צ'מפיון מוטורס החלה למכור היום את רכב הפנאי הקטן סקודה קאמיק, המבוסס על הסקאלה הקומפקטית. המחירים, שנעים בין 125 ל-141 אלף שקלים, מציבים אותו במרכז הקטגוריה - לצידם של דגמים כמו סוזוקי ויטרה, סיטרואן C3 איירקרוס והאח פולקסווגן טי קרוס. בצ'מפיון נערכים למכירה של כ-2,500 יחידות בשנה, בהתאם לאספקה שתוקצה לשוק המקומי.
הקאמיק משתלב כמובן מתחת לקארוק בהיררכיה של המותג, אך מידות האורך ובסיס הגלגלים שלו נמצאים בקצה העליון של קטגוריית רכבי הפנאי הקטנים. אורכו עומד על 424.1 ס"מ, מה שאומר שהוא קצר ב-14.1 ס"מ מהקארוק וארוך ב-10.3 ס"מ מסיאט ארונה. רוחבו עומד על 179.3 ס"מ, והוא רחב בס"מ אחד מהארונה וצר בס"מ אחד מיונדאי קונה. נתון הגובה עומד על 153.1 ס"מ והוא נמוך מסיטרואן C3 איירקרוס ב-10.6 ס"מ ורק ב-0.4 ס"מ ממאזדה CX3. בסיס הגלגלים מרשים ועומד על 265.1 ס"מ – באופן מפתיע ארוך ב-1.3 ס"מ מזה של סקודה קארוק. תא המטען של מציע נפח לא רע של 400 ליטרים.
סקודה קאמיק ישווק בישראל עם שני מנועי הטורבו-בנזין המוכרים של הקונצרן, שניהם משודכים לתיבת DSG כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. מנוע ה-1,000 סמ"ק מייצר הספק של 115 כ"ס ומומנט של 20.3 קג"מ, מאיץ את הקאמיק ל-100 קמ"ש בתוך 10 שניות ומשיג צריכת דלק מוצהרת של 20 ק"מ לליטר.
מנוע ה-1,500 סמ"ק משפר את התאוצה ל-100 קמ"ש ל-8.4 שניות בלבד ורושם צריכה מצוינת של 19.6 ק"מ לליטר. המנוע הזה מצויד גם במערכת המנתקת שניים מתוך ארבעה צילינדרים בשיוט.
הקאמיק ישווק בשלב זה בשתי רמות גימור. מערך אביזרי הבטיחות כולל בשתי הגרסאות 9 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים במראות ובקרת שיוט אדפטיבית. מלבד זאת כוללת גרסת ה"אמבישן" הבסיסית גם מצלמת רוורס, חיישני חניה אחוריים, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור, מראות צד עם קיפול חשמלי, מסך מולטימדיה בגודל "8 עם תמיכה מלאה בעברית וקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, חישוקי "16 קלים ו-4 שקעי USB בטייפ C.
גרסת ה"סטייל" מוסיפה למפרט גם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', בורר מצבי נהיגה, טעינה אלחוטית לסלולארי, כניסה והנעה ללא מפתח, שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, חבילת מחזיקי מטען ורשתות לתא המטען, חישוקי "17, תאורת לד מאחור עם איתות דינאמי ותאורת אווירה פנימית בצבע אדום.
בתוספת של 5,000 שקלים ניתן יהיה לקבל את הרכב עם גג שמש חשמלי ואילו צבע אדום "קטיפה" יוצע בתוספת של 1,900 שקלים.
מרגיז שעיתונות הרכב חברה ליצרנים המחפשים הצדקה לניפוח מחירים וכל רכב שגובהו מעל מטר וחצי נהיה פתאום רכב פנאי. הראייה לכך היא שאפילו לא מציינים מרווח גחון שזה המינימום הנדרש מרכב כאילו פנאי.הסקאלה שהיא אותו רכב ב-5 ס״מ נמוך יותר עולה פחות בכ-10 אלפים שח. אל לנו הצרכנים ליפול בפח הזה....