לאחר שבחודשים האחרונים משווקת סקודה אוקטביה החדשה ברחבי אירופה וזוכה לביקורות מחמיאות, ממשיכה היצרנית להרחיב את היצע הגרסאות. בחודש הבא במסגרת פסטיבל גודווד בבריטניה יושק הדור החדש של סקודה אוקטביה RS יחד עם גרסת הסטיישן שלה, סקודה אוקטביה קומבי RS.
ה-RS תשווק עם שני מנועים חדשים: טורבו-בנזין 2.0 ליטר וטורבו-דיזל בנפח דומה. מנוע הבנזין, אותו אחד שקיים גם בפולקסווגן גולף GTI, מציג נתון הספק של 220 כ"ס, שמייצר תאוצה מ-0 ל-100 ב-6.8 שניות ומהירות מקסימלית של 248 קמ"ש. השיפור בנתוני הביצועים מעמיד את האוקטביה RS זריזה החדשה כאוקטביה המהירה ביותר אי פעם, מהירה ב-6 קמ"ש לעומת הדור הקודם. מנוע הדיזל, שמסוגל כנראה לבצע נסיעות במינימום פעימות מונה, מציע הספק של 184 כ"ס, האצה מ-0 ל-100 ב-8.1 שניות ומהירות מקסימלית של 232 קמ"ש. שני המנועים משודכים לתיבה ידנית בעלת 6 הילוכים או לתיבה רובוטית כפולת מצמדים (DSG) בעלת 6 הילוכים. סקודה מדווחת על שיפור של עד כ-19% בחסכון הדלק לעומת הדור הקודם.
מבחינה חיצונית השינויים מינוריים לעומת האוקטביה הרגילה. הגריל האופייני של סקודה נותר בעינו, אך נוספו פנסי ערפל, תאורת LED וחישוקי סגסוגת כסטנדרט. המימדים גם כן השתנו מעט, כאשר הדור החדש של האוקטביה מעט ארוך, רחב ונמוך יותר מקודמו, ותא המטען גדל לנפח של 590 ליטר או 610 ליטר בגרסת הסטיישן. עדיין לא ידוע האם או מתי הדור החדש של סקודיה אוקטביה RS יגיע לישראל.
לדגמי סקודה בישראל -
סקודה
פורסם לראשונה ב- 05.06.13
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות