דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סקודה וסיאט מכריזות על ריקול בהיקף עצום

Getting your Trinity Audio player ready...

כריות האוויר של טאקאטה מכות שוב - והפעם הן אחראיות לריקול ישראלי בהיקף עצום של כמעט 100 אלף רכבים. צ'מפיון מוטורס הודיעה היום (א') על קריאה לתיקון של 82,511 רכבים מתוצרת סקודה ועוד 14,873 רכבים מתוצרת סיאט, כאשר בשלב זה דגמי פולקסווגן ואודי לא נדרשים לעניין.

לדברי היבואנית, על בעלי המכוניות להביא אותן למוסך לצורך בדיקת תקינות של כרית האוויר הקדמית בצד הנהג. במקרה שיתגלה כשל, תידרש החלפתה. כרית האוויר המותקנת בכלי רכב אלו היא מתוצרת חברת טאקאטה היפנית, מספקיות כריות האוויר הגדולות בתעשייה. פגמים שהתגלו ב-2013 בתהליך הייצור בחברה ושהתבצעו במשך שנים ארוכות, הניעו את היצרנית להודיע ב-2016 על ריקול במרבית מותגי הרכב בעולם ובהיקף הגדול בהיסטוריה - מעל 100 מיליון כלי רכב.

הדגמים שיוזמנו לתיקון ושנות הייצור הרלוונטיות:

סקודה פאביה 2013-2018

סקודה ראפיד 2013-2018

סקודה יטי 2013-2018

סקודה אוקטביה 2013-2018

סקודה סופרב 2013-2018

סיאט איביזה 2014-2017

סיאט טולדו 2014-2017

סיאט לאון 2014-2017

סיאט אטקה 2016-2017

סיאט אלהמברה 2014-2017

בתחילה לא ברור היה מקורו של הכשל, אך בסופו של תהליך בדיקה ארוך נקבע כי רכיב מתכתי האחראי על ניפוח כרית האוויר במקרה של תאונה, עלול להתפרק בעת ניפוח הכרית כתוצאה מחשיפה ללחות ואוויר שהצטברו במשך השנים, ולשגר חלקי מתכת לכיוון הנוסעים. חלקי מתכת אלה גרמו בעבר לפגיעות קטלניות.

 סקודה וסיאט מכריזות על ריקול בהיקף עצום

נכון לסוף שנת 2022, הכשל בכרית האוויר גרם למותם של 24 בני אדם ולפציעתם של כ-400, ותהליך החלפת כריות האוויר הפגומות בוצע עד היום בכ-56 מיליון כלי רכב. בעקבות מידת הסיכון לנוסעי כלי רכב עם כריות טאקאטה, פרסמה הרשות הלאומית האמריקאית לבטיחות בדרכים (NHTSA) המלצה על "הפסקת שימוש" (Stop Driving) למספר דגמים לאורך השנים.

 סקודה וסיאט מכריזות על ריקול בהיקף עצום

יש להזכיר כי במסגרת הריקול יוודאו במוסכי צ'מפיון כי זו אכן כרית מתוצרת טאקאטה. כריות מתוצרת אחרת אינן מחייבות החלפה. עוד הובהר כי בידי היצרנית מלאי כריות אוויר חליפיות לכל כלי הרכב המעורבים.

משך זמן החלפת הכרית אורך כשעה והתהליך אינו כרוך בתשלום מצד הלקוח. יש להזכיר כי תקנות הרכב בישראל קובעות כי בעל הרכב לא יישא בכל הוצאה הקשורה לקריאה חוזרת לתיקון. עוד קובעת התקנה כי חובה לבצע את התיקון בתוך שישה חודשים, וכי מי שלא יעשה זאת לא יורשה לחדש את רישיון הרכב או להעביר עליו בעלות.

פורסם לראשונה ב- 19.03.23

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה