למרות שהיא עדיין נחשבת בעיני רבים - במידה מסוימת לפחות - כאחת המשפחתיות העגולות וה"נכונות" ביותר בשוק, סקודה אוקטביה נמצאת בישראל כבר למעלה משלוש שנים, ועכשיו הגיעה זמנה לרענון של אמצע חיי הדור. רענון שמביא איתו מספר טכנולוגיות
בטיחות ובידור חדשות, מנועים משודרגים, וגם פרצוף שלא כולם מסכימים עליו.
השינוי הגדול ביותר שרואים באוקטביה החדשה הוא בדיוק זה - הפרצוף החדש. אחרי שסקודה הציגה את שפת העיצוב הנוכחית שלה עם האוקטביה לפני כמעט ארבע שנים, חלק כינו אותה מאופקת ואלגנטית, וחלק העדיפו לקרוא לה משעממת ושבלונית. היום מתווה את הדרך הסופרב הנוכחית, שמקבלת עיצוב פחות מאופק, והאוקטביה ממשיכה בדרכה עם פנסים מפוצלים וגריל תחתון רחב במיוחד מלפנים וחתימת אור בצורת C מובחנת יותר מאחור. אגב הפנסים, האוקטביה תוצע מעתה עם אופציה לתאורת לד מלאה.
ממעט התמונות שפרסמה היצרנית, נראה שבתוך תא הנוסעים אין שינויים משמעותיים בתחום העיצוב, אולם סקודה כן מציינת מערכת המולטימדיה החדשה, שמקבלת בגרסה הבכירה את אחד המסכים הגדולים בתעשייה - 9.2 אינץ'. עיצוב המערכת גם הוא השתנה, עם כפתורי מגע במקום הכפתורים הפיזיים, ואפשרויות הקישוריות כמובן התרבו גם כן.
עוד בתוך המכונית, סקודה הגדילה את נפח תא המטען ל-590 ליטרים בגרסת הליפטבק ו-610 ליטר בגרסת הסטיישן, שיפור של 22 ליטרים בשני המקרים. למרות צמיחת תא המטען, מרווח הפנים לא נפגע. והאוקטביה המתוחה עדיין מציאה אורך פנימי (מגב המושב האחורי עד הדוושות) של 178.2 ס"מ ומרווח ברכיים של 7.3 ס"מ במושב האחורי (מקצה המושב האחורי עד גב המושב הקדמי כשהוא מוסט אחורה עד הסוף).
בגזרת הבטיחות, מקבלת האוקטביה בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור ועוד.
היצע המנועים הרחב יכלול לא פחות מתשעה מנועים - ארבעה דיזלים וחמישה טורבו-בנזינים. כאשר החשוב ביותר עבור השוק הישראלי יהיה מנוע ה-1.0 ליטר החדש שיפיק 116 כ"ס וישודך לתיבת DSG רובוטית כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים. סקודה אוקטביה המחודשת צפויה להגיע לישראל ברבעון השני של 2017.
לדגמי סקודה בישראל -
סקודה
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות