בחודשים שנותרו לשנה האזרחית, בעיקר אחרי סגר החגים, צפויים להגיע ארצה כמעט 30 דגמים נוספים - אם אותו נגיף מסתורי לא ישבש שוב את הפעילות. דגמים נוספים אחרים שתוכננו להגיע השנה נדחו לשנה הבאה.
ג'יפ - באיחור ניכר, בחודש דצמבר אמורים להגיע לישראל דגמי הפלאג-אין הייבריד של ג'יפ קומפאס וג'יפ רנגייד. לצידם יושק גם הגלדיאטור, גרסת הטנדר של ג'יפ רנגלר, לאחר שכלים לא מעטים כבר הגיעו ארצה ביבוא אישי ומקביל.
.jpg)
טויוטה - לראשונה ב-30 שנותיה בישראל, תציע טויוטה מסחרית קלה בשם פרואייס סיטי שתתחרה בסיטרואן ברלינגו ושות' - כשהיא למעשה מבוססת לחלוטין על אותו ברלינגו. הראב 4 בגרסה הנטענת יגיע רק בשנה הבאה. ההשקה של היאריס החדשה תהפוך לרשמית בשבועות הקרובים כאשר משלוחי הרכבים יגיעו ארצה.

יונדאי - אל הדור החדש של הסונטה ההיברידית, יצטרף בקרוב רכב אמריקאי נוסף מבית יונדאי. מדובר ברכב פנאי עצום בשם יונדאי פאליסייד, שיהיה גדול ויקר מהסנטה פה המוכר ויעלה למעלה מ-300,000 שקלים. קדימון מעניין למותג היוקרה ג'נסיס מבית יונדאי, שצפוי גם הוא להגיע לישראל בחודשים הקרובים.

לקסוס - הדגם החשמלי הראשון של קונצרן טויוטה, לקסוס UX300e, צפוי להגיע לאולמות התצוגה במהלך חודש אוקטובר. הספק המנוע יהיה 204 כ"ס וטווח הנסיעה יעמוד על כ-300 קילומטרים - אך הנתון המסקרן ביותר הוא האחריות על הסוללה: לקסוס מתחייבת לתקופת אחריות של 10 שנים או מיליון קילומטרים. האחריות תופעל במידה וקיבולת הסוללה תרד אל מתחת ל-70%.

מרצדס - רכב פנאי חשמלי חדש ינחת כאן במהלך חודש אוקטובר ויתחרה באודי אי-טרון וביגואר i-Pace. קרוב ל-10 רכבים כאלו כבר מסתובבים על כבישי ישראל, חלקם הגיעו ארצה ביבוא אישי דרך כלמוביל עצמה, אבל השיווק הסדיר צפוי להפוך את ה-EQC לרכב נפוץ בהרבה במחוזותינו. הספק המנוע עומד על 408 כוחות סוס, טווח הנסיעה המוצהר הוא 415 ק"מ והאבזור צפוי להיות עשיר.

ניסאן - הדור החדש של משפחתית הסדאן ניסאן סנטרה מגיע בימים אלו לישראל, קרוב לשנה לאחר שהוצג בארה"ב. את מנוע ה-1.8 ליטרים הותיק מחליף מנוע 2.0 ליטרים בהספק של 149 כ"ס, עיצוב תא הנוסעים השתנה לחלוטין וגם מערכות בטיחות צפויות להיות סוף סוף אבזור תקני. כמו בעבר, הלקוחות העיקריים צפויים להיות ציי הרכב.
.jpg)
סובארו - קשה לזכור מתי היתה הפעם האחרונה בה סובארו שיווקה בישראל מכונית עם יותר מ-5 מושבים. בדצמבר הקרוב זה אמור סוף סוף לקרות, כאשר תגיע ארצה סובארו איבולטיס - שמכונה בעולם גם בשם "אסנט". מדובר ברכב שמיועד לשוק האמריקאי ובהתאם מציע מנוע גדול ומימדים נדיבים, והמחיר צפוי להיות גבוה בהתאם - כ-300,000 שקלים על פי הערכות.

סוזוקי - האיגניס עברה לאחרונה מתיחת פנים ותגיע בקרוב עם עדכוני עיצוב קלים, תוספת של מערכות בטיחות אקטיביות וגם עם יחידת הנעה מיקרו היברידית. ההספק אמנם ירד מ-90 ל-83 כ"ס, וגם המומנט נמוך יותר, אך צריכת הדלק צפויה להשתפר. המחיר ככל הנראה יתייקר בכמה אלפי שקלים.
.jpg)
סיאט - הבשורה המשמעותית של סיאט היא הדור החדש של הלאון, שיגיע ארצה לקראת סוף השנה - קצת אחרי סקודה אוקטביה, קצת לפני פולקסווגן גולף. הלאון החדשה תציע יחידות הנעה מיקרו-היברידיות וגם תהיה מרווחת מקודמתה, ואילו גרסת קופרה ספורטיבית צפויה להגיע בשלב מאוחר יותר.
.jpg)
סיטרואן - אחרי ה-3008 של פיג'ו ובמקביל לגרנדלנד X של אופל, תגיע לישראל גרסה היברידית-נטענת גם לסיטרואן C5 איירקרוס. המנוע החשמלי אשר ישודך למנוע הטורבו-בנזין (1.6 ליטרים) יסייע להשגת הספק מירבי של 225 כ"ס וטווח הנסיעה החשמלי יהיה מעל 50 ק"מ. בניגוד לאחים לבית פיג'ו ואופל, כאן לא תהיה גרסת 300 כ"ס עם הנעה כפולה.

פיג'ו - הבשורות החשמליות העיקריות של פיג'ו כבר נמצאות באולמות התצוגה, בדמותן של גרסה חשמלית ל-2008 וגרסת פלאג-אין ל-3008. עד סוף השנה צפויה להצטרף אליהם גם גרסת פלאג-אין הייבריד למכונית המנהלים 508, עם הספק של 225 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של כ-50 קילומטרים. ה-208 החדשה הקדימה את הגעתה ותושק בישראל מיד אחרי החגים בגרסת בנזין ובגרסה חשמלית - אם כי לא ברור מתי תתחיל אספקת הרכבים.
.jpg)
קיה - אחרי שהסלטוס החדש הרחיב את סוללת רכבי הפנאי המרשימה של המותג, בסביבות חודש דצמבר יגיעו ארצה עוד שני דגמים חדשים עם שמות מוכרים: דור חדש לקיה סורנטו, עם מימדים מוגדלים והנעה היברידית, וגם דור חדש למיניוואן קרניבל עם עיצוב שהשתנה באופן דרמטי וקורץ לעולמות הפנאי.

רנו - גם כאן חלו מספר עיכובים בולטים בהשקות. רכב הפנאי הקטן רנו קפצ'ור היה אמור לנחות כאן עוד ברבעון השני של השנה - מיד לאחר המבחן שערכנו לו, אך יגיע ככל הנראה רק לקראת סוף 2020. את הקליאו ההיברידית נפגוש בישראל רק בשנה הבאה וגם המגאן ההיברידית כבר לא תגיע השנה כפי שהובטח.
.jpg)
שברולט - לקראת סוף השנה יגיע ארצה הטרייל בלייזר, בנוסח שונה לחלוטין מהדגם שנשא את השם הזה בעבר. הדור החדש של הטרייל בלייזר יהיה רכב פנאי קטן מימדים, שיתמקם בין הטראקס לאקווינוקס ויציע מנועי טורבו-בנזין בנפח 1.2 - 1.3 ליטרים בלבד, לצד תיבת 9 הילוכים אוטומטית.

DS - מותג היוקרה של קבוצת פיג'ו-סיטרואן, אשר בשבועות האחרונים החל למכור גרסה היברידית-נטענת לרכב הפנאי DS7 קרוסבק, יצרף להיצע בקרוב גם גרסה חשמלית מלאה ל-DS3 קרוסבק, האח הקטן במשפחה. עם הספק של 136 כ"ס וטווח נסיעה של 320 ק"מ, הוא יציע נתונים זהים לאלו של פיג'ו 2008 החשמלי - אך באריזה יוקרתית בהרבה.

פורסם לראשונה ב- 22.09.20
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות