דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סקודה פאביה ורומסטר מתרעננות

Getting your Trinity Audio player ready...

מאת טל ברונפר

תראו איך אפשר לשפר תדמית. את שנות האלפיים פתחה סקודה מתחת לכנפה של חברת האם החדשה, פולקסווגן - אמנם כבר לא מותג מזרח אירופאי נחות, אבל עדיין מכונית שפונה בעיקר למוח ולא לרגש. את היצע המכוניות המונוטוני של החברה שברה בשנת 2006 סקודה רומסטר [לחוות דעת על הרכב - סקודה רומסטר]. המכונית החדשה לא רק הסתערה על קטגוריה חדשה דאז - המיקרווואנים - אלא גם הציעה עיצוב בלתי שגרתי ומפלג דעות. ואין כמו לפלג דעות כדי לפנות לרגש - כמו שאומרים, אין פרסום רע.

הדור החדש של סקודה פאביה [לחוות דעת על הרכב - סקודה פאביה], מכונית הסופרמיני, הוצג בשנת 2007 והציג צעד משמעותי ביחד לדור הקודם, שהיה אנמי בעיצובו במטרה לא לפגוע במכירות של האחיות התאומות (פחות או יותר) - פולקסווגן פולו וסיאט איביזה. הפאביה החדשה הלכה בעקבות הרומסטר בהשקת קו העיצוב החדש של היצרנית, ולראשונה אפשר היה לדבר על סקס אפיל בהקשר למותג הצ'כי.

בישראל זכו שתי המכוניות הללו להצלחה לא מועטה: הפאביה בקרב הלקוחות הפרטיים, בעוד הרומסטר נרכשה בחוזי ליסינג שונים. מכירות צמד המכוניות העלו את מכירות המותג בישראל במאות אחוזים. אבל כמו כל דבר טוב, גם עכשיו הגיע הזמן לחדש, ועם תערוכת ז'נבה בפתח, חושפת סקודה מתיחת פנים לצמד הדגמים.

מבחוץ, השינויים מינוריים. החזית הקדמית בשתי המכוניות שודרגה ומזכירה כעת את המכונית הבכירה בהיצע של החברה, סקודה סופרב. אבל חכו, יש עוד: צבעים חדשים ועיצובים חדשים לחישוקים נוספו. זהו. בסקודה לא מוסרים פרטים בנוגע לשדרוגים בתא הנוסעים, אך כפי הנראה גם הוא יזכה למספר נגיעות מינוריות, בנוסח עיצוב חדש לגלגל ההגה.

הסיבה למסיבה היא למעשה שדרוג ההיצע מתחת למכסה המנוע, וליתר דיוק: החלפת שתי היחידות הישנות ביותר בהיצע בשתיים חדשות ומודרניות למהדרין. הראשונה היא יחידת ה-1.2 TSI המוגדשת, אותה הכרנו כבר בפולקסווגן פולו. בצמד המכוניות היא תוצע בשתי רמות הספק: 86 ו-105 כוחות סוס, כאשר הגרסה הבכירה תשודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים (DSG) בעלת שבעה יחסי העברה. המנוע החדש מצטרף ליחידת ההנעה הותיקה בנפח 1.6 ליטרים (אשר מקורה מהדור הרביעי של פולקסווגן גולף) ששכנה במרבית הדגמים שנמכרו בישראל, בנפח 1.6 ליטרים. רגע, מצטרף? בסקודה בחרו להשאיר את המנוע הותיק בהיצע, שמצוי כנראה בשפע במחסני הקונצרן, והוא ימכר במקביל למנוע החדש.

המנוע החדש שנוסף הוא דווקא דיזל, בנפח 1.6 ליטרים ובעל הספק מירבי של 90 או 105 כוחות סוס, בתלות בגרסה. המנוע החדש, שהופיע אף הוא בפולו החדשה, מחליף את יחידת ה-1.9 TDI המוכרת שהופיעה בדגמים רבים בקונצרן פולקסווגן.

שיווק צמד המכוניות יחל מיד לאחר תערוכת ז'נבה - כלומר במרץ 2010 - ואלינו יגיעו בחודש מאי הקרוב עם מנועי הבנזין (בשתיהן) והדיזל (ברומסטר בלבד) החדשים. בשלב זה לא ברור אם ימשיך שיווק גרסאות ה-1.6 ליטרים.

לדגמי סקודה בישראל - סקודה

פורסם לראשונה ב- 24.02.10

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה