תג המחיר של פולסטאר 4 אמור להיות גבוה בכ-20% מפולסטאר 2 בסיסית שמחירה בישראל עומד על 255 אלף שקלים. במילים אחרות, בסביבות ה-300 אלף שקלים לגרסת הכניסה. בניגוד למרבית מותגי הרכב החדשים והחשמליים שהחלו פעילות מקומית בשנתיים האחרונות, המותג השוודי מכר 119 מכוניות בלבד במהלך 2022, והשנה עומד על 63 מכוניות לאחר רבעון.
ובחזרה ל-4. הדגם נשען על פלטפורמת PMA - גרסה ייעודית לפלטפורמת SEA של בעלת הבית ג'ילי, שאינה משותפת בשלב זה לדגמים אחרים של היצרנית הצעירה. עם בסיס גלגלים של 300 ס"מ, אורך של 484 ס"מ וממד גובה של 154.5 ס"מ, ה-4 משתלב בקטגוריית פנאי-קופה בגודל בינוני (D-SUV), בדומה לאודי Q8 אי-טרון ספורטבק, טסלה מודל Y, יגואר I-פייס.
מראה הדגם החדש ייחודי ללא ספק, הן בגלל הפרופורציות יוצאות הדופן ובעיקר עקב חסרונו של חלון אחורי. כיצד מביטים בכל זאת לאחור? באמצעות מצלמת גג. לטענת פולסטאר, כך ניתן להאריך את הגג הפנורמי אל מעבר לראשי היושבים מאחור, ליצירת חוויה ייחודית.
ה-4 יוצע עם שתי מערכות הנעה. בשלב הראשון עם בחירה בין מנוע יחיד והנעה אחורית, או שני מנועים והנעה כפולה. לגרסת הבסיס 272 כ"ס, האצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.4 שניות, מהירות מרבית של 180 קמ"ש וטווח נסיעה של 560 ק"מ. לגרסה החזקה 544 כ"ס, זמן האצה של 3.8 שניות, מהירות מרבית 200 קמ"ש וטווח של 600 ק"מ. בשתי הגרסאות, הזנת הזרם נעשית מסוללת 102 קוט"ש גדולה, הניתנת לטעינה ביתית בהספק של עד 22 קוט"ש או 200 קוט"ש בטעינה מהירה.
בסביבת הנהג יש מסך מרכזי בגודל "15.4 עם מערכת הפעלה של גוגל. יש גם לוח מחוונים בגודל "10.2 ותצוגה עילית ("14.7) שתרכז לא מעט פעולות שוטפות, לטובת הגברת הבטיחות ומניעת הסחות-דעת. עוד בענייני בטיחות: יש תשע כריות אוויר וכן מערכת SuperVision Advanced Driver Assistance System של מובילאיי, מערך בטיחות מתקדם של החברה הישראלית (בבעלות אמריקאית) עם 11 מצלמות ורדאר בעל יכולת אוטונומית ברמה 2.5 הכוללת בין היתר מעבר נתיב אוטונומי, תפעול אוטונומי בפקקים ובכבישים מהירים וחנייה אוטונומית.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות