האוקטביה בדור השלישי נמצאת איתנו כבר 6 שנים, זמן מצוין מבחינתה של היצרנית הצ'כית להתחדש בדור חדש וגם לחגוג 60 שנים לאוקטביה המקורית. מאז הוצגה ה
נמכרו מעל 6.5 מיליון יחידות ואילו הדור השלישי נמכר בממוצע של כ-400,000 יחידות בשנה ומהווה כשליש מסך מכירות סקודה בעולם. כעת, אחרי כמה טיזרים בדמות איורים רשמיים ומרשימים, חושפת סקודה פרטים נוספים על האוקטביה החדשה שבדרך ומציינת במפתיע כי גרסת הסטיישן תושק ראשונה ושבועות ספורים לאחר מכן תוצג הגרסה הרגילה. לישראל היא תגיע במחצית הראשונה של שנת 2020.
בסקודה מתגאים שלאוקטביה החדשה עיצוב זורם ואווירודינמי יותר (מקדם גרר של 0.24 ובגרסת הסטיישן 0.26 Cd), חלקה הקדמי מחודד יותר ויחידות התאורה צרות יותר. מבפנים היא תזכה לעיצוב עדכני – דשבורד בשני צבעים המזכיר בצורתו את השבכה הקדמית והגה חדש בעל שני חישורים.
הדור החדש ארוך ב-19 מ"מ מהיוצא (22 מ"מ בגרסת הסטיישן) ואורכו יעמוד על 468.9 ס"מ. הוא גם יהיה רחב יותר ב-15 מ"מ עם 182.9 ס"מ בסך הכל. בסיס הגלגלים נותר זהה ועומד על 268.8 ס"מ אך בסקודה מבטיחים מרחב פנים משופר. גם תא המטען גדל ב-35 ליטרים ועומד כעת על 600 ליטרים מרשימים (640 בסטיישן). גרסאות סקאוט ו-RS יחשפו בשנת 2020.
אביזרים ובטיחות
הדור החדש של האוקטביה יציע חידושים כגון סביבת נהג עם Virtual Cockpit - כלומר לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10 אינץ' בעל תצוגות מתחלפות, מערכת מולטימדיה בעלת מסך צף (בגודל זהה) ובנוסף עד חמישה שקעי USB type C וחיבור אלחוטי של הטלפון הסלולרי לקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
בנוסף ישנה תצוגה עילית המקרינה נתונים שונים על השמשה הקדמית, מערכת שמע אופציונלית מבית Canton, מושבים בעיצוב ארגונומי עם פונקציות חימום, אוורור ועיסוי, ובקרת אקלים בעלת ממשק מגע בתחתית מסך המולטימדיה (בדומה לגולף החדשה). לראשונה תוצע באוקטביה תאורת מטריקס לד דינאמית ומערכת הכניסה ללא מפתח תאפשר לפתוח את הרכב מכל אחת מהדלתות (לעומת הדלתות הקדמיות בלבד כיום).
האוקטביה החדשה תזכה ללא מעט פתרונות Simply Clever, ובהם "חבילת השינה" המוסיפה כריות ושמיכה ליושבים מאחור, נעילת הילדים מתבצעת כעת בלחיצת כפתור מעמדת הנהג, ובנוסף לתא המטריה הייעודי שבדלתות תציע סקודה כעת גם תא ייעודי למברשת שיער הכולל מברשת ממותגת. אלו מתווספים למכסה-משפך למיכל נוזל השמשות, וו גרירה נשלף ומשפך נשלף לנוזל האוריאה בגרסאות הדיזל.
בתחום הבטיחות מערכת הבלימה האוטונומית שודרגה והיא מסייעת לנהג על ידי הגברת ההיגוי בתמרון התחמקות מפגיעה בהולך רגל או רוכב. במידה והרכב מזהה כי הנהג אינו מחזיק בהגה, הרכב יבצע עצירה עצמונית (בדומה לקודיאק למשל). בנוסף הצטרפה מערכת המתריעה מפני פתיחת דלתות כאשר תנועה מגיעה מאחור.
יחידות הנעה
מבחינה מכאנית סקודה אוקטביה בדור הרביעי תציע את יחידות ההנעה המוכרות וכמקובל באירופה גם יחידת הנעה מונעת גז טבעי (1.5 ליטרים, 130 כ"ס). בנוסף חלק מיחידות ההנעה יתחדשו במערכת מיקרו-היברידית 48 וולט ואף תוצע גרסה היברידית-נטענת חדשה. ידית ההילוכים הקונבנציונלית תוחלף בג'ויסטיק קטן (גם כן, כמו בגולף החדשה) ובנוסף לגרסת הפלטפורמה הרגילה תוצע גרסה ספורטיבית המונמכת ב-15 מ"מ או גרסה המוגבהת ב-15 מ"מ לתנאי כביש קשים יותר. בגרסאות בעלות בולמים אדפטיביים בחירה במצב ספורטיבי תנמיך את הרכב ב-10 מ"מ נוספים (פרט לגרסאות ההיברידיות).
המנועים המוכרים, בנפח 1.0 (הספק של 110 כ"ס) ליטר ו-1.5 (הספק של 150 כ"ס) ליטרים בשידוך לתיבה כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים יזכו למערכת מיקרו-היברידית המסייעת בהאצות ומאפשרת שיוט לפרקי זמן קצרים כאשר המנוע כבוי (המערכת אינה זמינה בשידוך לתיבה ידנית). מנוע 2.0 הליטרים בהספק של 190 כ"ס יציע אפשרות להנעה כפולה.
לגרסאות הדיזל מנוע בנפח 2.0 ליטרים והספקים הנעים מ-115 ועד 200 כ"ס. לדברי סקודה מסנני החלקיקים החדשים מפחיתים עד 80% מפליטת המזהמים לעומת הדור הקודם. כמו כן גרסאות הדיזל בהספקים של 150 ו-200 כ"ס יציעו אפשרות להנעה כפולה.
גרסת הפלאג-אין הייבריד המעניינת עושה שימוש באותה יחידה הנעה היברידית של הסופרב. מדובר מנוע בנזין בנפח 1.4 ליטרים המשודך למנוע חשמלי, כאשר ליחידה זו שני הספקים העומדים על 204 כ"ס או 245 כ"ס. מנוע זה משודך לתיבה כפולת מצמדים בעלת 6 הילוכים.
לדגמי סקודה בישראל -
סקודה
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות