כמעט שנה לאחר שנחשפה לעולם בפתח תקווה ו-5 חודשים לאחר שנהגנו בה לראשונה במסגרת ההשקה העולמית לתקשורת, מגיעה לישראל סקודה סקאלה. המשפחתית הקומפקטית תמוצב בין הפאביה לאוקטביה, ותשווק בישראל במחיר כניסה של 117,990 שקלים - גבוה ב-8,000 שקלים ממחירה של המכונית אותה היא החליפה, סקודה ראפיד ספייסבק.
בתחילת השנה הבאה יתווספו להיצע גרסאות המצוידות במנועי 1.5 ליטרים (150 כ"ס) וכן רמות אבזור עשירות יותר. בסוף השבוע הקרוב (רביעי-שישי) תקיים צ'מפיון מוטורס את אירוע המכירות השנתי, במסגרתו תינתן הנחה של 2,000 שקלים לרוכשי הסקאלה.
סקודה סקאלה נשענת על פלטפורמת ה-MQB A0 של דגמי הסופר מיני מקבוצת פולקסווגן, עליה מבוססות גם סיאט איביזה, סיאט ארונה ורכב הפנאי החדש סקודה קאמיק.
הסקאלה קצרה ב-30 ס"מ מהאוקטביה, אך ארוכה ב-11 ס"מ מהגולף. בסיס הגלגלים עומד על 265 ס"מ, נתון מכובד עבור משפחתית קומפקטית. הרוחב, עם 179.3 ס"מ, עדיף גם כן על זה של הגולף - אך נחות מהלאון והאוקטביה. נפח תא המטען עומד על 429 ליטרים שימושיים למדי.
בחזית שוכן מנוע מוכר, טורבו-בנזין בנפח 1,000 סמ"ק. ההספק עומד על 115 כ"ס שמתקבלים ב-5,000 סל"ד והמומנט עומד על 20.3 קג"מ שמתקבלים ב-2,000 סל"ד. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.8 שניות והמהירות המירבית היא 201 קמ"ש.
לסקאלה תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת 7 יחסי העברה. צריכת הדלק המשולבת היא 20 ק"מ לליטר וקבוצת הזיהום היא 6.
בשלב זה תוצע הסקאלה ברמת הגימור Ambition, הכוללת בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, מסך מולטימדיה דובר עברית עם מסך בגודל "8 וקישוריות Android Auto ו-Apple Carplay, חישוקי "16 קלים, שמשות כהות מאחור וציפוי עור להגה ולידית ההילוכים.
מלפנים מצוידת הסקאלה בבלמי דיסק, בעוד מאחור נעשה שימוש בבלמי תוף.
ג'קי אביב, מנהל חטיבת סקודה בצ'מפיון מוטורס: "הסקאלה מציעה פלטפורמה חדשנית, מערכות בטיחות אקטיביות משופרות המוצעות כסטנדרט, מנוע מתקדם חסכוני ועיצוב עדכני. בשלב הראשון אנו נשיק את הרכב בגרסה הבסיסית, כשבשנה הבאה אנו צפויים להשיק גרסאות נוספות".
לבקש 117,000 ש"ח אחרי הנחה, עבור מכונית תת משפחתית ברמת אבזור בסיסי, עם מנוע 1,000 סמ"ק ובלמי תוף מאחור, נראה לי קצת מוגזם, כאשר יש בשוק אופציות מוכחות, במחירים זולים יותר.