הדגם הראשון של הפאביה ככב בקטגורית המוניות בישראל משום שהציע שילוב של סטיישן ודיזל וגם תג מחיר מתאים. בשוק הפרטי הוא הצליח פחות, גם בשל התחרות מול הדגמים המקבילים של קונצרן פולקסווגן: הפולו מבית פולקסווגן נתפסה כאיכותית יותר והסיאט איביזה כצעירה וספורטיבית, למרות ששתיהן התבססו על הפאביה.
הדור השני של הפאביה יהווה גם הוא בסיס לשאר הדגמים הקטנים של הקונצרן; בניגוד למה שמתרחש בדר"כ בהחלפת דגם, בסיס הגלגלים של הפאביה לא גדל לעומת הדור היוצא. באורך נרשמת תוספת של 3 ס"מ ל- 399 ס"מ בסה"כ, הרוחב קטן (!) בסנטימטר אחד ועומד על 164 ס"מ ואילו הגובה צמח בחמישה סנטימטרים ל- 150 ס"מ וכעת הפאביה היא מהגבוהות בקבוצתה. הצמיחה במימדים גוררת גידול בנפח תא המטען מ- 260 ליטרים ל -300.
בחו"ל מוצעת הפאביה עם מגוון רחב של מנועי בנזין וטורבו דיזל: בגזרת הבנזין מוצעים 1.2 ליטר עם 60 ו- 68 כ"ס, 1.4 ליטר 85 כ"ס ו- 1.6 ליטר 103 כ"ס ואילו לוגמי הדיזל הם 1.4 ליטר 68 ו- 79 כ"ס ו- 1.9 ליטר, 103 כ"ס. לכל הגרסאות משודכת תיבת 5 הילוכים ידנית, כאשר את גרסת 1.6 ליטר ניתן לקבל עם תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים.
השיווק בישראל ייחל בהתאם לביקוש של הדגם באירופה וההצלחה תלויה בתג המחיר שיוצמד לגרסה האוטומטית.
סקודה פאביה. חביבת נהגי המוניות
לדגמי סקודה בישראל: סקודה
פורסם לראשונה ב- 01.12.07
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות