לא צריך להכביר במילים על
פולקסווגן גולף GTI. כל חובב רכב, וגם לא מעט אחרים, יודעים שמאז שהוצעה ה-GTI הראשונה ב-76 ועד היום היא נחשבת לאמת מידה כאשר נמדדת היכולת לשלב בין ביצועים ואיכות. בתערוכת ג'נבה הקרובה תציג פולקסווגן את הדור השביעי של המכונית האלמותית.
כמו כל GTI החדשה בדורות האחרונים בפולקסווגן לא מאבדים את הראש ולא מגזימים בכמות הכוח שהם מוסיפים לדור השביעי של האייקון המוטורי. במעבר בין הדור השישי לזה הנוכחי נוספו 10 סוסים חדשים לאורווה של הגולף וההספק הנוכחי עומד על 220 כוחות סוס. עשרה סוסים, דרך אגב, הם בדיוק הכמות שנוספה במעבר בין הדור החמישי והשישי כך שבפולקסווגן מאותתים באופן מאוד ברור שהמכונית הספורטיבית שלהם לא תשתתף במירוצי חימוש עתירי סוסים.
פולקסווגן גולף GTI. כשספורטיבית וסולידית נפגשות / צילומים: יצרן
ולמרות האיתות למתחרות בפולקסווגן לא רוצים שהרוכשים יברחו עם מכוניות חזקות יותר ומציעים, בתוספת תשלום כמובן, חבילת ביצועים (GTI Performance) שתעמיד את ההספק של הגולף החזקה על 230 כ"ס. הביצועים, כצפוי, לא רעים בכלל. הגרסה הרגילה תאיץ למאה ב-6.5 שניות בעוד גרסת הביצועים תחסיר 0.1 שניות ביחס אליה. המהירות המירבית של גרסת הביצועים תגיע ל-250 קמ"ש בעוד שבגרסה הרגילה תאלצו להסתפק במהירות של 246 קמ"ש בלבד. יחי ההבדל.
כמו כל גולף גם ה-GTI הנוכחית תהיה סולידית יחסית. כדי לזהות שמדובר בגרסה חזקה במיוחד של הרכב של השכן תאלצו להביט בקאליפרים האדומים של הברקסים שמציצים מתוך חישוקי 17 אינצ'. לחילופין תוכלו לחכות שהגולף תעקוף ותחשוף זוג מפלטים השוכנים בתוך דיפיוזר גדול. אם השורות האחרונות לא אמרו לכם הרבה, כנראה שהגישה שלכם למכוניות קצת יותר "ירוקה" משל הרוכש הממוצע של ה-GTI. לכם נוכל לספר שהגולף החזקה מצויידת במערכת "עצור וסע" ושצריכת הדלק בגרסה הידנית עומדת על 16 ק"מ לכל ליטר – טוב יותר ממרבית המשפחתיות בשוק. גם הגרסה האוטומטית תציע נתון מצויין של 15.6 ק"מ על כל ליטר דלק שהיא צורכת.
בתוך הרכב הרוכשים יהנו ממושבי ספורט עם הדוגמא המסורתית של ה-GTI על הריפודים, דוגמא שהיא מחווה לגולף GTI הראשונה. גם הגה ספורט, כיתובי GTI ותפרים אדומים בכל פינה יזכירו לכם בדיוק איפה אתם יושבים. השיווק של ה-GTI יחל באירופה במאי הקרוב אך טרם נמסר מתי יחל השיווק לישראל.
לדגמי פולקסווגן בישראל -
פולקסווגן
פורסם לראשונה ב- 27.02.13
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות