המותג סמארט לא הצליח להתרומם בישראל, וזאת למרות שהישראלים הוכיחו שבעבור תמורה הולמת - הם יהיו מוכנים לפתוח את הארנק גם עבור מכוניות קטנות עם שיק יוקרתי. הסיבה ההגיונית לכך היא המוצר: הסמארט הרגילה משווקת בישראל עם תיבת הילוכים רובוטית בלבד, במחירים גבוהים, ואפילו ללא הגה כוח כסטנדרט - ואם נוסיף לכך את עניין 2 המושבים, נקבל מכונית שלישראלים יהיה קשה לחיות איתה.
כעת חושפת מרצדס את הסמארט החדשה, עם מפרט שאמור להתאים יותר לקהל הישראלי. הסמארט תשווק בגרסת 2 מושבים (Fortwo) או 4 מושבים (Forfour), כאשר זו האחרונה אמורה להתחרות במכוניות כמו מיני קופר ואודי A1.
סמארט פורטוהסמארט פורטו החדשה תיראה אחרת מקודמתה, ותאמץ קו עיצובי חדש שמזכיר את דגמי מרצדס החדשים, בעיקר ה-C קלאס. מאחור ניתן לזהות דמיון למרצדס GLA, והסגנון הכללי נראה יותר יוקרתי ומאסיבי מבעבר. המימדים של הסמארט החדשה דווקא לא גדלו: האורך עומד על 2.69 מ', כחצי ס"מ פחות מהסמארט היוצאת; הגובה קוצץ בס"מ וחצי והוא יעמוד על 1.55 מ', ואילו למימד הרוחב נוספו לא פחות מ-9 ס"מ - והוא יעמוד על 1.66 מ'. בסיס הגלגלים הוארך בפחות מס"מ, לכדי 1.87 מ' בסך הכל. רדיוס הסיבוב (בין מדרכות) עומד על 3.47 מ' - ולשם השוואה, יונדאי i10 מציגה נתון של 4.78 מטר.
סמארט פורפורגרסת ה-4 מושבים של הסמארט שומרת על אותו עיצוב של אחותה הקצרה, זאת בניגוד לדגמי העבר של הסמארט פורפור שלמעשה היו בתצורת רודסטר. היצרנית מדגישה את ניצול המקום האופטימלי והשימושיות של הגרסה הזו, בין היתר בזכות דלתות אחוריות שנפתחות כמעט ב-90 מעלות, ובעיקר בזכות המימדים: הסמארט פורפור מתפרסת לאורך של 3.49 מ', כס"מ פחות מסוזוקי אלטו למשל; אך בסיס הגלגלים שלה באורך של 2.49 מ', 13 ס"מ יותר מזה של האלטו - והמשמעות: מרווח פנימי גדול, יחסית.
היצע המנועיםהסמארט החדשה תוצע עם מנועי בנזין בעלי 3 צילינדרים. הגרסה ההתחלתית תציע הספק של 71 כ"ס מנפח של 1,000 סמ"ק, יחד עם מומנט של 9.2 קג"מ ב-2,850 סל"ד. הגרסה החזקה יותר תצויד במנוע 900 סמ"ק טורבו עם הספק של 90 כ"ס ומומנט של 13.7 קג"מ ב-2,500 סל"ד. בהמשך תצטרף להיצע גם גרסה חלשה יותר עם כ-60 כ"ס.
הסמארט תוצע עם תיבת הילוכים ידנית או רובוטית כפולת מצמדים, זאת לעומת הרובוטית עם המצמד הבודד בדור היוצא. לטובת החסכון בדלק, תהיה גם מערכת "עצור וסע".
ההשקה של הסמארט החדשה באירופה תהיה בחודש נובמבר, במחיר התחלתי של 11,000 יורו. גרסת ה-4 מושבים תעלה 600 יורו נוספים. לשם השוואה, הסמארט הנוכחית עולה באירופה קצת יותר מ-10,000 יורו. אגב, הסמארט החדשה היא לא אחרת מאשר אחות תאומה לרנו טווינגו החדשה, שהוצגה זה מכבר.
לדגמי סמארט בישראל -
סמארט פורסם לראשונה ב- 17.07.14
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות