25 מיליון. זה מספר הגולפים, מכל הדורות, שיוצרו עד היום. מספר מרשים ללא ספק, אך מכירות הדור האחרון האטו. מדוע? למעשה, הגולף שימשה כיורשת של החיפושית המפורסמת, והיתה אמורה להמשיך את מסורת ה"פולקסווגן", כלומר רכב העם. כלומר, רכב זול. עם השנים, המחיר עלה ועלה, עד שהגולף (ובניגוד לדעה הנפוצה – לא רק בישראל) נעשתה פשוט יקרה מדי ביחס למתחרות, שהלכו והשתפרו במקביל. פולקסווגן מסבירים זאת בתהליך יצור יקר, ואפשר להאמין להם, שהרי הם מייצרים בגרמניה, דבר הדורש שכר עבודה יקר. למרות שהם לא ישמחו להודות בזאת, בשלב מסוים, כמעט כל חברת רכב התייחסה לדגמי פולקסווגן כאמת מידה לאיכות תא נוסעים.
למרות שהאירופאים, כך אומרים, אוהבים איכות – כנראה שיש גבול למחיר שהם מוכנים לשלם, ולכן פולקסווגן מחפשים פתרון חדש. המטרה? הוזלת עלויות יצור וקיצור זמן היצור, יחד עם מתן עיצוב אגרסיבי ופחות משעמם, שיזכיר את האחות הגדולה והחזקה, הגולף GTI. כבר לפני שנה נצפו אבות טיפוס של הגולף דור שש החדשה, בעמק המוות (Death Valley) שבקליפורניה, שם נבדקים רכבים בתנאי חום קיצוניים (כדי שיוכלו לשרת בתנאי חום קשים, כמו בישראל).
התמונות ועיבוד המחשב אכן מאשרים כי מדובר בצעד עיצובי עבור פולקסווגן, והגולף איבדה חלק מהצללית המשעממת משהו שלה. לא מדובר בשינויים קיצוניים, כמיטב המסורת הגרמנית, אלא בשינויים מינוריים כגון הזזת הפנסים בזווית שונה – שכן הגולף הבאה צפויה להיות מבוססת על
פלטפורמת הגולף הנוכחית (על מנת לחסוך בעלויות, כמובן). הגריל הקדמי עודכן ונושא מראה "טוארגי" יותר שמסמל את הקו העיצובי החדש של פולקסווגן. השינויים הללו מקנים לה צללית דומה לאסטרה של אופל, שלאחרונה הביסה את הגולף במכירות. מקריות? יכול להיות.
הגולף החדשה תוצג בתערוכת פאריס בסתיוו הקרוב.אלינו הגולף צפויה להגיע בדצמבר 2008. דווקא לארה"ב, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, הגולף החדשה לא צפויה להגיע בזמן הקרוב, שכן דגמי הגולף מגיעים לשם באופן מסורתי באיחור של 2-3 שנים ביחס לאירופה. מחירה צפוי להיות זהה, אך היא צפויה להיות מאובזרת יותר.היצע המנועים צפוי להיות זהה לגולף הנוכחית, עם מעט חיזוקים מתבקשים, והצגה של גרסה חזקה יותר של מנוע ה TSI כפול המגדשים.