מבחינת המראה החיצוני, הדור הרביעי של סקודה פאביה מזכיר את קודמו עם מראה סולידי וקווים ישרים ברובם, שתואמים את שפת העיצוב של המותג הצ'כי. פנסי החזית כעת צרים יותר, הסבכה הקדמית גדולה יותר ובחלק התחתון של הדלתות הקדמיות מופיע כעת סימן משולש, רמז לדגל צ'כיה.
המימדים צמחו באופן משמעותי ומציבים את הפאביה כמכונית הארוכה והרחבה ביותר בקבוצתה: האורך עומד על 410.8 ס"מ, תוספת של 11 ס"מ לעומת הדור היוצא; לבסיס הגלגלים נוספו 9.4 ס"מ והוא עומד כעת על 256.4 ס"מ, ארוך אפילו ב-5 ס"מ בהשוואה לבסיס הגלגלים של האוקטביה מהדור הראשון. הרוחב עומד על 178 ס"מ (4.8+ ס"מ) ואילו הגובה עומד על 145.9 ס"מ (0.8 ס"מ פחות). נפח תא המטען עומד על 380 ליטרים, תוספת של 50 ליטרים בהשוואה לפאביה היוצאת.
יחידות הנעה
הפאביה החדשה תשווק כאן עם שני מנועי טורבו-בנזין המשודכים לתיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים.
האחת בנפח 1.0 ליטר עם 3 צילינדרים, תוצע בגרסאות ה"אמבישן" וה"סטייל" ולה הספק של 110 כ"ס ו-20.4 קג"מ הזמינים ב-2,000 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.9 שניות, המהירות המירבית עומדת על 205 קמ"ש וצריכת הדלקת המשולבת עומדת על 17.5 ק"מ לליטר (16.9 ק"מ לליטר ב"סטייל").
יחידת ההנעה החזקה יותר מציגה נפח של 1.5 ליטרים ו-4 צילינדרים והיא תוצע ברמות הגימור "סטייל" ו"מונטה קרלו". למנוע זה הספק של 150 כ"ס ונתון מומנט העומד על 25.5 קג"מ הזמינים ב-1,500 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8 שניות, המהירות המירבית עומדת על 225 קמ"ש וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 16.9 ק"מ לליטר (16.6 ב"מונטה קרלו").
על אף הרמיזות שנשמעו מצד היבואנית על גרסה ידנית במחיר אטרקטיבי, זו עדיין לא עשתה עליה לישראל.
רמות גימור
סקודה פאביה בדור הרביעי תשווק אצלנו ב-3 רמות גימור. לגרסת הכניסה "אמבישן" הנעה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה בגודל 8" עם קישוריות לטלפון הנייד ושני שקעי USB מלפנים, עוד שניים מאחור ושקע חמישי בסמוך למראה המרכזית (לטובת חיבור של מצלמת דרך למשל), בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור (פריט נדיר בסגמנט הסופר-מיני), מראות צד מחוממות עם הכהייה אוטומטית בצד הנהג, חיישן תאורה, חיישן גשם, חיישני רוורס, חלונות אחוריים כהים וחישוקי 16" קלים.
מערך הבטיחות כולל לא פחות מ-9 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת עייפות ובלימת חירום בנסיעה לאחור במהירות חניה.
רמת הגימור "סטייל" מוסיפה כניסה ללא מפתח, ציפוי עור לגלגל ההגה, מנופי שליטה על תיבת ההילוכים, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25", מושבים קדמיים עם תמיכה בגב התחתון, תאורת לד, חיישני חנייה קדמיים, מצלמת רוורס וחישוקי 17" קלים. בתחום הבטיחות ישנה כעת גם בלימת חירום אוטונומית קדמית במהירות חניה.
בתוספת תשלום ניתן לרכוש את חבילת עיצוב Color Concept הכוללת גג, מראות צד וחישוקים בצבע שחור או אפור.
רמת הגימור הבכירה עונה לשם "מונטה קרלו" ולה אווירה ספורטיבית יותר. בגרסה זו מצטרפים פרטי אבזור כגון מראות צד עם קיפול חשמלי, גג פנוראמי וחישוקי 18" באווירת vRS. לאווירה הספורטיבית תורמים גג בצבע שחור, כמו גם בתי מראות צד, סבכה קדמית, מסגרת חלונות וסמלי "סקודה" – כולם בצבע שחור. הרשימה כוללת גם מושבי ספורט בריפוד בד דמוי קרבון, הגה קטום בעיצוב ספורטיבי, דוושות אלומיניום, דיפון דשבורד ודלתות בשילוב צבע אדום ודמוי קרבון וכמובן תגיות Monte Carlo בצידי הרכב.
סקודה פאביה – מחירים:
סקודה פאביה 1.0 ליטר Ambition תעלה 114,990 שקלים
סקודה פאביה 1.0 ליטר Style תעלה 122,990 שקלים
סקודה פאביה 1.5 ליטרים Style תעלה 128,990 שקלים
סקודה פאביה 1.5 ליטרים Monte Carlo תעלה 134,990 שקלים
פורסם לראשונה ב- 14.06.22
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות