אבארט 500e זוכה להיות החשמלית הראשונה של חטיבת הביצועים של פיאט וגם זו שתגיע לראשונה לשווקי יפן וברזיל (בברזיל אגב פיאט מוכרת היטב עם מגוון דגמים ייעודיים לשווקי דרום אמריקה). גם לישראל האבארט החדשה והחשמלית תגיע, אך רק בעוד כשנה.
גם בתאוצות הביניים אבארט 500e מפגינה את כישוריה. מ-20 ל-40 קמ"ש - היא מהירה בשניה שלמה. מ-40 ל-60 קמ"ש - היא מגיעה למהירות היעד 15 מטרים לפני לוגמת הבנזין, ובזמן שהיא תאיץ מ-60 קמ"ש ל-100 קמ"ש - הבנזין תגיע רק ל-90 קמ"ש ומבחינת זמנים, גם כן מדובר בפער של שניה. באבארט לא עשו חיים קלים לעקרב החשמלי וגם במסלול באלוקו שבאיטליה הוא הצליח להשיג תוצאה טובה בשניה שלמה לעומת גרסת הבנזין המוכרת.
הביצועים המשופרים הגיעו למרות תוספת משקל צפויה של כ-300 ק"ג. אבארט לא פרסמו את נתון המשקל אך לשם השוואה, פיאט 500e שוקלת 1,365 ק"ג בעוד אבארט 500 מונעת בנזין שוקלת 1,035 ק"ג בלבד. בפיאט מתגאים שהאבארט החשמלית מצויידת בבלמי דיסק גם בסרן האחורי (לעומת בלמי תוף בפיאט 500e), יש לה חלוקת משקל מאוזנת יותר בין החלק הקדמי לאחורי, בסיס גלגלים ארוך יותר (+2.2 ס"מ), רוחב סרנים רחב יותר ומרכז כובד נמוך יותר – כל אלו תרמו לשיפור התנהגות הכביש.
הסוללה בגודל 42 קוט"ש, זהה לזו של הגרסה הבכירה של ה-500. טעינת DC מהירה בקצב של עד 85 קילוואט, תאפשר הוספת 40 ק"מ ב-5 דקות ול-80% היא תגיע בתוך 35 דקות. לאבארט 500e בורר נהיגה עם 3 מצבים - מצב Turismo לנסיעה חסכונית המגביל את ההספק ל-136 כ"ס ו-22.4 קג"מ, מצב Scorpion Street ללא הגבלת הביצועים, יחד עם בלימה ריגנרטיבית גבוהה, ומצב Scorpion Track לביצועים מירביים וללא בלימה ריגנרטיבית.
גרסת ההשקה עונה לשם Scorpionissima (מזל עקרב) והיא תיוצר ב-1,949 יחידות (שנת ההקמה של אבארט). היא תשווק בצבעי ירוק "חומצה" או כחול "רעל", תצויד בחישוקי "18 ייחודים בצבע אפור עטופים צמיגי ברידג'סטון פוטנזה ספורט דביקים במידה 205/40, גג פנוראמי קבוע, דוושות אלומיניום, מושבי ספורט בריפוד עור ואלקנטרה, הגה עם שלושה חישורים בשילוב בדים דומה ואלקנטרה שעוטפת גם את הדשבורד.
רשימת האבזור ארוכה משמעותית מזו הספרטנית של האבארט 500 הנוכחית, וכוללת גם מושבים ושמשה קדמיים מחוממים, מסך מולטימדיה "10.25 עם מערכת ניווט, קישוריות אלחוטיות לטלפון הנייד ומשטח טעינה אלחוטי, לוח מחוונים דיגיטלי "7, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים, מצלמות היקפיות עם מבט-על ומערכת שמע של JBL. בבטיחות ישנן 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, תיקון סטייה מנתיב, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, מערכת זיהוי תמרורים, התרעת עייפות והתרעת רכב בשטח מת.
העיצוב מבוסס כאמור על האחות השגרתית לצד תוספות ספורטיביות מתבקשות כמו פגוש קדמי עם סבכה מעוצבת ומסיט רוח תחתון, כיתוב ABARTH מושחר במקום "500", סמלי עקרב בכל פינה, ספויילר ומסיט רוח בפגוש האחורי. באבארט לא מוותרים על הסאונד, ובדומה ל-500e שמנגנת צלילי אזהרה חיצוניים מאת המלחין האיטלקי נינו רוטה (הלחין את נעימת "הסנדק"), גם העקרב המחושמל קיבל פס קול ייחודי בליווי גיטרות לצליל ההנעה, צלילי אזהרה ולמהירות. אך לאלו שמעוניינים בצליל מנוע מוכר יותר, במקום שדרוג לאגזוז "מונזה" הם יוכלו להפעיל את מחולל הצלילים המדמה את צליל מנוע הבנזין. אמיתי לגמרי.
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות