אחרי שהשתלטה על נתח שוק משמעותי בקטגוריית המשפחתיות ומכוניות הסופר מיני, מחזקת סקודה את היצע הדגמים שלה עם
סקודה סיטיגו, מכונית מיני עירונית וזולה. הסיטיגו החדשה היא למעשה אחות תאומה של פולקסווגן אפ! וסיאט מי, ומתחרה של קיה פיקנטו, יונדאי i10 וסוזוקי אלטו.
סקודה סיטיגו תשווק בישראל עם מנועי 1,000 סמ"ק בשני הספקים: 60 ו-75 כוחות סוס, כאשר שני המנועים יוצעו לבחירה עם תיבת הילוכים ידנית או רובוטית. נתון המומנט זהה בשני המנועים ועומד על 9.6 קג"מ. הגרסה החלשה של הסיטיגו היא המכונית בעלת ההספק הנמוך ביותר בישראל, אך היא גם תהיה הזולה ביותר בשוק המקומי. ממדי הרכב עומדים על 3.56 מטר לאורך ו-2.42 מ' בבסיס הגלגלים, שיהיה הארוך ביותר בקטגוריה - מה שאמור להעניק מרווח פנים טוב ביחס למתחרות. נפח תא המטען עומד על 251 ליטרים, כפול ממה שמציעה סוזוקי אלטו, ובקיפול מושבים ניתן להעמיס עד 959 ליטרים.
סקודה סיטיגו. עירונית מרווחת ומאוד זולה / צילומים: יצרן
מבחני הריסוק האירופאיים העניקו לסקודה סיטיגו 5 כוכבי בטיחות , בזכות מפרט הכולל 4 כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות, ובאופן מעניין תוצע גם מערכת City Safety המזהה התנגשות אפשרית ובולמת את הרכב באופן אוטומטי במהירות שמתחת ל-30 קמ"ש. המערכת תעלה ללקוחות 1,000 שקל נוספים, ולמעשה היבואנית מגדירה את המערכת כאבזור סטנדרטי שניתן לוותר עליו ולזכות בהנחה בסכום האמור - מה שאומר שמחיר המחירון הרשמי יעמוד על 59,990 שקל לגרסה הבסיסית או 58,990 ללא המערכת. ההנחה מוצעת בכל הגרסאות.
המנוע הבסיסי מבין השניים מאיץ את הרכב מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 14.4 שניות (15.3 בגרסה הרובוטית) ורושם צריכת דלק מוצהרת של 22.2 ק"מ לליטר. המנוע החזק יותר משפר את הביצועים ומזניק את הסקודה הקטנה ל-100 קמ"ש בתוך 13.2 שניות (13.9 ברובוטית). צריכת הדלק של הגרסה המחוזקת עומדת על 21.2 ק"מ לליטר ע"פ נתוני היצרן.
כאמור, הגרסה הבסיסית תימכר עם מנוע בהספק של 60 כ"ס ותיבה ידנית במחיר של 59,990 שקל כולל מערכת הבטיחות, כאשר אותו מנוע עם תיבה רובוטית יעלה 8,000 שקלים נוספים. גרסת ה-75 כ"ס תתחיל במחיר של 64,990 שקל עם תיבה ידנית והמחיר יטפס ל-73,500 שקל עבור התיבה הרובוטית והמנוע החזק. כל הגרסאות הנ"ל ישווקו ברמת הגימור Ambition הכוללת זוג חלונות חשמל ומערכת שמע בסיסית. רמת הגימור Elegance תוצע רק עם המנוע החזק בשילוב עם תיבה רובוטית, והיא תוסיף למפרט מראות חשמליות, פנסי ערפל, מחשב דרך ועוד, במחיר של 79,500 שקל. ג'קי אביב, מנהל חטיבת סקודה בצ'מפיון מוטורס, אמר הבוקר כי הסיטיגו החדשה אמורה לתפוס נתח שוק משמעותי מסגמנט מכוניות המיני, ולסייע לביסוסה של סקודה בצמרת טבלת המכירות - שם תופסת היצרנית הצ'כית את המקום השישי נכון להיום.
במהלך השנה הבאה צפויה להשיק סקודה את המשפחתית הקטנה סקודה ראפיד (רבעון שני), את הדור החדש של סקודה אוקטביה (רבעון שלישי) ואת הגרסה המחודשת של סקודה סופרב (רבעון שלישי). סיאט מי, האחות התאומה של סקודה סיטיגו, תגיע לישראל בשנה הבאה - אך פולקסווגן אפ! לא צפויה להימכר בישראל בשל המחירים הגבוהים.
לדגמי סקודה בישראל -
סקודה פורסם לראשונה ב- 21.10.12
למאמר זה התפרסמו 12 תגובות