בתחילת השנה הבאה, יתחיל באירופה שיווקו של אחד הרכבים החשובים ביותר בהיסטוריה של סקודה, קודיאק (או כפי שהוא כבר מכונה אצלנו - "סקודיאק").
אחרי שהזרוע הצ'כית של קונצרן פולקסווגן השיקה את הייטי אי שם בסוף העשור הקודם, היא הורידה את הרגל מהגז בכל הנוגע לחדירה נוספת לפלח הג'יפונים. בדיוק את זה אמור ה
לפתור.
את חשיפת הקודיאק החלה סקודה כבר לפני אי-אילו חודשים, עם הדלפות (מכוונות?) של מידע אודות הרכב, הודעות על שבעת מושביו ועל שמו ועוד מספר תמונות ש"דלפו" לרשת. כעת ממשיכה היצרנית עם עוד מספר פרטים על הרכב וכמה תמונות שלו עטוף ביריעות הסוואה.
הפעם מתמקדת סקודה בשני ממדים שאמורים להיות חשובים למדי למי שמחפש רכב בקטגוריה הזו - 4.7 מטר לאורך, מה שאמור להפוך את המושבים האחוריים ביותר למרווחים למדי גם למבוגרים. אורכם של שני המתחרים העיקריים שלו - מיצובישי אאוטלנדר וניסאן אקסטרייל, הוא 469.5 ו-464 ס"מ בהתאמה. כך שאפשר לצפות שהקודיאק יציע מרווח דומה לזה של האאוטלנדר.
פרט נוסף שחושפת סקודה הוא נפח תא מטען של 240 ליטר כאשר כל המושבים בשימוש, מעל ל-100 ליטר יותר מ-135 הליטרים של הניסאן ו-128 הליטרים של המיצובישי. גרסת חמישה המושבים תציע נפח תא מטען של 2,065 ליטר כאשר המושבים האחוריים מקופלים. בכך תובע גם הקודיאק את מקומו כ"רכב עם תא המטען הכי גדול בקטגוריה", כיאה לרכב הנושא את החץ המכונף על החרטום.
סקודה ממשיכה וחושפת פרטים נוספים, ומספרת כי הקודיאק יציע קישוריות גבוהה עם מערכת מולטימדיה הכוללות חיבור לאינטרנט, שיקוף מסך הטלפון על-ידי אנדרואיד אוטו, אפל קארפליי, מירורלינק ועוד, ותא מיוחד הכולל משטח טעינה אלחוטי ומגבר קליטה סלולרית.
הקודיאק יקבל גם מערך מערך בטיחות מקיף, עם בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי הולכי רגל, תיקון סטיה מנתיב וגם מצלמות היקפיות ומערכת בלימה אוטונומית גם במהירויות חניה.
על הנעת הקודיאק יהיו אחראים חמישה מנועים, שלושה מונעים בבנזין ושני דיזלים, אבל סקודה אינה מפרטת אודותיהם ומספרת רק על זה הבכיר - 2.0 ליטר טורבו בנזין עם 180 כ"ס. מנועי הבנזין האחרים יהיו ככל הנראה 1.4 ליטר עם 150 כ"ס ואולי אפילו ה-1.0 ליטר טורבו החדש. על מנועי הדיזל סקודה אינה מפרטת, אך אלה ככל הנראה יהיו ה-1.6 וה-2.0 ליטר.
לדגמי סקודה בישראל -
סקודה
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות