אחרי שהציגה "קאמיק" לשוק הסיני, חושפת סקודה את הקאמיק בגרסתו האירופאית - השונה בתכלית. ההצגה הרשמית תהיה בתערוכת ז'נבה שתיפתח לציבור ב-7 במרץ ותימשך 10 ימים. השם קאמיק מגיע משפת האסקימואים ומשמעותו "מתאים בשלמות".
רכב הפנאי החדש משתייך למשפחת הג'יפונים הקטנים ומתברג מתחת לקארוק בהיררכיה של המותג, אך מידות האורך ובסיס הגלגלים שלו נמצאים בקצה העליון של הקטגוריה. אורכו עומד על 424.1 ס"מ, מה שאומר שהוא קצר ב-14.1 ס"מ מהקארוק הקומפקטי, אך ארוך ב-10.3 ס"מ מסיאט ארונה. רוחבו עומד על 179.3 ס"מ, והוא רחב בס"מ אחד מהארונה וצר בס"מ אחד מיונדאי קונה. גובהו עומד על 153.1 ס"מ והוא נמוך מסיטרואן C3 איירקרוס ב-10.6 ס"מ ורק ב-0.4 ס"מ ממאזדה CX3. בסיס הגלגלים מרשים ועומד על 265.1 ס"מ – ארוך ב-1.3 ס"מ מזה של סקודה קארוק. תא המטען של סקודה קאמיק בנפח 400 ליטרים ועד 1,395 ליטרים בקיפול המושבים.
החזית החדשה מפצלת בין תאורת היום לבין הפנסים הראשיים (כמו שפגשנו לראשונה בסיטרואן קקטוס) וקשתות בתי הגלגלים עגולות ואינן זוויתיות כמו בקאמיק הסיני. חלקו האחורי מזכיר את סקודה סקאלה החדשה שנחשפה לפני כ-3 חודשים בישראל, עם יחידות תאורה זוויתיות ודיפיוזר אחורי בצבע שונה. אבל לא רק החלק האחורי מזכיר את הסקאלה - גם עיצוב הפנים זהה לחלוטין עם מסך המולטימדיה הצף ולוח המחוונים הדיגיטאלי האופציונאלי בגודל 10.25 אינץ'.
יחידות הנעה
סקודה קאמיק ישווק עם 3 מנועי בנזין, מנוע דיזל אחד וגם גרסה מונעת בגז. המנוע הבסיסי, בנפח 1.0 ליטר ועם 3 צילינדרים, מייצר הספק של 95 כ"ס ו-17.8 קג"מ ומשודך לתיבה ידנית בעלת 5 הילוכים. המנוע השני בנפח זהה מייצר בהספק של 115 כ"ס ו-20.4 קג"מ. מנוע זה משודך לתיבה ידנית בעלת 6 הילוכים או לתיבת DSG בעלת 7 הילוכים.
מנוע הבנזין הבכיר מציע נפח של 1.5 ליטרים, 4 צילינדרים והספק של 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ. למנוע אפשרות ניתוק שני צילינדרים טובת חיסכון בדלק. המנוע משודך לתיבת DSG בעלת 7 הילוכים או לתיבה ידנית בעלת 6 הילוכים.
גרסת הדיזל תשווק עם מנוע 1.6 ליטר עם נתוני הספק זהים למנוע הבנזין 1.5 ליטר. הנעת הגז עושה שימוש במנוע 1.0 ליטר המספק 90 כ"ס ו-16.3 קג"מ ומשודך לתיבה ידנית בעלת 6 הילוכים.
אביזרים ובטיחות
מסך המולטימדיה בסקודה קאמיק מגיע בשלושה גדלים: 6.5, 8 או 9.2 אינץ'. מערכת המולטימדיה מסוגלת להישאר מחוברת לרשת האינטרנט בכל זמן נתון, וכך ניתן לתאם ביקור במוסך, להוריד אפליקציות ייעודיות ואף לדווח על מצב הרכב והמיקום במקרה של תאונה. כמו כן באמצעות אפליקציית SKODA Connect ניתן לפתוח או לנעול את הרכב, לבדוק האם החלונות סגורים, לצפות במד הנסועה ולבדוק מהי צריכת הדלק האחרונה או כמה דלק נשאר במכל. לקאמיק חישוקים קלים במידות 16 עד 18 אינץ', אופציה לתא מטען נפתח חשמלי ואופציה למתלים ספורטיביים המנמיכים את הרכב ב-10 מ"מ. כמו מרבית דגמי סקודה גם לקאמיק פתרונות אחסון חכמים. בדומה לאח הגדול קודיאק, גם לקאמיק מגן דלת הקופץ בעת פתיחת הדלת למשל.
בתחום הבטיחות יוצעו כסטנדרט התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית ובקרת סטייה מנתיב. כמו כן יוצעו כאופציה בקרת שיוט אדפטיבית הפועלת ממצב עצירה ועד למהירות של 209 קמ"ש, 9 כריות אוויר (כרית לברכי הנהג וכריות צד ליושבים מאחור), התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה החוצה מאחור, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, בלימה משנית לאחר תאונה, מערכת חניה אוטומטית ומערכת זיהוי תאונה אשר מותחת את החגורות וסוגרת או פותחת את החלונות בהתאם.
מיבואנית סקודה בישראל, צ'מפיון מוטורס, נמסר כי סקודה קאמיק יגיע לישראל בסוף שנת 2019.
לדגמי סקודה בישראל – סקודה
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות