נמאס לכם מטילטולים בחסות התיבות הרובוטיות? יכול להיות שלסקודה נמאס גם. בעתיד הקרוב יגיעו לישראל דגמי סקודה סופרב וסקודה אוקטביה עם מנוע ה-1.8 טורבו ותיבה אוטומטית רגילה
מאת: יתיר דוידוביץהתיבה הרובוטית כפולות המצמדים של סקודה, וקונצרן פולקסווגן ...
עודכן 27.04.23 00:00
מאת יתיר דוידוביץ
התיבה הרובוטית כפולות המצמדים של סקודה, וקונצרן פולקסווגן בכלל, (DSG) נחשבת מעולה בכל הנוגע לצריכת דלק זריזות וזיהום אוויר. באשר לאמינות נשמעו לא פעם ביקורות על התיבה המדוברת. במהלך מעניין הודיעה סקודה כי בזמן הקרוב ימכרו בדגמי סקודה אוקטביה וסקודה סופרב גם תיבות אוטומטיות רגילות לצד תיבת ה-DSG. המהלך הזה נעשה, על פי סקודה, על מנת לאפשר אספקת מכוניות טובה יותר עקב הביקוש הגבוה וזמני המתנה ארוכים בעולם. לפי סקודה מחירי הגרסאות האוטומטיות יהיו זהים לאלו של הרובוטיות.
סקודה אוקטביה. מתהדרת בתיבה אוטומטית / צילומים: יצרן
התיבה האוטומטית תשודך רק למנוע אחד בהיצע של סקודה: ה-1.8 ליטר טורבו-בנזין (153 כ"ס). צריך לציין שגם מבחינת צריכת דלק ופליטת מזהמים וגם מבחינת ביצועים נתוני התיבה החדשה פחות טובים באופן משמעותי. היתרון של התיבות הללו נמצא דווקא בנינוחות שהן מספקות. התיבות הרובוטיות נוטות להיות קופצניות בהעברת ההילוכים ולרעוד במהירות נמוכה. תופעות אלו מוכרות בעיקר בתיבות חד-מצמדיות אך מתרחשות גם בתיבות עם שני מצמדים.
פורסם לראשונה ב- 24.01.12
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות