קונספטים הם לא בדיוק מחזה נדיר בתערוכות רכב, ופולקסווגן T-פריים GTE קונספט הוא לא ממש שונה. כלומר, הוא לא היה שונה אילו פולקסווגן הייתה מסתפקת במספר שורות על העיצוב והחזון העתידי. אבל הענקית הגרמניה החליטה לשחרר הודעה ארוכה ומקיפה שמפזרת רמזים עבים על כך שלפנינו עומדת גרסה מאוד קרובה לייצור של פולקסווגן טוארג הבא.
ה-T-פריים קונספט מציג עיצוב דומה למדי לזה של הטיגואן החדש שנחשף לפני אי-אילו חודשים, לצד מידות גדולות יותר. החזית בולטת ובמרכזה רשת עשירה בכרום המשתלבת לתוך הפנסים, ופנסי יום בצורת האות C. למעט הפנסים האחוריים שמקבלים נגיעת עתידנות, שאר העיצוב, באופן שמאוד לא אופייני לקונספטים, דווקא מאוד מאופק ואינו לוקח את שפת העיצוב הנוכחית של פולקסווגן רחוק מדי קדימה. דבר נוסף שרומז לכך שלא נותר עוד זמן רב לחכות לדור הבא של הטוארג והוא אפילו עשוי לא לעבור שינויים רבים - לפחות בחוץ.
בתוך תא הנוסעים, מאידך, המצב שונה לחלוטין. סביבת הנהג של ה-T-פריים עתידנית לעילא ונטולה כפתורים לחלוטין. את לוח המחוונים והמסך המרכזי מחליפים שני מסכי LCD שמחופים בפיסת זכוכית אחת קעורה וגם כל הפקדים שעל הקונסולה המרכזית ועל ההגה הוחלפו במשטחי וכפתורי מגע.
החלפת הכפתורים הפיזיים היא מהלך שמצד אחד הוא די הגיוני, היות וכבר היום כל חלק במערך השליטה והמידע של הרכב מופעל, מחובר, או מקושר בצורה כזו או אחר למחשבי שעל הסיפון. אך מצד שני הוא מאוד מקשה על "תפעול עיוור". עוד דבר שהעיצוב האולטרה נקי גרר, הוא הסרת פתחי המיזוג המרכזיים, מה שיכול לא לעבוד ממש טוב בחום הישראלי, או למען האמת כל חום אחר.
החומרים מהם מורכב תא הנוסעים גם הם מהווים את המילה האחרונה בתחומם. שילוב של עיטורי עץ ואלומיניום בנקודות שונות בסלון, עור כחול על ההגה ובחלקו העליון של הדשבורד ועור בהיר יותר על המושבים, אמורים בתורם להשלים את תחושת העושר והקדמה שבתא הנוסעים של הפולקסווגן T-פריים קונספט ולהשרות אווירה של "חלל מגורים" יותר מאשר רכב.
החלק השני בשמו של הקונספט - GTE, רומז על כיוון אחר לגמרי ליורשו של הטוארג - מנוע היברידי עם אפשרות להטענה משקע ביתי. או במילים אחרות, פלאג-אין הייבריד. המערכת מורכבת ממנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר שמפיק 248 כ"ס ו-37.7 קג"מ לצד מנוע חשמלי שמספק 134 כ"ס ו-35.7 קג"מ, תיבת ההילוכים היא אוטומטית עם שמונה הילוכים והיא מעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים עפ"י הצורך.
ה-T-פריים GTE קונספט מציע שלושה "וחצי" מצבי נהיגה. מצב חשמלי טהור שיכול לשנע את המכוניות למרחק של כ-50 ק"מ במהירויות עירוניות, כאשר הוא יפעיל את המנוע החשמלי במידת הצורך באופן אוטומטי ובתלות במידת הלחץ המופעל על דוושת התאוצה.
המצב השני הוא מצב היברידי סטנדרטי למדי, מנוע הבנזין מופעל בעת הצורך ומכובה כשאין בו צורך, והמנוע החשמלי פועל בתור גנרטור על מנת לטעון את הסוללות בזמן בלימה או עזיבת דוושת התאוצה.
המצב "וחצי" האחרונים הם מצב ה-GTE ו-GTE "מוגדש". הם מעבירים את ההתנהגות של המכונית - תיבת ההילוכים, ההגה ותגובת המצערת, למצב קרבי וספורטיבי יותר, ובמצב GTE המוגדש, שמופעל ע"י הפגשת הדוושה הימנית עם השטיח, מתעוררים לחיים שני המנועים יחדיו (בתנאי שהסוללה מספיק טעונה) והמכונית מפיקה את מירב הכוח העומד לרשותה - 375 כ"ס ומומנט של 71.3 קג"מ, שהם רק כ-5 קג"מ פחות ממה שהפיק הטוארג V10 דיזל שהיה בזמנו אחד הרכבים העוצמתיים ביותר בתבל, ואפילו הוכיח את הנקודה הזו ע"י גרירת בואינג 747 במשקל 155 טון.
הביצועים של פולקסווגן T-פריים GTE קונספט עומדים על 6 שניות מאפס למאה בהינתן שהסוללות טעונות במלואן ומהירות מירבית של 224 קמ"ש. באשר לצריכת הדלק, פולקסווגן (אולי בהשפעת דיזלגייט, ואולי לא, תחליטו אתם) החליטה לפרסם לא רק את הנתון הסטנדרטי שעומד על 37 ק"מ לליטר, שבאופן טיפוסי למכוניות היברידיות הוא אופטימי באופן קיצוני, אלא גם את צריכת הדלק במצב שהסוללה ריקה שעומדת על 12.3 ק"מ לליטר הגיוניים הרבה יותר.
בסוף היום, את ה-T-פריים קונספט ניתן להטעין משקע חשמל ביתי רגיל תוך 8 שעות או בתחנת טעינה מהירה תוך שעתיים וחצי בלבד.
לדגמי פולקסווגן בישראל -
פולקסווגן
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות