בקצרה:
- יכולת אוטונומית ברמה 4 אינה מאושרת עדיין
- כן משולבת במספר ניסויים ברחבי העולם
- פולסטאר ישראל הוזילה את ה-2 בכ-10,000 שקלים
פולסטאר מבססת את עצמה כיצרנית עצמאית, וערכה לאחרונה אירוע טכנולוגי בו חשפה מידע ופרטים על פרויקטים עתידיים. בין יתר הודיעה על העמקת הקשרים עם מובילאיי הישראלית יחד עם לומינר (Luminar) האמריקאית, ושילוב פלטפורמת נהיגה אוטונומית מתקדמת בדגמי פולסטאר.
החיבור בין שלוש החברות, פולסטאר (תחילה דרך וולוו), מובילאיי ולומינר, החל באמצע העשור הקודם, והעמיק בנובמבר 2020 כשהאחרונה נבחרה על ידי מובילאיי כספקית טכנולוגיית הלידאר (Lidar) שלה. לידאר הוא חיישן לייזר הסורק את סביבת הרכב בתלת-ממד, ורכיב מרכזי ברכב אוטונומי.
חלק מדגמי פולסטאר (וגם חלק מדגמי וולוו וג'ילי, בעלת הבית של שתיהן) כבר משתמשים בפלטפורמת סופר-וויזן (SuperVision) של מובילאיי, המאפשרת נהיגה אוטונומית ברמה 3, כלומר נהיגה ללא ידיים ועם פיקוח של נהג. כדי לעמוד בשלב 4 שיוותר על פיקוח נהג בכבישים מסוימים, כבר נדרשת הפלטפורמה הבאה של מובילאיי שנקראת 'שופר' (Chauffeur, נהג).
באירוע שנערך בלוס אנג'לס הבהירה פולסטאר כי דגם פולסטאר 4 יהיה הראשון לקבל את פלטפורמת 'שופר' של מובילאיי, המבוססת רדאר ושלושה שבבי EyeQ6 פרי פיתוח עצמאי לצד וחיישני לידאר של לומינר.
פולסטאר מספרת על מערך הגנה היקפי חסר תקדים לדגם 4, אבל את הסיפור האמיתי סיפק הציטוט של אמנון שעשוע, מנכ"ל מובילאיי, לפיו: "הדיוק שמושג כאן בונה את היסודות לרכב אוטונומי לחלוטין."
פולסטאר 4 ממוקם בהיררכיה בין פולסטאר 2 ל-3 (כן, זה די מבלבל) והייצור יחל עוד השנה. המחיר אמור להיות גבוה בכ-20% מפולסטאר 2 בסיסית שמחירה בישראל עומד על 255 אלף שקלים, כלומר סביבות 300 אלף שקלים לגרסת הכניסה.
בנוסף חשפה החברה עוד שלושה חידושים:
פולסטאר 3 ששיווקו יחל בקרוב, יציע גם טכנולוגיית V2G – רכב לרשת – בה הרכב יכול 'להחזיר' חשמל לרשת.
פולסטאר 4 ייוצר גם במפעל רנו-קוריאה החל מ-2025 – כשנה אחרי תחילת ייצור הדגם במפעל בסין. עבור רנו-קוריאה זו תהיה מכונית חשמלית ראשונה שמיוצרת במפעל כשהיעד הוא השוק הקוריאני הביתי והשוק האמריקאי.
פולסטאר 5 שאב-טיפוס שלו ייחשף במהלך 2024, יציג טכנולוגיית טעינה מהירה שבפולסטאר מכנים XFC (ר"ת: Extreme Fast Charging). זו תספק טעינה של 160 ק"מ טווח ב-5 דקות כשלטענת פולסטאר ניתן ליישם זאת בפורמט הסוללות הקיים כיום.
ללא קשר כמובן, יבואנית המותג לארץ הודיעה כי היא מוזילה את מחיר ארבע הגרסאות של מודל 2 המשווקת בישראל בכ-10,000 שקלים, ומחירה נעה החל מעתה בין 245 אלף שקלים (טווח רגיל, מנוע בודד) ל-325 אלף שקלים (טווח מוגדל, ביצועים).
מה אנחנו חושבים: כרגע רק אודי, ב.מ.וו, מרצדס, קאדילק וטסלה מיישמות את שלב 3 בנהיגה אוטונומית גם אם לא באופן מלא ואחיד, כשהדיוק הנדרש כדי לעבור לשלב הבא נראה עוד רחוק. לא רק טכנולוגית, אלא גם רגולטורית.
אם פולסטאר, מובילאיי ולומינר יצליחו לשלב את פלטפורמת 'שופר' בפולסטאר 4, יהיה זה צעד ענק בתעשייה וכנראה ראשון בהשגת רמה אוטונומית שלב 4. אבל הדרך עוד ארוכה.
פורסם לראשונה ב- 13.11.23
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות