בשנת 1996 הציגה סקודה לראשונה את האוקטביה המשפחתית, שנמכרת אצלנו עד היום במספרים נמוכים (בעיקר לנהגי מוניות). ב-2006 הוצג הדור השני, שבתחילת דרכו זכה אף הוא לפופולאריות בשוק המוניות וקיבל דחיפה משמעותית אצל הלקוחות הפרטיים וציי הרכב עם כניסתם של מנועי ה-TSI הקטנים בשנת 2010. כעת מציגה היצרנית הצ'כית את
החדשה, וכרגיל - הבסיס הוא פולקסווגן גולף בתוספת תא מטען עצום.
כמו תמיד אצל האוקטביה, המאפיין הייחודי הוא תצורת ה"נוצ'בק": חצי האצ'בק - חצי סדאן, עם דלת תא מטען שמתרוממת יחד עם החלון האחורי וחושפת חלל הטענה ענק. נפח תא המטען באוקטביה החדשה עומד על 590 ליטרים, גידול מזערי של 5 ליטרים לעומת האוקטביה הנוכחית והפרש משמעותי של 80 ליטרים לעומת פולקסווגן ג'טה המתחרה. לעומת האוקטביה היוצאת, שהיתה מכונית מרווחת בפני עצמה, חושף הדגם החדש צמיחה של 9 ס"מ לאורך, 4.5 ס"מ לרוחב ו-10.8 ס"מ בבסיס הגלגלים - מה שאמור להבטיח מרווח פנימי מצוין על פי טענת היצרן.
היצע המנועים של סקודה אוקטביה החדשה יכלול את כל מנועי ה-TSI שמציעה האוקטביה הנוכחית, כאשר בישראל נקבל את מנוע ה-1.2 ליטר (105 כ"ס) כמנוע העיקרי בקטגורית המשפחתיות. בנוסף יוצעו מנועי דיזל חסכוניים בנפח 1.6 ליטר, ובפסגת ההיצע יעמוד מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.8 ליטר עם 180 כ"ס, אותו מנוע שמוצע כיום באודי A4. תיבות ההילוכים של האוקטביה החדשה יהיו רובוטיות כפולות מצמדים (DSG).
סקודה אוקטביה החדשה צפויה להגיע לישראל ברבעון השלישי של 2013, במקביל למתיחת הפנים שצפויה לעבור סקודה סופרב. ברבעון השני תגיע ארצה סקודה ראפיד, משפחתית קטנה שתתחרה ביונדאי i25 ובפיג'ו 301 שתגיע אף היא בקרוב. יחד עם מכונית המיני סקודה סיטיגו שהושקה לאחרונה תשלים סקודה את ההיצע המלא של מכוניות עממיות בקטגוריות המקובלות בישראל, כאשר בשנת 2015 צפויה סקודה להציג רכב שטח עם 7 מקומות ישיבה ולהתרחב לפלחי שוק חדשים.
לדגמי סקודה בישראל -
סקודה פורסם לראשונה ב- 12.12.12
למאמר זה התפרסמו 9 תגובות