דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עוד יצרן קם לתחייה - הפעם עם מכונית על קיצונית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • דלאג' הצרפתית חוזרת לחיים אחרי 70 שנה 
  • תייצר מכונית-על עם הספק של 1,100 כ"ס 
  • המחיר מתחיל ב-8.5 מיליון שקל, לפני מיסים

קאמבק מפתיע: בתחילת המאה ה-20 נראה היה שמותג רכבי היוקרה הצרפתי דלאג' (Delage) נמצא על מסלול דומה לזה של פרארי ובוגאטי. אבל כמו רוב מותגי העבר הוא לא שרד, ונכנע סופית ב-1953 בעיקר בגלל הקושי להתאושש אחרי מלחמת העולם השניה.

בנובמבר 2019 המותג קם לתחייה, וזמן קצר לאחר מכן הוצג דגם ראשון - זה שנראה כאן בתמונות ומגיע כעת לפס הייצור. הוא נקרא D12 ומציג מראה רדיקאלי ללא דלתות, עם עיצוב שאף הספיק לזכות בפרסים. לטענת מתכנני המכונית, ההשראה לעיצוב הגיעה מעולם הפורמולה 1 ומטוסי הקרב, כשהתוצאה מאפשרת כוח הצמדה כפול "מהסופר-קאר הטובה ביותר כיום", כך לטענת אנשי המותג, מבלי לציין אף שם.

הכיוון הקיצוני לא נעצר בעיצוב החיצוני וממשיך גם לסידור ההושבה עם שני מושבים במרכז הממוקמים אחד אחרי השני, לעובדה שבמקום דלתות רגילות יש כאן חופה בדומה למטוס, לעיצוב גלגל ההגה, לכלוב הריסוק שבנוי כולו מקרבון, לשלדה, וכמובן להיגוי ולמתלים שפותחו בשיתוף ז'אק וילנב - אלוף פורמולה 1 לשנת 1997.

מה עוד צריך לדעת: מתחת למעטפת נמצא מנוע V12 אטמוספרי מפיתוח עצמי בנפח 7.6 ליטר שמפיק 990 כ"ס ומשולב עם מנוע חשמלי בשתי גרסאות: גרסת 'קלאב' שמוסיפה 20 כ"ס אבל מפחיתה את משקל הרכב ב-90 ק"ג (ל-1,310 ק"ג), וגרסת GT עם 110 כ"ס שמעלה את ההספק הכללי ל-1,100 כ"ס. הכוח עובר לתיבה אוטומטית בת שמונה הילוכים כשהתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 2.5 שניות והמהירות המרבית חוצה את ה-360 קמ"ש.

אנשי דלאג' שומרים את יתר הנתונים הטכניים קרוב לחזה, ומסתפקים בציון העובדה כי את D12 ניתן לנהוג בכמה אופנים: בעיר על 100% חשמל, בכביש בינעירוני באופן היברידי, ועל המסלול במקסימום כוח תוך ניצול יחס משקל/הספק פנומנלי שיש למכונית.

D12 יבנה במפעלי היצרנית בצרפת, כשארבע יחידות מתוך ה-30 המתוכננות כבר נבנו. אבל אל תמהרו להושיט יד לכרטיס האשראי, כל המכוניות כבר נמכרו כשהמחיר מתחיל ב-2 מיליון יורו - כ-8.5 מיליון שקל לפני מיסים.

מה אנחנו חושבים: לא פשוט להרים מחדש מותג מהקרשים – בטח אחרי 70 שנים – ועוד לעשות זאת עם משהו שעל פניו רחוק מלהיות פוליטיקלי קורקט. אבל צריך לתת להם את הקרדיט כי הרעיון, העיצוב והנתונים היבשים מציתים את הדמיון, וזה שכבר לא נותרו מכוניות במלאי רק אומר שלא ישרוף לנו בכיס.

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה