בדיוק לפני שנתיים הוצגה אודי A8 בדור הרביעי, ומאז הספיקה להפוך לרכב השרד הרשמי של ראש ממשלת ישראל וגם להיבחן ב-iCar. כעת חושפת יצרנית היוקרה את ה-S8, גרסת הקצה הספורטיבית של מכונית הפאר. מהיבואנית צ'מפיון מוטורס נמסר כי אודי S8 תגיע לישראל בתחילת שנת 2020.
אודי S8 מצוידת במנוע V8 בעל שני מגדשי טורבו המספק לא פחות מ-571 כ"ס ומומנט מירבי העומד על 81.5 קג"מ. למנוע מערכת מיקרו-היברידית המסייעת לצמצם עד 0.8 ליטר לכל 100 ק"מ וכן מערכת לניתוק צילינדרים.
לשם השוואה לאודי R8 הקיצונית מנוע V10 אטמוספרי המספק 570 כ"ס ו-56 קג"מ "בלבד"; לדור הקודם של ה-S8 היו "רק" 520 כ"ס (או 605 כ"ס בגרסת ה-Plus), כך שהשיפור בהחלט ניכר.
בדומה לגרסאות היקרות של ה-A8, גם ל-S8 מערכת מתלי אוויר אקטיבית הסורקת את הדרך וגם מגיבה לתנודות המרכב. כך היא מסוגלת להתאים עצמה לקראת מפגעים בכביש ולסייע להתנהגות כביש דינאמית יותר על-ידי הורדה או הרמה של כל מתלה בנפרד וצמצום נטיית המרכב וזוויות הגלגול.
לאודי S8 בורר מצבי נהיגה הכולל את מצב "נוחות+" החדש. מצב זה מאפשר שיפור נוחות הנסיעה גם בעת פניה, כאשר הרכב מסוגל להטות עצמו בזווית של עד 3 מעלות וליצור תחושה מאוזנת יותר בתוך הרכב. במצב "דינאמי" זווית הגלגול מרוסנת לטווח של עד 2.5 מעלות (לעומת עד 5 מעלות עם מערכת המתלים הרגילה). פיצ'ר נוסף של מערכת המתלים האקטיבית הוא הרמה של הרכב לגובה של עד 5 ס"מ בעת פתיחת הדלת לטובת כניסה נוחה יותר אל למושב.
ל-S8 מערכת היגוי לכל הגלגלים המסייעת בתמרונים צפופים ובתגובות היגוי מהירות לצד שיפור יכולת הפניה במהירות גבוהה.
מאפיין נוסף של ה-S8 הספורטיבית הוא דיפרנציאל ספורטיבי למערכת ההנעה הכפולה "קוואטרו". הדיפרנציאל מספק יכולת העברת כוח מהירה בין הציר הקדמי והאחורי וגם בין הגלגלים החיצוניים לפנימיים. כאשר מערכת ה"קוואטרו" מזהה תחילתו של תת-היגוי, הדיפרנציאל יכנס לפעולה ויעביר כוח אל הגלגלים החיצוניים. במקרה של היגוי-יתר הכוח יועבר אל הגלגלים הפנימיים.
בנוסף לפריטים סטנדרטיים אלו, יוכלו הלקוחות לבחור בבלמים קרמיים אופציונליים. הבלמים המשודרגים קלים ב-9.6 ק"ג ומגיעים לקוטר של 420 מ"מ מלפנים ו-370 מ"מ מאחור.
אודי S8 מציעה את האבזור המוכר מה-A8 כגון תאורת לייזר מטריקס-לד ומערכות בטיחות מתקדמות המאפשרות נהיגה סמי-אוטונומית, יחד עם מערכת המסוגלת להרים את צידי הרכב עד 8 ס"מ כהכנה לקראת פגיעת צד (כך נקודת הפגיעה תהייה באיזור קשיח לעומת איזור רך יותר כגון דלתות הצד). לצד זאת ישנן תוספות ספורטיביות מתבקשות כגון מושבי ספורט מתכווננים חשמלית עם חימום, אוורור ומערכת עיסוי וכמובן עיצוב חיצוני משודרג עם 4 יציאות מפלט וחישוקים קלים ספורטיביים.
לצפייה בכל דגמי אודי בישראל
פורסם לראשונה ב- 03.07.19
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות