הדור החדש של סקודה אוקטביה, אשר נחשף בעולם לפני קרוב לשנה, מגיע לישראל לטובת מכירה מוקדמת - אך אספקת הרכבים ללקוחות תתחיל בעוד מספר חודשים, בהתאם לגרסה (פירוט בהמשך). מחיר הכניסה של האוקטביה החדשה עומד על 135,000 שקלים; בהשוואה לדור היוצא, מחירי גרסאות הבנזין ברמת הגימור "אמבישן" התייקרו ב-6,000 שקלים.
מבחינת המימדים, האוקטביה החדשה רושמת גידול קל לעומת הדור היוצא: לאורך נוספו 1.9 ס"מ, לרוחב נוספו 1.5 ס"מ ולגובה נוספו 0.9 ס"מ. בסיס הגלגלים לא השתנה והוא עומד על 268.6 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 553 ליטרים, והוא כולל גלגל חלופי מוקטן.
סקודה אוקטביה החדשה תוצע בישראל עם 3 יחידות הנעה לבחירה, כאשר שני מנועי הבנזין המוכרים זכו לתוספת של מערכת מיקרו-היברידית, עם סוללת 48 וולט ומנוע חשמלי קטן שמסייע קלות בהאצה לטובת החסכון בדלק.
מנוע ה-1.0 ליטר, עם 3 צילינדרים, מייצר הספק מירבי של 110 כ"ס ומומנט של 20.4 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.6 שניות והמהירות המירבית היא 206 קמ"ש. מנוע ה-1.5 ליטרים, עם 4 צילינדרים, מייצר 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ, ומאפשר לאוקטביה להאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 8.4 שניות ולהגיע למהירות מירבית של 225 קמ"ש.
שני המנועים מצוידים בהנעה קדמית ובתיבת DSG כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. לשני המנועים, כבעבר, מתלה אחורי מסוג קורת מתח - בעוד המתלה הרב חיבורי יוצע בגרסת ה-2.0 ליטרים הבכירה, שלא תגיע בשלב זה לישראל. נתוני צריכת הדלק הרשמיים של גרסאות הבנזין טרם פורסמו, שכן הרכבים עומדים בשלב טרום-ייצור.
בנוסף תוצע האוקטביה גם עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטרים, בגרסה שתיועד בעיקר לשוק המוניות. מנוע הדיזל יציע הספק של 150 כ"ס ומומנט של 36.7 קג"מ, וישודך לתיבה ידנית או כפולת מצמדים. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.7 שניות וצריכת הדלק המשולבת היא 27 ק"מ לליטר.
אביזרים
את האוקטביה החדשה ניתן יהיה לקבל ב-3 רמות גימור שונות. גרסת האמבישן תוצע עם מפרט הכולל בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג מאחור, כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת לד, שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, חיישני חניה אחוריים, מצלמת רוורס, מראות צד עם קיפול חשמלי, חישוקי "17 קלים, מסך מגע בגודל 8.25 אינץ' עם תמיכה בעברית ו-5 שקעי USB, כולם בטייפ C (כלומר, שקע מוקטן): שני שקעים מלפנים, שניים מאחור ושקע נוסף בצמוד למראה המרכזית, לטובת חיבור מצלמה לתיעוד הנסיעה. לוח מחוונים דיגיטלי יוצע בתוספת תשלום של 2,500 שקלים.
בתחום הבטיחות תציע האוקטביה 7 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת התרעת עייפות.
גרסת הדיינמיק תציג מאפיינים ספורטיביים יותר, ובראשם שלדה מוקשחת, בולמי זעזועים שונים והנמכת המרכב ב-1.5 ס"מ. בנוסף כוללת גרסה זו גם את לוח המחוונים הוירטואלי, הגה עם תחתית קטומה, מושבי ספורט, דוושות אלומיניום, חישוקים בעיצוב שונה וכן ספוילר, מראות צד וגריל קדמי בצבע שחור.
גרסת הסטייל הבכירה כוללת, בנוסף למפרט של האמבישן, גם משטח טעינה אלחוטית לטלפון סלולארי, שליטה על הטמפרטורה מהמושב האחורי, ניטור שטחים מתים במראות, חיישני חניה מלפנים, חישוקי "18, מסך מגע בגודל "10, גימורי כרום ותאורת "מטריקס לד". גם כאן ישנו לוח מחוונים וירטואלי.
סקודה אוקטביה החדשה 2020 - מחירים:
סקודה אוקטביה 1.0 בנזין אמבישן - 134,990 שקלים
סקודה אוקטביה 1.0 בנזין דיינמיק - 141,990 שקלים
סקודה אוקטביה 1.0 בנזין סטייל - 148,990 שקלים
סקודה אוקטביה 1.5 בנזין אמבישן - 140,990 שקלים
סקודה אוקטביה 1.5 בנזין דיינמיק - 147,990 שקלים
סקודה אוקטביה 1.5 בנזין סטייל - 154,990 שקלים
סקודה אוקטביה 2.0 דיזל ידני אמבישן - 161,990 שקלים
סקודה אוקטביה 2.0 דיזל DSG אמבישן - 171,990 שקלים
סקודה אוקטביה 2.0 דיזל DSG דיינמיק - 178,990 שקלים
על אף שהיבואנית השיקה היום את הרכב באופן רשמי, בשלב זה הגיעו ארצה רק גרסאות הדיזל ברמות הגימור אמבישן ודיינמיק - בעוד יתר הדגמים צפויים לרדת לפס הייצור בשלב מאוחר יותר. בחודש אוקטובר יגיעו לישראל גרסאות ה-1.0 ליטר בנזין ברמות הגימור אמבישן ודיינמיק. גרסאות הסטייל של מנוע הליטר, כמו גם גרסאות ה-1.5 ליטר וגרסת הסטייל הבכירה של מנוע הדיזל, יגיעו ארצה רק בחודש דצמבר.
בנוסף עדכנה היבואנית כי גרסאות הפלאג-אין הייבריד של האוקטביה והסופרב יגיעו ארצה רק בשלב מאוחר יותר, ככל הנראה לקראת המחצית השניה של 2021. גרסת ה-2.0 ליטרים בנזין של האוקטביה עשויה להגיע גם היא בשנה הבאה, וכך גם גרסת ה-RS הספורטיבית - אשר תשווק בישראל עם מנוע ה-2.0 טורבו-בנזין, ללא הנעת הפלאג-אין הייבריד.
גרסאות הסטיישן של סקודה אוקטביה יגיעו לישראל לקראת סוף השנה הנוכחית, כאשר גם גרסת הסקאוט בעיצוב השטח עשויה להגיע בעתיד.
בתחום החשמלי אין לסקודה בשורות משמעותיות בתקופה הקרובה: הסיטיגו החשמלית לא תגיע לישראל, שכן היצרנית זקוקה לה בשוק האירופי לטובת הורדת ממוצעי הפליטה. סקודה אניאק, רכב הפנאי החשמלי שיחשף בשבוע הבא, לא יגיע לישראל לפני שנת 2022.
פורסם לראשונה ב- 25.08.20
למאמר זה התפרסמו 6 תגובות