דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ספורט חשמלי: פורשה טייקן נחשף

Getting your Trinity Audio player ready...

לקראת תערוכת הרכב של פרנקפורט, ואחרי חודשים ארוכים של חשיפות חלקיות, פורשה חשפה את הטייקן (Taycan) - מכונית ספורט-סאלון חשמלית. השמירה על הסביבה של הטייקן לא מתבטאת רק בהנעה החשמלית: בנוסף לא תמצאו ריפודי עור (אמיתי) בתא הנוסעים אלא חומרים מתקדמים דמויי עור ואף חומרים ממוחזרים.

פורשה טייקן

החשיפה הרשמית התקיימה במקביל בשלוש יבשות (אמריקה, אסיה ואירופה), המסמלות על פי פורשה "ניהול אנרגיה ברת-קיימא המאפיינת את רוח הטייקן". מפלי הניאגרה שבגבול ארה"ב וקנדה הם סמל לשימוש בכוח המים, חווה סולארית בנהרדנברג שליד ברלין מסמלת את השימוש בכוח השמש וחוות טורבינות רוח באי פינגטן שבסין מסמלת את כוח הרוח.

פורשה טייקן

מחירי פורשה טייקן באירופה יחלו בקצת יותר מ-152,000 יורו. המחיר הישראלי טרם נקבע, אך 70 לקוחות ישראליים כבר הזמינו את הרכב ושילמו עבורו מקדמה של אלפי שקלים, ויזכו לקבלו בתחילת השנה הבאה.

עיצוב ומידות

פורשה טייקן היא מכונית סאלון בעלת 4 דלתות ששומרת על מאפייני העיצוב המוכרים מדגמי פורשה האחרים.  כך למשל צללית המכונית מזכירה את אלו של ה-911 והפנמרה עם גג המשתפל אל חלקה האחורי. חזית המכונית מציגה מכסה מנוע נמוך וכנפיים בולטות המכילות את יחידות התאורה.

פורשה טייקן

בפנים הרכב ממשיכה פורשה בעיצוב נקי ואלגנטי. תוכלו לפגוש ארבעה מסכים דיגיטאליים - לוח מחוונים קעור בגודל 16.8 אינץ' בעל תצוגות מתחלפות עם ידית הילוכים קטנה הממוקמת מאחורי ההגה בצידו הימני, מסך מולטימדיה ראשי בגודל 10.9 אינץ', מסך נוסף בקונסולה שבין המושבים בגודל 8.4 אינץ' לתפעול בקרת האקלים והשמע ומסך מגע אופציונלי מול הנוסע.

פורשה טייקן

לקוחות שיבקשו בקרת אקלים מפוצלת לארבעה איזורים יקבלו מסך מגע נוסף בגודל 5.9 אינץ' ליושבים מאחור. מיעוט הכפתורים מצריך מערכת פקודות קוליות חכמה לתפעול המערכות השונות והיא תופעל בקריאת Hey Porsche.

פורשה טייקן

אורכה של פורשה טייקן עומד על 496.3 ס"מ, רוחבה עומד על 196.6 ס"מ, גובהה עומד על 138.1 ס"מ (0.3 ס"מ פחות בטורבו S) ובסיס הגלגלים עומד על 290 ס"מ. תא המטען הקדמי מציע נפח של 81 ליטרים ותא המטען האחורי יהיה בנפח 366 ליטרים. משקלה עומד על 2,305 ק"מ (10 ק"ג פחות בטורבו S).

הטייקן קטנה מהפנמרה ובהשוואה אליה היא קצרה ב-8.6 ס"מ, רחבה ב-2.9 ס"מ, נמוכה ב-4.2 ס"מ, בסיס הגלגלים קצר ב-20 ס"מ והיא כבדה ממנה ב-135 ק"ג.

פורשה טייקן

מנוע וביצועים

פורשה טייקן יוצע בגרסאות Turbo ו-Turbo S (זאת למרות שאין לו מגדש טורבו כמובן). לגרסאות אלו שני מנועים חשמליים (אחד לכל סרן) והנעה כפולה.

לגרסת ה"טורבו" הספק של 460 קילוואט (625 כ"ס) ונתון מומנט העומד על 86.6 קג"מ. במצב Overboost היא מגיעה עד 500 קילוואט (680 כ"ס). ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.2 שניות ול-200 קמ"ש היא תגיע ב-10.6 שניות.

לטייקן טורבו חישוקי 20 אינץ' והיא נועלת צמיגים במידה 245/45 מלפנים ו-285/40 מאחור. היא עושה שימוש בבלמים בקוטר 415 מ"מ מלפנים בעלי קליפר 10 בוכנות ומאחור דיסק בקוטר 365 מ"מ וקליפר 4 בוכנות.

פורשה טייקן

לגרסת ה"טורבו S" החזקה הספק בסיסי דומה, אך במצב Overboost היא יכולה לספק עד 560 קילוואט (761 כ"ס) ו-107 קג"מ. בהאצה ל-100 קמ"ש גרסת ה-S מקזזת 4 עשיריות השניה ומתייצבת על 2.8 שניות ול-200 קמ"ש היא תגיע ב-9.8 שניות.

לגרסת S חישוקי 21 אינץ' והיא נועלת צמיגים במידה 265/35 מלפנים ו-305/30 מאחור. כדי לעצור את המאסה האדירה, לטייקן S  ישנם בלמים קדמיים בקוטר 420 מ"מ וקליפרים 10 בוכנות ומאחור תמצאו בלמים בקוטר 410 וקליפר 4 בוכונות.

פורשה טייקן

לשתי הגרסאות מהירות מקסימלית של 260 קמ"ש. טווח הנסיעה החשמלי עומד על 450 ק"מ ואילו גרסת ה-S מסתפקת ב-412 ק"מ (בתקן WLTP). גרסאות חזקות פחות יצטרפו במהלך השנה ויקבלו את השם  Turismo. גרסת פנאי בשםTaycan Cross  תוצג לקראת סוף שנת 2020.

לרוב במכוניות חשמליות לא תמצאו תיבת הילוכים, אך לפורשה טייקן ישנה תיבת העברה בעלת שני הילוכים המותקנת בסרן האחורי. ההילוך הראשון מאפשר תאוצות טובות יותר ממצב עמידה ואילו ההילוך השני מאפשר יעילות טובה יותר גם במהירויות גבוהות. לטייקן בורר מצבי נהיגה בעל 5 אפשרויות – רגיל, הגדלת טווח, ספורט, ספורט פלוס ומצב התאמה אישית.

פורשה טייקן

הסוללה בטייקן בגודל 93.4 קווט"ש והמערכת החשמלית פועלת במתח של 800 וולט. המשמעות היא כי באמצעות עמדת טעינה מהירה בזרם ישיר (DC) ניתן לטעון 100 ק"מ ב-5-5.5 דקות בלבד. זמן הטעינה מ-5% ועד 80% עומד על 22.5 דקות. טעינה מ-0% ל-100% בעמדת טעינה ביתית (11 קילוואט) אורכת 9 שעות.

פורשה טייקן

לפורשה טייקן מערכת 4D Chassis Control אשר מסנכרנת בזמן אמת בין מערכת מתלי האוויר האדפטיביים, תפקודי השלדה, המוטות המיצבים (נשלטים אלקטרונית), מערכת בקרת המומנט הוקטורית, ההנעה הכפולה וההיגוי האחורי.

לצפייה בכל דגמי פורשה בישראל

פורסם לראשונה ב- 05.09.19

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה