פולקסווגן מרחיבה את היצע הג'יפונים הקומפקטיים שלה, שכולל נכון למועד כתיבת שורות אלו 5 רכבי פנאי: טי-רוק וגרסת הקבריולה שלו, הטיגואן הוותיק עם גרסת XL ו-7 מושבים לשוק האמריקאי וגרסת X דמוית קופה לשוק הסיני. כעת מצטרף אח חדש/ישן – פולקסווגן טאוס, שנמכר בסין משנת 2018 תחת השם Tharu, אך כעת הוא מיוצר גם במקסיקו ומיועד בראש ובראשונה לשוק האמריקאי שם יחלו המכירות בקיץ 2021. מהיבואנית צ'מפיון מוטורס נמסר כי השיווק בישראל נמצא בבדיקה מול היצרן.
עיצוב ומידות
אם הטי-קרוס הוא בייבי טיגואן, הטאוס הוא גרסה מוקטנת של הטוארג. בחזית ניתן לפגוש את פסי הכרום המשתלבים אל תוך יחידות התאורה, בעוד הפס המרכזי מואר ומתחבר אל תאורת היום. החזית קשוחה עם כונסי אוויר מחודדים וכמובן מגן גחון מדומה ושבכה תחתונה ענקית.
גם בפרופיל הוא מזכיר את הטוארג כשקשתות בתי הגלגלים מעט מרובעות יותר ואילו מאחור הקשר המשפחתי לדגמי הפנאי של פולקסווגן ברור. מבפנים העיצוב פולקסווגני עדכני ומזכיר את זה של הטי-קרוס עם לא מעט קווים זוויתיים לאורך הדשבורד, בדלתות ובמסגרת המקיפה את מסך המולטימדיה.
הטאוס מתמקם כאמור מתחת לטיגואן ואורכו עומד על 446.5 ס"מ (קצר ב-2 ס"מ), רוחבו עומד על 184.1 ס"מ (רחב ב-0.2 ס"מ), גובהו על 163.5 ס"מ (נמוך ב-0.9 ס"מ) ובסיס הגלגלים עומד על 268.9 ס"מ (ארוך ב-1.2 ס"מ). נפח תא המטען עומד על 795 ליטרים, אך מדובר בשיטת מדידה אמריקאית שנוטה להיות אופטימית מזו האירופאית.
יחידת הנעה
פולקסווגן טאוס ישווק עם מנוע 1.5 ליטרים המוכר משאר דגמי קונצרן פולקסווגן. ההספק לעומת זאת גבוה יותר ועומד על 158 כ"ס ונתון המומנט המרבי זהה עם 25.4 קג"מ.
למנוע משודכת תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים והנעה קדמית או תיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים והנעה כפולה.
אבזור ובטיחות
פולקסווגן טאוס יציע רשימת אבזור מכובדת, הכוללת תאורת לד מלאה, כניסה והנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת מולטימדיה בגודל 8 או 10 אינץ' עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אלחוטיות ואופציה לרשת אלחוטית, מערכת שמע Beats עם 8 רמקולים, גג פנורמי, מושב נהג חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת, הגה מחומם, ריפוד מושבים דו-גוני, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, חיישני גשם ותאורה, מראות צד מחוממות, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים וחישוקי 17 עד 19 אינץ'.
בתחום הבטיחות ישנו מערך ה-IQ.Drive של פולקסווגן הכולל בלימת חירום אוטונומית, התרעת רכב בשטח מת כולל היגוי אקטיבי, התרעת סטייה מנתיב כולל היגוי אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, התרעת עייפות ובקרת מצב הנהג המביאה את הרכב לכדי עצירה.
פורסם לראשונה ב- 14.10.20
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות