. מכונית הסופר מיני של סקודה היא חלק מגל של השקות בסגמנט, והיא מגיעה לישראל זמן קצר לאחר יונדאי i20 החדשה, ולפני השקות חשובות של מאזדה 2, אופל קורסה ואחרות. שער היורו הנוח אפשר ליבואנית לתמחר את הפאביה החדשה באופן תחרותי לסגמנט, לפחות בגרסאות האוטומטיות.
סקודה פאביה החדשה תהיה דומה במרבית המימדים לדור היוצא שלה, כאשר באורך הכולל ובבסיס הגלגלים לא נרשמו שינויים של ממש. ברוחב, לעומת זאת, נרשם גידול משמעותי של 9 ס"מ, ובמימד הגובה נחתכו 3 סנטימטרים. תא המטען יציע נפח מרשים של 305 ליטרים, ויכלול גם תאים קטנים נסתרים, רצועות עיגון, ווים וידיות.
בהיצע המנועים נפרדת סקודה פאביה ממנוע ה-1.4 ליטר הישן, ובדגם החדש יוצעו רק מנועי 1.2 ליטר טורבו. בגרסה הידנית (5 הילוכים) יציע המנוע הספק של 90 כ"ס, ובאוטומטית (רובוטית כפולת מצמדים, DSG עם 7 הילוכים) יהיו למנוע 110 כוחות סוס - מה שיאפשר לפאביה להאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 9.4 שניות בלבד. צריכת הדלק הממוצעת, על פי נתוני היצרן, עומדת על 21.2 ק"מ לליטר.
סקודה פאביה החדשה תוצע ב-3 רמות אבזור. גרסת ה-Active כוללת רשימה מצומצמת במיוחד של אביזרים, והיא היחידה שתוצע עם הגיר הידני. בגרסה זו ניתן יהיה למצוא 2 חלונות חשמל בלבד, מערכת שמע בסיסית עם כניסות USB, AUX ו-SD, 6 כריות אוויר, חיישני לחץ אוויר בצמיגים ומערכת "עצור וסע" לדימום מנוע בעמידה.
גרסת ה-Ambition מוסיפה למפרט הזה גם 2 חלונות חשמל מאחור, מערכת מולטימדיה עם דיבורית בלוטות' ושליטה מההגה, מחשב דרך, בקרת שיוט, הגה וידית הילוכים מצופי עור, תאי אחסון נוספים וגם מספר מערכות בטיחות נדירות בסגמנט: מערכת לשמירת מרחק המאטה ואף בולמת את הרכב בעת הצורך, מגביל מהירות, מערכת לניטור עייפות נהג ותאורת לד מלפנים.
בגרסת ה-Style יש גם חישוקים קלים, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים, מראה נגד סנוור, חלונות כהים, ואופציה בתוספת של 2,000 שקל לשינוי הצבע של הגג והחישוקים.
בנוסף תוצע גם סקודה פאביה ספייס, כלומר סטיישן, בגרסת Ambition ובמחיר שזהה למתחרה הקלאסית - רנו קליאו אסטייט.
המחירים:סקודה פאביה 1.2 ידנית Active תעלה 79,990 שקל
סקודה פאביה 1.2 אוטומטית Active תעלה 94,990 שקל
סקודה פאביה 1.2 אוטומטית Ambition תעלה 99,990 שקל
סקודה פאביה 1.2 אוטומטית Style תעלה 104,990 שקל
סקודה פאביה 1.2 סטיישן אוטומטית Ambition תעלה 109,990 שקל
ג'קי אביב, מנהל חטיבת סקודה בצ'מפיון מוטורס: הפאביה החדשה הינה אחד מהצירים המרכזיים במתקפת הדגמים של סקודה בשנתיים הקרובות, הכוללת רענון השורות בכל הסגמנטים במטרה לייצר כ-1.5 מיליון כלי רכב בשנה עד 2018. הפאביה החדשה מציגה שורה של יתרונות האמורים להצעיד קדימה את סקודה".
דן אורנשטיין, מנכ"ל צ'מפיון מוטורס, ציין כי בתקופה הראשונה אמורה היבואנית לסבול ממגבלות מלאי של הפאביה החדשה, כך שהביקושים אמורים לעלות על ההיצע. בהתאם לכך, בתחילת הדרך לא צפויות מסירות לציי רכב.
לדגמי סקודה בישראל -
סקודה
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות