אחת לכמה זמן, יצרניות הרכב מטמיעות חידושים קטנים בדגמים גם ללא מתיחת פנים מקיפה. בדרך כלל זה קורה כאשר מתעורר צורך בנושא מסוים, אך בסקודה כבר מספר שנים נוהגים להציג בבת אחת שורת חידושים לכמה דגמים במקביל. לפניכם החידושים שצפויה היצרנית להכניס בחודשים הקרובים.
עיצוב
ההגה בעיצוב החדש, שנחשף באוקטביה החדשה, יגיע בקרוב לכל דגמי המותג. להגה עיצוב בעל שניים או שלושה חישורים (תלוי ברמת הגימור) כאשר השינוי העיקרי בו הוא מערך כפתורי השליטה שקיבל גלגלות בעיצוב שונה בשני הצדדים. להגג ציפוי עור מחורר ותפירה בצבע לבן.
החלון האחורי המוארך בסקודה סקאלה יוצע כעת גם בגרסאות אמבישן וסטייל. זאת לצד חבילות עיצוב באדום או אפור, שכוללות נגיעות צבע בספי הדלתות בשילוב צביעה חיצונית נבחרת. את הסקאלה G-Tec (הנעה בגפ"מ, לא משווקת בישראל) ניתן לקבל עם שבכה קדמית ומראות בצבע שחור.
יחידות הנעה
כל קו המנועים הקיים בפאביה ועד הסופרב יותאם לתקני יורו 6d המחמירים עד סוף השנה כאשר חלקם אף יקבל חיזוק קל. כך למשל סקודה סופרב וקודיאק בגרסאות ה-2.0 ליטרים דיזל יזכו לתוספת של 10 כ"ס וההספק יעמוד על 200 כ"ס זאת לצד ירידה בפליטת המזהמים. גרסת הטורבו-בנזין החזקה של הסופרב השתדרגה גם היא והספקה עומד כעת על 280 כ"ס - כמו לפני מתיחת הפנים.
הקודיאק בגרסת 1.5 ליטרים טורבו-בנזין ידנית יקבל תיבת 6 הילוכים חדשה. בשלב זה סקודה לא פרטו מהם השינויים, אבל כך או כך אנו לא צפויים לראות אותה בישראל.
סקודה קארוק הקומפקטי ינטוש את מנוע ה-1.6 ליטרים דיזל ויעבור אל גרסת ה-2.0 ליטרים בהספק דומה (115 כ"ס), שינוי שבוצע לאחרונה גם במתיחת הפנים של סיאט אטקה. גרסה זו תהיה זמינה עם הנעה קדמית או כפולה ותיבה ידנית או כפולת מצמדים. לצד זאת גרסת ה-1.0 ליטר טורבו בנזין שמשרתת בין היתר את הסקאלה והקאמיק מוחלשת ב-5 כ"ס ל-110 כ"ס.
סקודה אוקטביה החדשה מקבלת מנוע G-Tec (הנעה בגז). מדובר במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטרים המספק 130 כ"ס. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 21.7 ק"מ לליטר וצריכת הגז עומדת על 28.5 ק"מ לק"ג אחד. מיכל הגז בנפח של 17.33 ק"ג, כך שניתן לנסוע כ-500 ק"מ באמצעות הנעת גז בלבד.
בפאביה מנוע ה-1.0 ליטר 95 כ"ס יעמוד בתקן יורו 6d בהמשך השנה ויזכה לתיבה כפולת מצמדים בנוסף לתיבה הידנית, בדומה לפולקסווגן פולו - כך שהדגם, אשר שיווקו בישראל הופסק לאחרונה, צפוי לחזור לאולמות התצוגה.
אבזור ובטיחות
סקודה קודיאק יקבל עדכון לבקרת השיוט האדפטיבית שתעשה שימוש במצלמה הקדמית בשילוב מערכת הניווט לטובת עדכון מהירות הנסיעה וזיהוי מוקדם של עיקולים בדרך. בנוסף לכך המפתח החכם יאפשר פתיחה מכל הדלתות (כיום רק בקדמיות) ומושבי הספורט בגרסאות הספורטליין וה-RS מקבלים מערכת אוורור ואפשרות להארכת המושב.
מערך מצלמות 360 מעלות שהוצג בסופרב PHEV יוצע כעת כאופציה בכל רמות הגימור של מכונית המנהלים וכן גם בקארוק. פונקציה נוספת שהצטרפה היא מערכת סיוע חניה עם נגרר.
סקודה קארוק יהנה מאפשרות לבקרת אקלים מפוצלת בעלת 3 איזורים (שליטה גם ליושבים מאחור). אצל הפאביה, קאמיק וסקאלה יוצעו חישוקים קלים בעיצוב חדש בגודל 16 ו-17 אינץ', ואילו מערכת ההשבתה למפתח החכם למניעת גניבות נכנסת כעת לפעולה לאחר 5 דקות, לעומת 15 דקות בעבר. מערכת מולטימדיה צבעונית בגודל 6.5 אינץ' תוגדר כעת כמערכת המולטימדיה הבסיסית של הפאביה.
פורסם לראשונה ב- 28.06.20
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות