מאז הגיעה לישראל סקודה אוקטביה החדשה, לפני בערך 10 חודשים, נמכרו כ-3,500 מכוניות מהדגם החדש - נתון מרשים לכל הדעות. כעת מחזקת היבואנית את ההיצע עם גרסת הסטיישן, קומבי בשפתה של סקודה, שתצטרף במחירים נמוכים יותר מבעבר - אך בתמחור שגבוה מזה של מרבית השחקנים בשוק: החל מ-134,500 שקל לגרסת ה-1.2 ליטר הבסיסית.
מבחינת המימדים החיצוניים, אין שינוי של ממש ביחס לאוקטביה הרגילה: האורך והרוחב זהים, ובמימד הגובה נוספו 4 מ"מ בסך הכל. נפח תא המטען באירופה עומד על 610 ליטר, אך בישראל תשווק האוקטביה קומבי עם גלגל רזרבי בגודל מלא - מה שמעניק נפח מטען של 588 ליטר בסך הכל, זאת לעומת 568 ליטר באוקטביה הרגילה. יש לזכור כי במכוניות סטיישן הנפח נמדד עד גובה המדף בלבד - אך בפועל ניתן להעמיס עד גובה התקרה. כאשר המושבים האחוריים מקופלים, נפח תא המטען גדל ל-1,718 ליטר - זאת לעומת 1,558 ליטר באוקטביה הסטנדרטית.
סקודה אוקטביה קומבי תשווק עם מנועי הטורבו המוכרים של האוקטביה, כאשר בשלב זה יוצעו מנועי ה-1.2 ליטר (105 כ"ס, 20 ק"מ לליטר), ה-1.4 ליטר (140 כ"ס, 20 ק"מ לליטר), וה-1.6 ליטר דיזל (105 כ"ס, 25 ק"מ לליטר). מנועי ה-1.8 ליטר בנזין וה-2.0 ליטר דיזל לא מוצעים בשלב זה, אך את האוקטביה RS עם הספק של 220 כ"ס ניתן להזמין גם בגרסת הסטיישן - בתוספת מחיר של אלפי שקלים בודדים.
ברשימת האבזור אין שינויים של ממש, למעט תוספת של פסי גגון בגרסת הסטיישן. ברמת האבזור Ambition מציעה האוקטביה מערכת "עצור וסע" לדימום מנוע בעמידה, מערכת מולטימדיה עם חיבורים לנגני שמע ושליטה מההגה, דיבורית בלוטות', בקרת שיוט, 7 כריות אוויר וחיישני לחץ אוויר בצמיגים. גרסת ה-Elegance מוסיפה למפרט גם חישוקים קלים, פנסי ערפל, חיישני גשם ובקרת אקלים מפוצלת.
המחירים:ג'קי אביב, מנהל חטיבת סקודה: "כחלק מרצוננו להתחזק בסגמנט המשפחתיות, אנו משיקים בימים אלו את סקודה אוקטביה קומבי בסגמנט הסטיישנים. לשמחתנו, כחלק מרצון היצרן לתמוך במותג בישראל, המחיר הבסיסי של האוקטביה קומבי החדשה יהיה נמוך ב-7,500 שקל מבעבר. אנו בטוחים שתצורת הסטיישן החדשה תצליח לחזק את הפופולריות הקיימת כבר עכשיו לאוקטביה, כפי שמוכיחה רשימת המתנה של מספר חודשים לאוקטביה כרגע, לעבר עמידה ביעד של 7,000 מסירות עד סוף השנה".
צפייה בתוכן סקודה אוקטביה סטיישן: עוד יותר שימושית, קצת יותר יקרה
לדגמי סקודה בישראל -
סקודה פורסם לראשונה ב- 10.06.14
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות