דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ענק, חזק ונקי מזיהום – קדילאק מחשמלת אסקלייד

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • האסקלייד החשמלי יהיה גדול עוד יותר מדגם הבנזין הענק
  • יציע הספק אדיר של 750 כ"ס, וטווח עצום של 720 ק"מ
  • תחילת הייצור בעוד שנה, לא ידוע מתי ינחת כאן
קאדילק אסקלייד IQ

לחשמל את האייקון: האסקלייד IQ הוא גרסה חשמלית לרב המכר של יצרנית היוקרה האמריקאית, והתשובה למתחרים כמו מרצדס EQS SUV ולוסיד גרביטי. עם זאת, הדמיון היחיד לרכב הפנאי הענק ששמו נקשר בהיסטוריה המוטורית העשירה של ארה״ב, הוא רק בשם. שכן הוא מבוסס על פלטפורמת אולטיום הייעודית של GM לרכב חשמלי, המשותפת להאמר EV.

קאדילק אסקלייד IQ

הממדים גדולים עוד יותר מהאסקלייד בנזין הענק. ה-IQ ארוך ממנו בכ-30 ס"מ (569.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-39 ס"מ (346 ס"מ), מידות שאמורות להציע מרחב מחיה עצום לנוסעים. במפתיע, תא המטען קטן מגרסת הבנזין ב-52 ליטר כשכל המושבים בשימוש (670 ליטר) וב-106 ליטר בקיפול השורה השלישית (1,958 ליטר), אבל יש גם תא נוסף מלפנים (345 ליטר) בגודל של תא מטען אחורי ומלא במכונית משפחתית.

בלי V8: מערכת ההנעה משלבת שני מנועים חשמליים עם 750 כ"ס ומאפשרת לו לזנק ל-100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות, כחצי שניה איטי מאסקלייד V, פועל יוצא של משקל עצמי גבוה משמעותית. כושר הגרירה יוצא דופן לדגמים חשמליים – 3.6 טון, בדומה לגרסת הבנזין.

קאדילק אסקלייד IQ

סוללת ענק בקיבולת 200 קוט"ש (גדולה פי שניים מהמתחרה הגרמני) מאפשרת טווח נסיעה של כ-720 ק"מ עם אפשרות לטעינה אולטרה מהירה והוספת 160 ק"מ ב-10 דקות. את המצברים ניתן יהיה לחבר לטובת אספקת חשמל לרכיבים חיצוניים (V2L) או לבית עצמו (V2H).

בדומה למתחרה הגרמני, גם כאן מאפשרת מערכת מיתלי אוויר אדפטיביים מרווח גחון משתנה (5- או 2.5+ ס"מ), בזמן שהיגוי אחורי אקטיבי מקטין את קוטר הסיבוב בכ-2 מטר (12 מטר).

הרבה מסכים, מעט מתגים: העיצוב החיצוני מאמץ אלמנטים עיצוביים המוכרים מהליריק, לרבות יחידות תאורה מקוריות, חזית אגרסיבית עם סבכה גדולה, אחוריים המשתפלים בחדות יחסית לאחור ועם חישוקי ענק ("24). לדברי היצרנית, מקדם הגרר שלו הוא הנמוך ביותר של רכב פנאי בגודל מלא שייצרה מעולם.

קאדילק אסקלייד IQ

סביבת הנהג כוללת מסך ענק ("55) הפרוס לכל רוחב הקונסולה ומשמש לוח מחוונים, עם מסך מגע מרכזי ומסך מגע נוסף לנוסע, כמו גם מסך מגע נוסף בחלקה התחתון של הקונסולה ואפשרות שליטה באמצעות חוגה.

מאחור ניתן יהיה להסתפק בצמד כורסאות (עם מקום לארבע בסך הכל, ללא שורה שלישית) וקונסולה בניהן עם שולחן נשלף, צמד מסכים ("12.6) לכל אחד מהנוסעים ומסך נוסף לשליטה במערכות נוחות-בידור. ברשימת האבזור ניתן למנות בין היתר מערכת שמע של AKG עם 40 רמקולים ומנגנון פתיחה חשמלי לדלתות.

אבזור הבטיחות כולל את כל המערכות המוכרות של היצרנית, לרבות בלימה אוטונומית לתנועה חוצה עם זיהוי רוכבי אופניים גם במהירות 80 קמ"ש, וגם את מערכת סופר-קרוז המאפשרת נהיגה אוטונומית ברמה 2.5 ביותר מ-640 אלף ק"מ של כבישים מוגדרים בצפון אמריקה.

קאדילק אסקלייד IQ

מה אנחנו חושבים: האסקלייד IQ הוא מפגן כוח מרשים של קאדילק אחרי שנים של שיממון, דגם שללא ספק יעורר הרבה חשק בקרב לקוחות הקטגוריה. עם עיצוב מרשים מבחוץ ומבפנים, ביצועים ראויים, טווח נסיעה גדול והשקעה במערכות מכאניות מתקדמות, הוא מסתמן כאיום ראשון - ומפתיע יש לציין - על מרצדס EQS SUV הנחשב לטוב בקטגוריה.

בצפון אמריקה מחירו יהיה 130 אלף דולר, דומה לגרסה הבכירה של המתחרה הגרמני (EQS580 SUV). כלומר סביב 1.3 מיליון שקל כשינחת כאן. מה שאומר שהוא יהיה הדגם היקר ביותר שקאדילק שיווקה כאן מעולם. לרב מכר הוא כנראה לא יהפוך, אבל לשיפור התדמית האפרורית של המותג הוא לבטח יסייע.

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה