אחרי תקופה ארוכה של תמונות מרומזות וטיזרים, חשפה קיה היום (ה') בהודו את רכב הפנאי החדש והגלובאלי שלה - קיה סלטוס. החשיפה בהודו, יחד עם ההצהרות שנשמעו מפי בכירי היצרנית, מיועדות להעמיק את החדירה של קיה לשוק המקומי. גם הייצור של הסלטוס יתבצע בהודו, במקביל לפס יצור נוסף שימוקם בדרום קוריאה.
מהיבואנית "טלקאר" נמסר כי השיווק בישראל צפוי להיפתח בתחילת שנת 2020, אך זה צפוי לקרות רק במידה והרכב יקבל את מערכות הבטיחות האקטיביות בייצור הקוריאני - שכן במפעלים בהודו הוא צפוי להיות מיוצר ללא מערכות כאלו.
בקיה לא מפרסמים עדיין את המימדים של הרכב, אך הוא כנראה יהיה קרוב יותר לספורטז' מאשר לסטוניק. ההבטחה היא למרווח פנימי נדיב. העיצוב החיצוני חורג מהקו המקובל של קיה, עם מכסה מנוע ארוך, קווים חדים ורבועים וחזית אנכית שנועדה לשוות לרכב מראה קשוח.
גם תמונה של תא הנוסעים עדיין לא שוחררה לפרסום, אך בקיה מעדכנים כי גולת הכותרת של הרכב תהיה מסך מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ', שיאפשר תצוגה מפוצלת ושליטה ב2-3 פונקציות שונות במקביל.
בנוסף מציע הסלטוס תאורת לד מלאה, חישוקים קלים במידות של 16 עד 18 אינץ', מערכת ניווט מקורית, תצוגה עילית על גבי מסך שקוף בגודל 8 אינץ', מערכת שמע מתוצרת Bose עם 8 רמקולים ואפילו התאמה של תאורת האווירה הפנימית (ב-8 צבעים שונים) למקצבי הסאונד.
לשוק ההודי תציע קיה גם מערכת תקשורת בשם UVO CONNECT, הכוללת כרטיס סים ומעניקה למערכת הניווט תוספים של דיווחי תנועה, עדכוני מזג אוויר ונקודות עניין שונות.
היצע המנועים כולל את ההיצע המוכר מהספורטז': מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטרים עם 149 כ"ס, מנוע 1.6 טורבו-בנזין עם 177 כ"ס ומנוע דיזל בנפח דומה עם הספק של 136 כ"ס. לישראל צפויים להגיע שני מנועי הבנזין, עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית במנוע האטמוספרי ותיבה רובוטית כפולת מצמדים במנוע הטורבו.
האן-וו פארק, מנכ"ל קיה, ציין: "הסלטוס הוא רכב חשוב עבור קיה מכיוון שהוא משחק תפקיד מרכזי בהתרחבות הגלובאלית שלנו, במיוחד בשוק חשוב כמו הודו. התאמנו את מאפייני העיצוב, האיכות והטכנולוגיה עבור הקהל ההודי. הבכורה העולמית שנערכה היום היא אבן דרך משמעותית עבור קיה ומצביעה על המחויבות שלנו לשוק ההודי, וזו רק ההתחלה. יש לנו תכניות רבות עבור קיה במדינה הנפלאה הזו".
לצפייה בכל דגמי קיה בישראל
פורסם לראשונה ב- 20.06.19
למאמר זה התפרסמו 7 תגובות