פולקסווגן גולף היא לא עוד מכונית. זהו כבר אייקון בפני עצמו שמלווה את אירופה עוד משנת 1974 - אז הוצג הדור הראשון בשושלת. במהלך השנים נחשבה הגולף לאמת המידה בקטגוריית המשפחתיות, ויצרני רכב רבים הציבו אותה כמטרה וכמודל לחיקוי. הדור השביעי הוצג בשנת 2012 ומאז עברו להן 7 שנים ארוכות בהן המתחרים הציגו מכוניות משפחתיות חדשות ומתקדמות. כעת חושפת פולקסווגן את הדור השמיני והחדש של הגולף, אשר עשוי גם להיות האחרון בשושלת - שכן פולקסווגן חשפה לאחרונה משפחתית חשמלית בשם ID.3, אשר בשנים הקרובות תלך ותתפוס את מקומה של הגולף.
מיבואנית פולקסווגן בישראל, צ'מפיון מוטורס, נמסר כי פולקסווגן גולף החדשה תגיע לישראל ברבעון האחרון של שנת 2020 - כלומר, בעוד שנה תמימה.
עיצוב ומידות
העיצוב החיצוני של הגולף החדשה אינו פורץ דרך; זו למעשה התפתחות מתבקשת מהדור הקודם. עם זאת, ישנם כמה חידושים מסקרנים, בעיקר בתא הנוסעים, שבהמשך ימצאו את דרכם לשאר דגמי הקונצרן.
מבחוץ נוכל לפגוש את סמל פולקסווגן החדש מלפנים ומאחור, שאינו שונה ממש מהסמל הקודם וכולל עדכונים קלים בלבד. מאחור תגית גולף קיבלה גופן בעיצוב חדש והיא כעת ממוקמת מתחת לסמל. הפנסים קדמיים צרים ובעלי חתימת לד נאה והפגוש הקדמי בגרסת R-Line שאב השראה מגרסת ה-GTI המוכרת כיום. הצדודית מזוהה מיד כגולף עם קורה C עבה ומאחור ישנו צמד פנסים בעיצוב המזכיר את אלו של הטיגואן ולהם חתימת תאורת לד חדשה.
המימדים השתנו רק במעט ביחס לדור היוצא: האורך גדל ב-2.6 ס"מ, בסיס הגלגלים התארך ב-1.6 ס"מ והגובה צמח בכ-2 ס"מ.
השינוי המשמעותי ביותר הוא בפנים הרכב. הגולף החדשה מציגה קווים נקיים וישרים והיא עושה זאת על ידי צמצום פקדים וכפתורים שונים ומעבר לעולם של מסכים דיגיטליים וכפתורי מגע.
לגולף לוח שעונים דיגיטלי, פריט שכבר הגיע גם אל הפולו, אך החידוש הבולט יותר הוא מסך מולטימדיה צף הנמשך מקו חופת לוח המחוונים ומאפשר הצגה מידע מפוצלת. בנוסף כפתורי מערכת בקרת האקלים הפכו גם הם לכפתורי מגע וגם כפתורי תאורת התקרה. את מתג התאורה המוכר משמאל להגה, שנמצא במרבית דגמי הקונצרן, מחליף לוח מקשי מגע בדומה לזה שפגשנו בחלק מדגמי אודי למשל והוא כולל גם את הפשרת האדים מהשמשה הקדמית והאחורית. את ידית ההילוכים המוכרת מחליפה ידית קטנטנה, מעין ג'ויסטיק להעברת הילוכים. למערכת המולטימדיה אפשרות לשליטה קולית נרחבת.
מנועים וביצועים
הגולף החדשה תציע לא פחות מחמש אפשרויות הנעה הנעזרות בחשמל. יחידות ההנעה החדשות עושות שימוש במנועי TSI בשידוך למערכת מיקרו-היברידית 48 וולט וזוכות לכינוי eTFSI. ליחידות הנעה אלו שלושה הספקים – 110 כ"ס, 130 כ"ס ו-150 כ"ס.
בנוסף תציע הגולף גם הנעה היברידית-נטענת בעלת סוללת 13 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה חשמלי העומד על כ-60 ק"מ. ליחידת הנעה זו שני הספקים. האחד עומד על 204 כ"ס ואילו בגרסת GTE הספורטיבית ההספק יעמוד על 245 כ"ס. אם המספר הזה נשמע לכם מוכר, זה לא במקרה: זהו בדיוק ההספק של גרסת ה-GTI מהדור היוצא.
לצד יחידות ההנעה המתקדמות הגולף החדשה תציע גם יחידות הנעה קונבנציונליות יותר. שני מנועי בנזין בעלי 4 צילינדרים בהספקים של 90 ו-110 כ"ס ושני מנועי דיזל בהספקים של 115 ו-150 כ"ס. בפולקסווגן מבטיחים לצמצם את פליטת המזהמים של מנועי הדיזל בשיעור של עד 80%, באמצעות שני ממירים קטלטיים חדשים, ולחסוך עד 17% בצריכת הדלק. כמו כן השוק האירופי ימשיך לקבל את הגולף גם בגרסה מונעת בגז טבעי עם הספק של 130 כ"ס.
אבזור ובטיחות
פולקסווגן גולף החדשה תציע אבזור עשיר במיוחד, אך בשלב זה לא ידוע מה יכללו המפרטים שיוצעו בשוק הישראלי. הרשימה בעולם כוללת בין היתר כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, מושבים מחוממים ומאווררים, תאורת אווירה, בלם יד חשמלי כולל פונקציית Auto Hold, גג פנוראמי, תאורת לד מלאה כולל איתות דינמי ותצוגה עילית רחבה במיוחד המסוגלת להציג על שמשת המכונית מספר סוגי מידע במקביל, כמו למשל הוראות הניווט, מהירות הנסיעה ומצב מערכות הבטיחות.
כמו כן לגולף החדשה מערכת Car2X המשמשת לתקשורת בין המכונית למוצרים אחרים כגון הטלפון החכם או עם רכבים אחרים למרחק של עד 800 מטרים, זאת לטובת העברת עדכוני דרך ואזהרות.
בתחום הבטיחות כולל המפרט בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב כולל התערבות אקטיבית בהיגוי, התרעת רכב בשטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים ותאורת מטריקס לד.
לדגמי פולקסווגן בישראל -
פולקסווגן
למאמר זה התפרסמו 11 תגובות