סקודה משדרגת את רכבי הפנאי קארוק וקודיאק לקראת שנת הדגם 2020. מדובר בשני כלי רכב בעלי משמעות רבה עבור סקודה: מאז הצגתו של הקודיאק בשנת 2016 יוצרו ממנו כ-360,000 יחידות ומאז הצגתו של הקארוק בשנת 2017 יוצרו מעל 220,000 יחידות.
מבחינה חיצונית סקודה החליפה את הסמל האחורי בכיתוב שם היצרן, כפי שביצעה בסקודה סקאלה, ברכב הפנאי הקטן קאמיק ובמתיחת הפנים של הסופרב. כמו כן הקודיאק מקבל חישוקים בעיצוב חדש, ובגרסאות ה-RS, ספורטליין ו-L&K ישנם חישוקי 20 אינץ' בעיצוב חדש העטופים בצמיגים ברוחב 225 מ"מ. בנוסף מערכת ניטור לחץ האוויר בצמיגים שופרה וכוללת חיישנים נפרדים לכל גלגל (בחישוקי 18 אינץ' ומעלה). סקודה קודיאק סקאוט יציע ריפודי עור חדשים.
המערכת לכניסה והנעה ללא מפתח שודרגה על מנת לצמצם אפשרות לגניבת הרכב. המפתח החכם החדש מצויד בחיישן תנועה המכבה את המשדר במפתח לאחר 15 דקות בהן אינו מזהה תנועה. ברגע שהחיישן מזהה תנועה כלשהי המשדר חוזר לפעילות. המטרה היא למנוע אפשרות של כניסה לרכב במידה והמפתח נשכח בסביבת הרכב או בתוכו.
בולמים אדפטיביים יוצעו כעת כאופציה גם בגרסאות ההנעה הקדמית. מערכת הבולמים האדפטיביים מאפשרת בחירה בין מצבי נוחות, נורמלי וספורט ובהתאם מקשיחה או מרככת את הבולמים.
טווח הזיהוי של מערכת ההתרעה לרכב בשטח מת עלה מ-20 ל-70 מטרים, כפי שבוצע בסופרב, ונורות האזהרה של המערכת עברו מקצה המראה אל המסגרת שלה, כך שקל יותר להבחין בהתרעה הויזואלית. כמו כן התרעת תנועה חוצה מאחור תהיה מעתה חלק אינטגרלי מהתרעת השטח המת.
סקודה קארוק מקבל גם מנוע דיזל חדש, אשר קיים כבר בקודיאק. מדובר במנוע דיזל בנפח 2.0 ליטרים עם הספק של 190 כ"ס, אשר משודך לתיבה כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים ולהנעה כפולה. כל העדכונים צפויים להגיע לישראל עוד לפני סוף השנה הנוכחית.
לדגמי סקודה בישראל – סקודה
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות