בפעם השמינית במספר מאז תחילת השיווק בישראל, ובפעם השניה בשבועיים האחרונים:
טסלה פרסמה הבוקר מחירון עדכני ובו התייקרות דרמטית של דגמי המודל 3 השונים. הסיבה, לפחות על פי חשבון הטוויטר הרשמי של אילון מאסק, היא התייקרות עולמית של חומרי הגלם ועלויות הלוגיסטיקה.
אך יתכן כי ישנה סיבה נוספת: המשלוחים של טסלה לישראל לשנת 2022 צומצמו, לקוחות שהיו אמורים לקבל את הרכב בימים הקרובים נדחו במספר חודשים ואילו מי שיזמין כיום את המודל 3 בגרסת הכניסה או בגרסת הביניים, לפחות בחלק ממידות הצמיגים, יקבל את הרכב בחודש פברואר 2023 - בעוד כמעט שנה. אז, כידוע, תחול עליית המס המתוכננת על הרכבים החשמליים, שבמקום 10% מס כיום ידרשו למס קניה כפול של 20%. כך או אחרת, העליה הצפויה במס (שתחול רק בינואר 2023) לא הפריעה לטסלה לייקר גם דגמים שיגיעו קודם.
מחירה של
טסלה מודל 3 בסיסית יעמוד מעתה על 224,659 שקלים, התייקרות של 16,712 שקלים. מחירה של טסלה מודל 3 בגרסת Long Range יעמוד על 271,079 שקלים, התייקרות של 18,568 שקלים. מחירה של טסלה מודל 3 בגרסת פרפורמנס החזקה יעמוד מעתה על 298,932 שקלים, התייקרות של 18,569 שקלים.
בסך הכל בשנת הפעילות הראשונה של טסלה בישראל רשמה המודל 3 התייקרות מצטברת של כ-45,000 שקלים בגרסה הבסיסית, 51,000 שקלים בגרסת ה-Long Range ו-48,000 שקלים בגרסת הפרפורמנס.
עד כה רכשו לקוחות ישראליים למעלה מ-7,300 רכבים של טסלה (לא כולל דגמים שטרם סופקו), בשווי כולל של למעלה ממילארד וחצי שקלים (!).
למאמר זה התפרסמו 9 תגובות