דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ספורטיבי - חשמלי: אודי e-tron S נחשף

Getting your Trinity Audio player ready...

לאחר שבתחילת החודש חשפה אודי את ה-Q4 e-tron, רכב פנאי חשמלי חדש, היא מציגה כעת גרסאות ספורטיביות ל-e-tron שכבר משווק בישראל מהשנה שעברה ול-e-tron ספורטבק שנחשף לפני 8 חודשים.

אודי e-tron S מצוייד ב-3 מנועים חשמליים (לעומת 2 באי-טרון הרגיל) כאשר הפעם שני מנועים נמצאים על הסרן האחורי ואחד על הסרן הקדמי. המנועים ניזונים מסוללה בגודל 95 קווט"ש בדומה ל-e-tron 55 המוכר.

אודי e-tron ספורטבק S

גרסת ה-S מספקת 435 כ"ס ונתון מומנט מירבי העומד על 82.4 קג"מ. מדובר בשיפור של 75 כ"ס ו-25.2 קג"מ לעומת אודי e-tron 55. במצב Boost שנמשך עד 8 שניות ההספק מטפס עד ל-503 כ"ס והמומנט מגיע ל-99.2 קג"מ (לעומת 407 כ"ס ו-67.7 קג"מ בגרסת הסטנדרטית הבכירה).

ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.5 שניות בלבד (1.2 שניות מהר יותר) והמהירות המקסימלית מוגבלת ל-210 קמ"ש. עבור הביצועים המרשימים תפרדו מטווח של כ-40-80 ק"מ (תלוי גרסה) כאשר האי-טרון S מספק טווח נסיעה של 360 ק"מ (365 ק"מ בגרסת הספורטבק) בתקן WLTP. טעינה מהירה בעמדת 150 קילוואט תטעין את הסוללה מ-5% ל-80% בחצי שעה.

אודי e-tron ספורטבק S

כדי לנצל את האנרגיה בצורה המיטבית ל-e-tron S מערכת הנעה כפולה חכמה. במצב נהיגה רגיל רק המנועים האחוריים פעילים ואילו המנוע הקדמי נכנס לפעולה על-פי דרישה. כמו כן לאי-טרון  Sבקרת מומנט וקטורית המעבירה כוח לגלגלים בעלי האחיזה העדיפה באופן ישיר, ללא דיפרנציאל.

אודי e-tron ספורטבק S

באודי מציינים כי למרות שמדובר ברכב חשמלי הושם דגש על חווית נהיגה ספורטיבית. אחד הביטויים לכך הוא בורר מצבי הנהיגה, המאפשר בשילוב בקרת האחיזה למצב "ספורט" ובחירת מצב נהיגה "דינאמי" לבצע גם החלקות כוח נשלטות. כמו כן לגרסת ה-S הגה בעל יחס תגובה משתנה, ומתלי האוויר האדפטיביים כוילו בהתאם לרוח הספורטיבית.

אודי e-tron ספורטבק S

העיצוב החיצוני מוחצן בהתאם. הפגושים אגרסיביים יותר, ישנו דיפיוזר אחורי בולט וקשתות בתי גלגלים רחבות 2.3 ס"מ לעומת הגרסה הרגילה. זאת לצד גימורים כסופים האופייניים לקו גרסאות S של המותג ובנוסף ישנה אופציה לגימורים חיצוניים שחורים. בפנים הרכב האווירה כהה ליצירת תחושה עוטפת, עם מושבים ספורטיביים, דיפוני אלקנטרה וכמובן תגיות S.

אודי e-tron ספורטבק S

לאודי e-tron S חישוקי 20 אינץ' סטנדרטיים (עם צמיגים ברוחב 285 מ"מ) וחישוקי 21 או 22 אינץ' אופציונליים. החישוקים הענקיים מכילים בתוכם קליפרים בצבע שחור (או כתום אופציונלי) בעלי 6 בוכנות.

פורסם לראשונה ב- 22.07.20

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה