בקצרה:
- שתי יחידות של 911 הגיעו ארצה, מתוך 2,500
- סדרת שינויים מעניקים לה יכולות שטח של ממש
- מעוניינים? איחרתם: השתיים שהגיעו נמכרו
שתי יחידות ראשונות של פורשה 911 דקאר הגיעו לישראל, מתוך 2,500 יחידות בלבד - נתון עליו החליטה היצרנית כמגבלת ייצור. מדובר בגרסת שטח למכונית הספורט האיקונית, שהוצגה כמחווה לניצחון של פורשה במירוץ הדקאר משנת 1984. המחיר ששילמו שני הלקוחות המאושרים מתחיל ב-1.9 מיליון שקלים - כמעט כפול ממחירה של 911 סטנדרטית.
כבסיס משמשת גרסת GTS4, עם מנוע בוקסר עם שישה צילינדרים ושני מגדשים בנפח 3.0 (480 כ"ס), בחיבור לתיבת שמונה הילוכים כפולת מצמד והנעה כפולה קבועה. מערכת המיתלים שונה עם מרווח גחון נדיב בכ-5 ס"מ מ-911 רגילה ואפשרות להגבה נוספת של 3 ס"מ. כציוד תקני יש מוטות מייצבים אקטיביים המאפשרים מהלך מתלה ארוך יותר במהירות נמוכה, הקשחה לנהיגה במהירויות גבוהות ויש גם היגוי אחורי אקטיבי. על הקשר לקרקע אחראים צמיגי פירלי סקורפיו AT אגרסיביים בעלי דופן קשיחה שמסוגלת להתמודד עם פגיעות אבנים בשטח.
הדקאר תזנק ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות (0.1 שניות יותר מ-GTS4) והמהירות המרבית שלה מוגבלת ל-240 קמ"ש (כ-70 קמ"ש פחות מה-GTS4) בגלל צמיגי השטח. לבורר הנהיגה נוספו שני מצבים, 'ראלי' המתעדף את העברת הכוח לאחור ו'שטח' לטובת נסיעה בקרקע חלקה כמו בוץ או חול. בשני המצבים יש מערכת בקרת שיגור ייעודית המסייעת לזינוק יעיל יותר על קרקע דלת אחיזה.
לדקאר מראה קרבי יותר עם פגושים שונים מלפנים ומאחור הכוללים גם אוזני גרירה, פסי הגנה סביב בתי הגלגלים וספוילר אחורי קבוע, בעוד מכסה תא המטען מלפנים עשוי קרבון כמו ב-GT3. גם תא הנוסעים דומה ל-GT3 ללא מושבים אחוריים ועם צמד מושבי באקט וכלוב בטיחות.
כאופציה ניתן להתקין גגון עם יחידות תאורה מלפנים ואפשרות לנשיאת 42 ק"ג עם התקנים ייעודיים לשפאלות חילוץ, ג'ריקן בנזין ושקע חשמל (12V) ייעודי. הדקאר הראשונה שנחתה כאן בעלת צביעה חיצונית זהה ל-911 שסיימה ראשונה בדקאר של 1984 - צבעי חברת הסיגריות רות'מנס שמימנה את קבוצת הראלי של החברה. המכונית השניה שתגיע תהיה בצבע ירוק-אפור.
פורסם לראשונה ב- 13.06.23
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות