
    זובור, 05-09-2023

    שם מחליפים רק כשהוא נשרף. ומי ששרף אותו היא משפחת קרסו עצמה. להתרחק כמו מאש.

    סגור תגובה

  • 7. ל-2 
    משה, 05-09-2023

    צודק, ובנוסף לכך אל תשכח שבקיץ הישראלי החם הסוללה מאבדת 40% מהטעינה שלה. ובכל שנה קיבולת הסוללה יורדת ב-3% בגלל תהליכים כימיים בסוללה שלא ניתן למנוע אותם. אחרי שבע שנים לרכב החשמלי שלך יש בקושי 80% קיבולת סוללה, ולכן אף אחד לא ירצה לקנות רכב חשמלי משומש ואתה תיאלץ לזרוק אותו למגרש הגרוטאות.

    סגור תגובה

  • 8. who cares 
    שמוליק, 05-09-2023

    בכנות? למי אכפת. אקפנג, שמאפנג, דרמופון וכובעון. למי באמת אכפת. עוד סינית ועוד סינית ועוד סינית. יאללה, הישראלים קונים הכל, תשווקו חרא בטעם של זהב, הישראלים יקנו. ביי.

    סגור תגובה

  • 9. אקי סיני 
    לא פה, 06-09-2023

    עוד קאקי סיני ועוד קאקי

    סגור תגובה

  • 10. מה עם ה 6G  
    ני, 06-09-2023

  • 11. א 
    עוד מוצר סיני נחות במחיר מופקע., 06-09-2023

    מי שקונה סיני או שלא יודע מזה איכות , או בעל סטנדרטים נמוכים. מדינה קומוניסטית זדונית אם שאיפות אימפריאליסטיות שנלחמת כלכלית במערב שנים , מדינה שגונבת בגלוי וסמוי טכנולוגיות וידע מחברות מערביים רק כדי לייצר דגמים נחותים וזולים יותר. חבל שיש ישראלים שלא מספיק חכמים להבין שהרכבים האלה משמשים כמכשירי ריגול בבסיסים , משרדי ממשלה , מתקנים צבאים רגישים , הכור בדימונה וכו. מצלמות מיקרופונים וג׳יפיאס מובנה שמותקן בשם הקדמה שמשדר לממשל הסיני 24/7.

    סגור תגובה

  • 12. חברים חייבים להתגייס לעזור לדני טורונטו 
    אלעד, 06-09-2023

    מסכן, כל כתבה על רכבים חשמליים הוא מזכיר לנו כמה המוח שלו אפוי בגלל שאיפות עשן בנזין/דיזל. בואו נתגייס ונעזור לו להשיג את העזרה שהוא כו זקוק לה!!

    סגור תגובה

  • 13. סין! 
    סיני, 06-09-2023

    מי הוא חסר האחריות שירכוש רכב סיני במחיר כזה, בעוד ניתן לרכוש טסלה תוצרת גרמניה, אמינה שהוכיחה את עצמה!!

    סגור תגובה

  • 14. חשמלית זה רק טסלה  (לת)
    אסף, 06-09-2023

חזור למעלה