כבר לפני כמה חודשים חילקנו כאן מחמאות לפורשה על כך שהצליחה לייצר מכונית ספורטיבית נהדרת עם הנעה היברידית. כעת מציגה היצרנית הגרמניה את הגרסה הספורטיבית-באמת של הפנמרה, כזאת שלא משתמשת בסוללות ובכבל טעינה, אלא חוזרת לשורשים עם מנוע V8 עצבני.
פורשה פנמרה GTS מציגה אמנם הספק דומה לזה של הגרסאות ההיברידיות החזקות, עם 460 כ"ס, אך כאן מדובר בנתון שלא תלוי במצב טעינת הסוללות וגם כזה שמלווה בצלילים ובאופי היחודיים למנועי V8. עם נפח של 4 ליטרים ושני מגדשי טורבו, מייצרת הפנמרה GTS הספק של 460 כ"ס המתקבלים ב-6,000 סל"ד ומומנט של 63.2 קג"מ ב-1,800 סל"ד.
למרות משקל עצמי לא נמוך של שני טון (פחות 5 ק"ג), מאיצה הפנמרה ל-100 קמ"ש בתוך 4.1 שניות בלבד. אם תמשיכו ללחוץ על הגז תגיעו גם ל-160 קמ"ש בתוך 9.2 שניות, וליעד של 200 קמ"ש תגיעו בתוך 15.4 שניות בסך הכל. המהירות המרבית עומדת על 292 קמ"ש, או 289 קמ"ש "בלבד" אם בחרתם בגרסת הספורט-טוריסמו (סטיישן).
למרות שלא מדובר בגרסה ההיברידית, ואולי זו הגרסה שהכי רחוקה משם, בפורשה מתגאים בצריכת דלק משולבת של 9.7 ק"מ לליטר. גם כאן הסטיישן פחות מוצלחת ומסתפקת ב-9.4 ק"מ לליטר, על פי נתוני היצרן כמובן.
פורשה פנמרה GTS נבדלת מאחותה הרגילה גם בשלדה, שהונמכה ב-10 מ"מ וזכתה לכיול ספורטיבי יותר. מתלי האוויר האדפטיביים, עם 3 תאים נפרדים, מוצעים כאופציה בלבד בפנמרה הרגילה - אך כאן הם קיימים כסטנדרט. 3 התאים מאפשרים לדחוס כמות שונה של אוויר בהתאם לכל מצב נסיעה: כאשר האוויר נכנס ל-3 התאים, השיכוך אופטימלי לטובת נוחות נסיעה עדיפה. סגירה של תא אחד מעבירה את הרכב למצב "ספורט" הנוקשה יותר, ואילו כאשר שני תאים סגורים נמצאת הפנמרה במצב "ספורט פלוס" הקיצוני.
כדי לעצור את כל המשקל הזה, שנע במהירות גבוהה למדי, הגדילו בפורשה את הבלמים לקוטר של 39 ס"מ מלפנים ו-36.5 ס"מ מאחור. ההיגוי האחורי מוצע גם כאן כאופציה בלבד.
מבחינה ויזואלית, נבדלת הפנמרה GTS מ"סתם פנמרה" בגימורים מושחרים מלפנים ומאחור, חישוקי 20 אינץ' בעיצוב ספורטיבי, חגורות בטיחות אדומות, דיפון אלקנטרה שחור בתא הנוסעים וגם ציפוי דומה לגלגל ההגה ולמשוטי החלפת ההילוכים. מבחינת האבזור תציע ה-GTS את כל השפע שקיים גם בפנמרות סטנדרטיות, ובנוסף תוצע כאן תצוגה עילית צבעונית הניתנת להתאמה אישית.
פורשה פנמרה GTS תגיע לישראל בחציון הראשון של 2019. עד כה נמכרו השנה בישראל 73 פנמרות, מתוכן 97% בגרסה ההיברידית שזוכה להטבות מס נדיבות. גרסת הסטיישן תוצע גם היא במקביל, ובנוסף לתא מטען מוגדל תציע גם מושב שלישי מאחור.
לדגמי פורשה בישראל - פורשה
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות