כשנה לאחר ההשקה המוצלחת של סקודה קודיאק, מגיעה הבשורה המשמעותית יותר של סקודה בגזרת רכבי הפנאי. מדובר בדגם חדש שיחליף את סקודה יטי ויתחרה בסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים לצידם של דגמים כמו קיה ספורטז', יונדאי טוסון, פיג'ו 3008 וסיאט אטקה. הקארוק של סקודה יציע אל מול התחרות היצע רחב של מנועים, מערכות בטיחות אקטיביות וגם 3 רמות אבזור. המחירים מתחילים ב-130 אלף שקל לגרסת 1,000 סמ"ק טורבו עם גיר ידני, ומגיעים עד ל-210,000 שקל לגרסת דיזל 4X4 אוטומטית ברמת הגימור הגבוהה.
מימדים ומאפיינים
סקודה קארוק יהיה מהג'יפונים הקצרים בקטגוריה, עם אורך של 438.2 ס"מ - שהם אמנם 2 ס"מ יותר מסיאט אטקה, אך הרבה פחות מהאורך של פיג'ו 3008 וקיה ספורטז'. הרוחב עומד על 184 ס"מ - נתון מרשים ביחס למתחרים - ובסיס הגלגלים הוא 263.8 ס"מ (או קצת פחות בגרסת ההנעה הכפולה), זהה לזה של סיאט אטקה. הגובה של סקודה קארוק עומד על 160.5 ס"מ, בין האטקה לבין הפיג'ו - אך נמוך בכ-9 ס"מ מסקודה יטי.
ביחס לקודיאק, הקארוק יהיה קצר ב-31.5 ס"מ, צר בכ-4 ס"מ ונמוך בכ-7 ס"מ. נפח תא המטען של סקודה קארוק עומד על 500 ליטרים (כולל גלגל רזרבי).
3 יחידות הנעה
סקודה קארוק ישווק בישראל עם 3 מנועים שונים. המנוע הבסיסי יהיה טורבו בנזין בנפח 1,000 סמ"ק, אותו מנוע שקיים גם באוקטביה ובדגמים רבים אחרים של קבוצת פולקסווגן - אך עדיין לא הוצע עד כה ברכב פנאי בגודל הזה. המנוע הקטן מספק 115 כ"ס והוא יוצע עם תיבה ידנית עם 6 הילוכים או רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים (DSG dq200 מצמדים יבשים), ועם הנעה קדמית בלבד. מנוע הליטר מאיץ את הקארוק ל-100 קמ"ש בתוך 10.7 שניות (10.6 עם הגיר הידני) ורושם צריכת דלק של 19.2 ק"מ לליטר (18.8 בידני).
המנוע הבא ברשימה הוא מנוע 1.5 ליטר טורבו-בנזין עם הספק של 150 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. הוא ישווק בישראל רק עם תיבת ה-DSG, והוא מציג נתוני ביצועים מרשימים עם תאוצה ל-100 קמ"ש בתוך 8.6 שניות ומהירות מרבית של 203 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 18.1 ק"מ לליטר.
המנוע השלישי הוא מנוע טורבו-דיזל, בנפח של 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 150 כ"ס ומומנט של 34.6 קג"מ. גם הוא משודך לתיבת DSG עם 7 הילוכים (DSG dq500, מצמדים רטובים), אך כאן ההנעה היא כפולה. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.3 שניות בגרסת הדיזל ואילו צריכת הדלק עומדת על 19.2 ק"מ לליטר.
3 רמות אבזור
סקודה קארוק יוצע בישראל ב-3 רמות אבזור: אמבישן, סטייל ואקסקלוסיב, כאשר לא כל המנועים יהיו זמינים בכל רמות האבזור - ובסך הכל יוצעו 8 גרסאות לבחירה.
גרסת ה-Ambition של סקודה קארוק כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 6.5 אינץ' הכוללת קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, שקע USB וכרטיס SD, מערכת שמע עם 8 רמקולים, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוורור מאחור, חיישני חניה אחוריים, בלם יד חשמלי כולל פונקציית Auto Hold, מראות צד מתקפלות חשמלית, מושב נוסע מתכוונן לגובה, הגה כוח וידית הילוכים מצופים עור. בתחום הבטיחות נקבל 7 כריות אוויר, התרעת שמירת מרחק ובלימת חירום אוטונומית, מערכת התרעת סטייה מנתיב כולל היגוי אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת עייפות לנהג.
גרסת ה-Style מוסיפה למפרט מסך מערכת מולטימדיה בגודל 8 אינץ', כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת אווירה עם 10 צבעים לבחירה, הגה קטום בגימור ספורטיבי, מושבים קדמיים עם כוונון תמיכה לגב התחתון, פנסים קדמיים בטכנולוגיית לד עם תאורה אדפטיבית ומצלמה אחורית.
בגרסת ה-Exclusive הבכירה תקבלו את כל זה וגם פתיחה וסגירה חשמלית לתא המטען, שורת מושבים שנייה עם מושבים נפרדים הנעים על מסילה, חיישני חניה קדמיים, גג שמש פנוראמי עם פתיחה חשמלית, ריפוד מושבים משולב עור ואלקנטרה, מושב נהג עם כוונון חשמלי ו-3 זכרונות למושב ולמראות הצד, מערכת שמע מבית Canton עם 10 רמקולים. בתחום הבטיחות רמת הגימור אקסקלוסיב תוסיף גם מערכת התרעת רכב ב"שטח מת" בצידי הרכב ומערכת התרעת רכב מאחור כולל בלימה אוטונומית, מערכת סיוע בעומסי תנועה השומרת על נתיב הנסיעה ומהירות הנסיעה (עד 60 קמ"ש), מערכת סיוע חניה אוטומטית בניצב ובמקביל ומערכת סיוע בחירום המזהה חוסר תגובה מהנהג – מתריעה ואף עוצרת את הרכב במקרה הצורך.
סקודה קארוק - מחירים:
סקודה קארוק 1.0 טורבו-בנזין ידני אמבישן יעלה 129,990 שקל
סקודה קארוק 1.0 טורבו-בנזין אוט' אמבישן יעלה 139,990 שקל
סקודה קארוק 1.0 טורבו-בנזין אוט' סטייל יעלה 149,990 שקל
סקודה קארוק 1.5 טורבו-בנזין אוט' אמבישן יעלה 149,990 שקל
סקודה קארוק 1.5 טורבו-בנזין אוט' סטייל יעלה 159,990 שקל
סקודה קארוק 1.5 טורבו-בנזין אוט' אקסקלוסיב יעלה 184,990 שקל
סקודה קארוק 2.0 טורבו-דיזל אוט' 4X4 סטייל יעלה 184,990 שקל
סקודה קארוק 2.0 טורבו-דיזל אוט' 4X4 אקסקלוסיב יעלה 209,990 שקל
ג'קי אביב, מנהל חטיבת סקודה ביבואנית צ'מפיון מוטורס, אמר כי צפי המכירות עד סוף השנה עומד על כ-2,500 כלי רכב, בכפוף למגבלות המלאי. בשלב זה ישנן כמה מאות מכוניות שזמינות לאספקה מיידית, אך כמו בהשקות קודמות של סקודה - גם כאן הצפי הוא לזמני אספקה ארוכים יחסית.
לדגמי סקודה בישראל - סקודה
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות