סקודה קודיאק נחשף לראשונה בספטמבר 2016 ומאז יוצרו ממנו 601,570 יחידות שלו ב-4 מדינות שונות בהם קיימים פסי יצור עבורו (צ'כיה, סין, רוסיה והודו). בסקודה משתפים בנתונים מעניינים, ומדווחים כי כי החלוקה בין מנועי הדיזל לבנזין לאורך השנים היתה כמעט שווה ועומדת על 57% לטובת הדיזל, בעוד הפערים בין תיבת ה-DSG לתיבה הידנית מציגים תמונה ברורה יותר כאשר רק 8% מהרוכשים בחרו בתיבה הידנית.
היום (ג') חשפה סקודה את מתיחת הפנים של רכב הפנאי הפופולארי שעתידה להגיע אלינו ברבעון השלישי של השנה.
עיצוב
העיצוב החיצוני עבר עדכון קל בלבד. כך למשל הסבכה הקדמית גדולה ובולטת יותר, הפגוש הקדמי קיבל עיצוב חדש לחלקו התחתון ותוספת פס דמוי אלומיניום, כאשר בצידיו ניתן להבחין בעיצוב מוחצן יותר לכונסי האוויר הקטנים. כמו כן גם עיצוב בתי פנסי הערפל ויחידות התאורה התעדכן.
מאחור נפגוש עדכון קל לחלקו התחתון של הפגוש וצמד פנסים חדשים עם תאורת לד מלאה. עיצוב הספויילר עודכן גם הוא והוא בולט יותר מבעבר, ולסיום ישנם חישוקים בעיצוב חדש במידות של 18 עד 20 אינץ' כאשר לחלקם עיצוב אווירודינמי יותר.
מבפנים העדכון העיצובי קל וכולל בעיקר אופציות גימור שונות בדשבורד ובדלתות.
יחידות הנעה
מנעד יחידות ההנעה של סקודה קודיאק נשאר ללא שינוי וכולל הנעה קדמית או כפולה ותיבות ידניות או כפולות מצמד. הקודיאק המחודש ימשיך להציע מנועי 1.5 ליטרים בהספק של 150 כ"ס ו-2.0 ליטרים בהספק של 190 כ"ס, כמו גם גרסאות דיזל בנפח של 2.0 ליטרים דיזל בהספקים של 150 או 200 כ"ס. כולן מוצעות כיום בישראל ואילו במתיחת הפנים הם זכו למסנני חלקיקים חדשים אשר סייעו לצמצם את פליטת המזהמים.
פרט לכך גרסת ה-RS היא היחידה שמתעדכנת ומציעה כעת מנוע 2.0 ליטרים טורבו-בנזין בהספק של 245 כ"ס, לעומת מנוע דיזל 2.0 ליטרים עם 240 כ"ס בדגם היוצא. בסקודה מציינים כי מנוע זה קל ב-60 ק"ג ואילו תיבת ההילוכים כפולת המצמדים (7 הילוכים) החדשה קלה ב-5.2 ק"ג לעומת התיבה בגרסת הדיזל של ה-RS.
אביזרים
בתחום האבזור יציע הקודיאק לראשונה אופציה לתאורת מטריקס לד, מסך מולטימדיה חדש המגיע עד לגודל 9.2 אינץ', אופציה ללוח מחוונים דיגיטלי 10.25 אינץ', אופציה חדשה למושבים ארגונומיים ומערכת עיסוי, ו-10 רמקולים למערכת השמע של Canton (לעומת 8 בעבר). יתר הפריטים דומים למפרטים המוכרים.
פורסם לראשונה ב- 13.04.21
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות